کد خبر: 239138
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
کارخانه فورد

هشت کارخانه فورد در آمریکا، کانادا و مکزیک طی هفته جاری با کاهش یا توقف تولید روبه‌رو شده‌اند که دلیل آن محدودیت‌های تامین تراشه است.

به گزارش «اخبار خودرو»،هشت کارخانه فورد در آمریکا، کانادا و مکزیک طی هفته جاری با کاهش یا توقف تولید روبه‌رو شده‌اند که دلیل آن محدودیت‌های تامین تراشه است. خودروساز آمریکایی مستقر در دیترویت، از همین حالا پیش‌بینی کرده که تولیدش در فصل اول سال 2022 کمتر از برنامه‌ریزی خواهد بود. تولید درمیشیگان، شیکاگو و کواتیلان مکزیک به‌حالت تعلیق در آمده است و در شهر کانزاس، جایی که پرفروش‌ترین وانت فورد یعنی اف-150 تولید می‌شود، کارگران بی‌کار شده‌اند و تنها یک شیفت به‌تولید ون‌های ترانزیت اختصاص یافته است. درکارخانه‌های دیربورن، کنتاکی و لیوسویل تنها یک شیفت کاری تعریف شده و درکارخانه اوکویل کانادا هم اضافه‌کاری‌ها به‌حالت تعلیق درآمده است. این توقف یا کاهش تولید از هفتم فوریه به‌طور رسمی شروع می‌شود.
ارزش سهام فورد روز جمعه سیر نزولی پیدا کرد؛ مخصوصا که نتایج سود و زیان این شرکت درفصل آخر سال 2021 منتشر شد و نسبت به‌سال قبل از آن کاهش مختصری داشت. فورد می‌گوید درنیمه دوم امسال حجم تولید به‌شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت. دیترویت فری پرس (Detroit Free Press) از سود 10میلیارد دلاری کمپانی فورد درسال 2021 خبر داده است که دومیلیارد دلار آن مربوط به‌فصل آخر سال 2021 است. البته این ارقام پیش از محاسبات مالیات و بهره است. سود فورد در سال 2020 به‌رقم 7.5 میلیارد دلار رسیده بود که نشان می‌دهد شرکت فورد سال 2021 را با وجود کمبود تراشه و ادامه شیوع جهانی کرونا، به‌شکل قابل قبولی سپری کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =