میشلن

نمونه اولیه تایر بدون هوای میشلن در دفتر مرکزی Northrop Grumman کلیچ فالزِ ویرجینیا واقع‌در ایالات متحده آمریکا به نمایش درآمد.

به گزارش «اخبار خودرو»،نمونه اولیه تایر بدون هوای میشلن در دفتر مرکزی Northrop Grumman کلیچ فالزِ ویرجینیا واقع‌در ایالات متحده آمریکا به نمایش درآمد. این شرکت طی همکاری با این تیم در چارچوب مناقصه‌ای که توسط ناسا در نوامبر گذشته برگزار شده بود، روی این پروژه کار می‌کند.
میشلن بعد از طراحی و ساخت این لاستیک بدون هوا برای حضور در ماه، اکنون بلندپروازی‌های بیشتری دارد! قرار است خودروهایی را که برای حضور در ماه مناسب هستند، به لاستیک‌های بدون هوا تجهیز کند. این غول لاستیک فرانسوی گفت: «تیم‌های تحقیق‌وتوسعه ما درحال کار روی ساخت لاستیکی هستند که در برابر شرایط سخت ماه مقاومت داشته باشد تا اکتشاف روی سطح ماه آسان‌تر شود و بدین‌ترتیب امکان حضور پایدار در ماه و درنهایت روی مریخ را در سال 2025 فراهم کند.» نمونه اولیه تایر بدون هوا که در خودرو قمری نصب شده است، در دفتر مرکزی شرکت چندملیتی هوافضا و فناوری دفاعی آمریکا یعنی Northrop Grumman، در فالز چرچ ویرجینیا به نمایش گذاشته شده است.
برنامه Artemis که توسط ناسا توسعه‌ یافته شامل فرستادن یک مرد و یک زن به ماه در سال 2025 است. این دو فضانورد با یک وسیله نقلیه جدید به دور ماه سفر خواهند کرد و به دنبال مکانی مناسب برای ساخت پایگاه خواهند بود زیرا ناسا قصد دارد در آنجا یک کمپ بسازد.
البته این اولین‌بار نیست که میشلن تایرهایی را برای استفاده در فضا تولید می‌کند. در دهه 1990، میشلن تایرهای شاتل فضایی را تامین کرد که برای فرود ایمن و دقیق پس از بازگشت از ماموریت ضروری بود. در دهه 2000، این گروه بار دیگر با ناسا درزمینه توسعه چرخ قمری و به منظور تجهیز وسایل نقلیه اکتشافی همکاری کرد. این محصول جدید یک چرخ بدون هوای فشرده انعطاف‌پذیر و قوی است که نمی‌توان آن را سوراخ کرد. البته برای توسعه نمونه اولیه برنامه‌ریزی شده و قرار است برای سال 2025 به ماه برود.
میشلن اعلام کرده است علاوه‌بر تجربه‌ای که طی همکاری‌های قبلی با آژانس فضایی ایالات متحده به دست آورده، بر تخصص خود و همچنین بر استفاده از فناوری‌های پیشرفته و دانش به‌دست آمده در توسعه فناوری‌های فضایی تکیه خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =