کد خبر: 237419
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
سوبارو

سدان اسپرت و خوشنام سوبارو یعنی ایمپرزا یکی از گزینه‌های ویژه اسپرت‌دوستان است و تا به‌امروز دو نسل از این خودرو که نسخه قوی و پرفورمنسی آن با پسوند WRX شناخته می‌شود به‌جهان معرفی شده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،سدان اسپرت و خوشنام سوبارو یعنی ایمپرزا یکی از گزینه‌های ویژه اسپرت‌دوستان است و تا به‌امروز دو نسل از این خودرو که نسخه قوی و پرفورمنسی آن با پسوند WRX شناخته می‌شود به‌جهان معرفی شده است.
ایمپرزا WRX سدان با استایل اسپرت و با ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که توانسته کوپه‌های قدرتمند اسپرتی همچون نیسان 370Z و آئودی TT RS و پورشه باکستر را به‌راحتی به‌چالش بکشد. نسل دوم WRX در 19 آگوست سال جاری میلادی به‌جهان معرفی شد و نسل دوم نسبت به‌نسل اول با استایلی جذاب‌تر و اسپرت‌تر تولید می‌شود. نسل دوم WRX از کانسپت Viziv پرفورمنس که سال 2017 در موتورشو توکیو به‌نمایش درآمد، برگرفته شده است.
به‌بیان دیگر به‌صورت 80 درصد از این کانسپت الگوبرداری شده است و تنها تفاوتی که نسبت به‌نسخه کانسپت دارد، جایگزینی فرم‌های تخت و خطوط اتو کشیده با حجم‌های برآمده بدنه است. درواقع پروفیل خودرو با خط افقی برجسته روی بدنه و خط تیز روی گلگیرهای عقب حجم‌ خاصی را ایجاد کرده که سبب عریض‌تر شدن خودرو می‌شود. زاویه نسبتا زیاد ستون C با اورهنگ‌های نسبتا کوتاه کاراکتر اسپرت و نافذی به WRX می‌بخشد و چهره خودرو نسبت به‌نسل اول با کمترین تغییرات مواجه شده و چراغ‌هایی مشابه کانسپت Viziv پرفورمنس با جلوپنجره شش‌ضلعی و کاپوت اسپرت با ورودی هوای روی آن کاملا تهاجمی و خشن است.

اسپرت مانند «سوبـــارو»!


اما درنمای عقب انتظار بیش‌تری از طراحان سوبارو می‌رفت. زیرا طراحی چراغ‌ها که فرم V شکل به‌خود گرفته مشابه محصولات هونداست. با حجم‌پردازی خاص و چراغ‌های جمع‌وجور، نمای عقب این خودرو ظاهری زیبا و شکیل دارد.
سوبارو WRX با رینگ‌های 17 و 18 اینچی فورج‌شده به‌بازار می‌آید و نصب قطعاتی همچون گارنیش (قطعات پلاستیکی روی گلگیرها)، سپر جلو با لیپ زیر آن، ورودی هوا روی کاپوت، اسپویلر کوچک روی درِ صندوق‌عقب، دیفیوزر و اگزوزهای دوبل در طرفین سپر، چاشنی اسپرت بودن WRX را دوچندان می‌کند. کابین و فضای داخلی این سدان اسپرت خوشنام سوبارو با کمترین میزان تغییرات مواجه شده و تنها نکته بسیار مهم در فضای داخلی سوبارو WRX قرارگیری نمایشگر لمسی 11.6 اینچی عمودی در کنسول مرکزی است. این نمایشگر قابلیت اتصال به‌اندروید اتو و اپل کارپلی را دارد و کلاستر با نمایشگر 4.3 اینچی TFT نیز از دیگر آپشن‌های این مدل محسوب می‌شود. دریچه‌های بزرگ عمودی سیستم تهویه‌مطبوع درکنار نمایشگر لمسی و دریچه‌های افقی بزرگ آن در طرفین داشبورد حس نامتقارن بودن در بیننده ایجاد و فضای داخلی را جذاب کرده است. همچنین طراحی صندلی‌های جدید اسپرت و روکش چرمی روی صندلی‌ها و دسته‌دنده اسپرت و غربیلک‌فرمان D کات حس رانندگی با این سدان اسپرت را کاملا هیجان‌انگیز می‌کند.
از مهم‌ترین آپشن‌های WRX می‌توان به‌نمایشگر 11.6 اینچی با سیستم ارتباط کاربری سوبارو استارلینک، سیستم پیشرفته کمکی رانندگی، کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سامانه پایش نقاط کور، دوربین 360 درجه‌، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه، سیستم صوتی هارمن کاردون با 11 بلندگو، سیستم فوق پیشرفته ایمنی سوبارو، سیستم فوق پیشرفته ترمز اضطراری خودکار و... اشاره کرد.
مهندسان کمپانی سوبارو این سدان اسپرت خوشنام WRX را با پیشرانه چهارسیلندر باکستر 2.4 لیتری توربوشارژ عرضه می‌کنند. همانند نسل قبلی پیشرانه باکستر همچنان حفظ شده و با تجهیز شدن این موتور تخت به‌توربوشارژ حداکثر 271 اسب‌بخار قدرت را در 5600 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر 350 نیوتون‌متر گشتاور را در 2000 تا 2500 آرپی‌ام به‌ارمغان می‌آورد.
بر اساس آنچه کمپانی سوبارو اعلام کرده، با ایجاد تغییرات درطراحی توربوشارژها و محفظه احتراق حدود 12 درصد راندمان خروجی این موتور تخت افزایش یافته است. این پیشرانه با دو نوع سیستم انتقال قدرت شش‌سرعته دستی با مکانیزم جدید و شش‌سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. WRX تنها درنسخه چهارچرخ‌محرک به‌بازار خواهد آمد و از سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود LSD بهره خواهد برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

آخرین اخبار