کد خبر: 234346
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
خدمات فروش خودرو

آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در فرودین‌ماه سال جاری منتشر شد و در این ارزیابی هیچ رتبه اولی وجود ندارد.

به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت‌های بخش‌خصوصی مطابق شرایط گذشته به‌دلیل تفاوت در مدل فروش و ارز به‌موقع محصولات خود به مشتریان رتبه های برتر را از آن خود کردند. هرچند در دوره ارزیابی مدنظر این گزارش، دو خودروساز بزرگ کشور توانستند در مجموع بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنند.

فرآیند ارزیابی خدمات فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو همه‌ساله براساس الزامات آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو (مصوب هیات‌دولت) و دستورالعمل و نظامات این آیین‌نامه (مصوب وزارت صمت) توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اجرایی می‌شود. بر این اساس آخرین دوره این ارزیابی در زمستان سال ۹۹ جمع‌بندی شد.

در این دوره تعداد ۱۷ شرکت عرضه کننده خودرو و تعداد ۱۷۶۲ نمایندگی مجاز زیرمجموعه آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند که نتایج حاصل از آن در اولین گزارش سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی در حوزه خودروهای سواری شرکت‌های مدیران‌خودرو، بهمن‌موتور و کرمان‌موتور رده‌های برتر (رتبه دوم) را کسب کرده‌اند. ایران‌خودرو و دیارخودرو در جایگاه بعدی قرار دارند و (رتبه سوم) را به دست آورده‌اند.

در رتبه‌بندی چهارم شرکت‌های سایپا (پارس‌خودرو، سایپا و زامیاد)، بایک ایرانیان، پرستوی‌آبی‌ارگ، ریگان‌خودرو و سیف‌خودرو قرار دارند.

تاخیر در تحویل خودرو و خودروهای معوق عمده‌ترین دلیل نارضایتی مشتریان این خودروسازان بوده است.

در گزارش ارزیابی خدمات فروش هیچ شرکت رتبه اولی وجود ندارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =