کد خبر: 234617
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

سید مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی با بیان اینکه ما به میزان زیاد کالای قاچاق نداریم اظهار کرد: شاید سهم کالای بی‌کیفیت در آمارها بیشتر باشد و این در حالی است که در آمار کالای قاچاق، بی کیفیت و تقلبی به طور کلی قاچاق معرفی می شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،سید مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی با بیان اینکه ما به میزان زیاد کالای قاچاق نداریم اظهار کرد: شاید سهم کالای بی‌کیفیت در آمارها بیشتر باشد و این در حالی است که در آمار کالای قاچاق، بی کیفیت و تقلبی به طور کلی قاچاق معرفی می شود.
وی درباره انتشار خبری مبنی بر حجم 3 میلیارد دلاری قاچاق لوازم یدکی، اظهار کرد: این آمار با احتساب قطعات بی کیفیت و تقلبی اعلام شده است. متاسفانه بخشی از لوازم یدکی بی کیفیت که وارد بازار می شود از اعضای اتحادیه نبود و نمی توان انها را شناسایی کرد در نتیجه جزو کالای قاچاق اعلام می شود.
کاظمی تصریح کرد: البته در برخی موارد قطعه به صورت قاچاق وارد می شود. اصولا 90 درصد قطعات لوازم یدکی از گمرکات کشور وارد می شود، حال امکان دارد قطعه اظهار یا در آمار اضافه نشود، درنتیجه چون مالیات و تعرفه پرداخت نشده جزو کالای قاچاق محسوب می شود. البته ممکن است حجم بسیار کمی برای برخی خودروهای خاص وارد شود اما واردات چمدانی و فروش در بازار امکان پذیر نیست.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی اضافه کرد: متاسفانه واردات قطعات بی کیفیت بسیار بیشتر از موضوع قاچاق باشد. باید متخصصان و کارشناسانی در گمرک برای بررسی لوازم یدکی حضور داشته باشند.
کاظمی همچنین بیان کرد: اتحادیه تمام تلاش خود را بر این گذاشته تا قطعات بی کیفیت، تقلبی و حتی قاچاق بسیار کم از بازار حذف شود. درواقع اتحادیه به جد دنبال حل مشکل لوازم بی کیفیت است. به نوعی نظارت ها را افزایش داده و شکایت مشتریان را پیگیری می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =