کد خبر: 238198
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
شلبی GT500KR

فورد موستانگ شلبی GT500KR به‌عنوان سلطان جاده معرفی شده است. چند هفته پیش بود که شلبی آمریکا پیش‌نمایشی از مدلی جدید از موستانگ را منتشر کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،فورد موستانگ شلبی GT500KR به‌عنوان سلطان جاده معرفی شده است. چند هفته پیش بود که شلبی آمریکا پیش‌نمایشی از مدلی جدید از موستانگ را منتشر کرد. پسوند KR در نام این خودرو برگرفته از واژه King of the Road به‌معنای سلطان جاده است و با کمی دقت به‌مشخصات و چهره این موستانگ درمی‌یابیم که شلبی نامی برازنده برای این محصول انتخاب کرده است. اخیرا عادت کرده بودیم نسخه‌های خاص شلبی را تنها با کیت‌های متفاوت بدنه ببینیم و مشخصات فنی چندان تغییر نمی‌کرد؛ اما درمورد این خودرو داستان متفاوت است و شلبی این خودرو را قدرتمند و البته به‌صورت محدود در سال جاری عرضه می‌کند. مهم‌ترین و البته جذاب‌ترین قسمت درمورد این خودرو مشخصات فنی آن است. زیر کاپوت فیبر کربنی GT500KR یک پیشرانه 5.2 لیتری V8 تویین‌سوپرشارژ داریم که محفظه پیچشی سوپر شارژ آن به‌تنهایی 3.8 لیتر حجم دارد. علاوه‌بر این دریچه‌گاز بزرگ‌تر شده و به‌روزرسانی‌هایی را در قسمت‌های اینترکولر و سیستم اگزوز داریم.

شلبی GT500KR سلطان جاده‌ها 


درنتیجه تمام به‌روزرسانی‌ها و مهندسی دقیق آمریکایی این پیشرانه می‌تواند حداقل ۹۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. شلبی درحال حاضر درفهرست مشخصات فنی این خودرو عدد ۹۰۰ پلاس را روبروی قدرت موتور قرار داده و این یعنی احتمالا به‌طور دقیق چند اسب‌بخار بیش‌تر را از این پیشرانه ببینیم. شلبی علاوه‌بر تغییرات قدرتی مربوط به‌پیشرانه، سیستم فنربندی جلو و عقب را تغییر داده و کالیبراسیون سیستم تعلیق را با توجه به‌مشخصات فنی جدید انجام داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =