وانت کارا

آیین افتتاح خط‌تولید وانت‌های گروه خودروسازی بهمن با حضور مدیران ارشد این خودروساز تجاری کشور برگزار شد. مدیرعامل گروه بهمن در این مراسم اعلام کرد این گروه طی سال جاری 18 پروژه را اجرا کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،آیین افتتاح خط‌تولید وانت‌های گروه خودروسازی بهمن با حضور مدیران ارشد این خودروساز تجاری کشور برگزار شد. مدیرعامل گروه بهمن در این مراسم اعلام کرد این گروه طی سال جاری 18 پروژه را اجرا کرده است. همچنین براساس گفته‌های بیوک علیمرادلو، خط تولید وانت‌های پرتیراژ گروه بهمن در شرکت بهمن‌دیزل ایجاد شده و قرار است تولید محصولاتی مانند «کارا» از پایان خردادماه در این خط آغاز شود. گروه بهمن را می‌توان بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشور دانست که همواره در تولید محصولات اعم‌از سواری و تجاری، کیفیت را مدنظر قرار داده است. بهمن‌دیزل نخستین تجاری‌سازی بود که توانست محصولات پنج‌ستاره را به ارزیابی کیفی خودروهای تجاری وارد کند.

دستیابی حداکثری بهمن به اهداف سال 1400
مدیرعامل گروه بهمن با بیان این‌که سال ۱۴۰۰سال بسیار خوبی برای بهمن بود، اظهار کرد: «در این سال ۱۸پروژه اجرا و محصولات جدیدی به بازار عرضه کردیم و چند محصول نیز سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.» علیمرادلو همچنین بیان کرد:‌ «کشنده جدید بهمن هم به‌زودی عرضه خواهد شد که تحولی در بازار ایجاد خواهد کرد و یکی از محصولات موفق بازار خواهد بود. این محصول را پلنگ ایران نامگذاری کرده‌ایم.» وی افزود: «خط تولید وانت‌های بهمن یکی از بهترین خطوط ماست که به دست متخصصان شرکت بهمن ایجاد شده و قرار است تولید محصولاتی مانند کارا از پایان خردادماه در این خط آغاز شود.» علیمرادلو با اشاره به تمرکز تولید خودروهای تجاری در بهمن‌دیزل عنوان کرد: «این مسیری است که برای این شرکت در نظر گرفته شده و در آینده ادامه خواهد یافت. در کنار برنامه‌های امسال نیز خودرو 8.5تن فورس را به بازار معرفی کرده‌ایم؛ کامیونتی‌ که قطعا می‌تواند در تقویت حمل‌ونقل کشور نقش بسزایی بازی کند.» وی افزود: «تقریبا می‌توان گفت در بهمن‌دیزل به اکثریت اهداف خود در سال جاری رسیده‌ایم و تیم شرکت روی ارتقای محصولات فعالیت می‌کنند که در گزارش‌های کیفی نتیجه آن دیده شده است.»

خودروسازی بهمن؛ قطب سوم خودروسازی کشور
علیمرادلو با بیان این‌که سال آینده شرکت شاسی‌ساز را در قزوین ایجاد خواهیم کرد، گفت: «خط تولید وانت به قزوین منتقل شده است و خودرو جدید رسپکت به‌عنوان جایگزین آن در خط تولید تهران تولید خواهد شد.» وی در ادامه تاکید کرد: «ما به‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه گروه بهمن توانستیم پیشرفت کنیم و حتی افراد شاغل در بهمن‌دیزل را از ۶۰۰ نفر به بیش از یک‌هزار نفر برسانیم. تاجایی‌که به گواه بسیاری کارشناسان، گروه بهمن درحال تبدیل به قطب سوم خودروسازی کشور است.»

8برابر شدن سرمایه شرکت طی 5 سال
حسین خضری، مدیرعامل بهمن‌دیزل نیز با اشاره به تاثیر تغییر مالکیت و حضور بخش خصوصی در این شرکت از سال 95 تا 1400 تاکید کرد: «در حوزه فیزیکی رشد 4 برابری را در مجموعه شاهد بوده‌ایم و در حوزه نیروی انسانی 1300نفر در بهمن‌دیزل مشغول به کار هستند و اشتغال خوبی را ایجاد کرده‌ایم. بیش از یک‌هزار میلیارد تومان نیز خارج از بحث اولیه سرمایه‌گذاری شده و سرمایه شرکت از 100میلیارد تومان به ۸۰۰میلیارد تومان رسیده و سهام این شرکت جزو سهامی بوده که در طول سال دچار نوسان نشده است.» وی با بیان این‌که در حوزه خدمات پس از فروش رتبه یک کشور را داریم، افزود: «خودروهای اصلی شرکت یعنی ایسوزو، پنج‌ستاره و دیگر محصولات ما چهارستاره هستند. بیش از 100هزار دستگاه از ناوگان تجاری متعلق به بهمن‌دیزل است و حداقل 3هزار دستگاه مینی‌بوس این شرکت در ناوگان مسافری تردد دارد.» وی ادامه داد:‌ «در زمینه کاربری‌سازی هم 581 دستگاه در سال گذشته تولید داشتیم که این رقم طی 10ماه سال جاری به 685 دستگاه رسیده است و برنامه داریم تا پایان سال آن را به یک‌هزار دستگاه برسد.» خضری همچنین بیان کرد:‌ «فروش ریالی شرکت در 10 ماه 1900 میلیارد تومان بوده که این رقم براساس برنامه‌ریزی‌ها به 3200 میلیارد تومان می‌رسیم.» وی با بیان این‌که ‌محصول فورس در سگمنت 6 و 8.5 تن سبد محصولات ما را در رده محصولات ارزان‌ پوشش می‌دهد، اظهار کرد: «در راستای توسعه محصولات در حوزه باری سبک عملا به حوزه زیر 5 تن ورود کرده‌ و حتی برنامه داریم به حوزه زیر 2 تن با شاسی مستقل وارد شویم. این پروژه در شهریورماه 1400 شروع شده است.» وی افزود: «در بخش کامیونت ۵۰ درصد سهم بازار متعلق به بهمن‌دیزل است و بیش از ۱۰۰هزار ناوگان موجود در کشور در بهمن‌دیزل تولید شده است. بر این اساس، امیدواریم امسال رکورد تولید را بشکنیم و بتوانیم بیش از ۲۴۰۰ دستگاه انواع خودروهای سنگین را تولید کنیم.» خضری در رابطه با خط تولید جدید وانت‌های گروه خودروسازی بهمن اظهار کرد: «تا امروز ۶۰۰ دستگاه از وانت‌های تولید شده است که تا پایان سال به یک‌هزار دستگاه خودرو خواهد رسید. فاز دوم یعنی بدنه‌سازی و رنگ هم در اسفندماه راه‌اندازی می‌شود. بدین‌ترتیب، کل عملیات ساخت بدنه و مونتاژ را از تیرماه در بهمن‌دیزل خواهیم داشت.» وی در پایان تصریح کرد: «این پروژه به‌طور مستقیم 600 اشتغال ایجاد کرده و تا امروز 150 میلیارد تومان روی آن سرمایه‌گذاری شده است. پیش‌بینی ما این است که احتمالا 500میلیارد تومان تا فاز نهایی این پروژه به سرمایه‌گذاری نیاز داریم.»
کارآفرین و سهامدار گروه خودروسازی بهمن نیز در این مراسم گفت: «ما کارآفرینانی هستیم که با حداقل سرمایه و با دو نفر در سال ۶۰ کارمان را آغاز کردیم و طی 10 سال صنعتی شدیم. در 30 سال پس از آن نیز در صنعت خودرو و قطعات بوده‌ایم، همواره کوشیده‌ایم تا بیشتر بیاموزیم.» حمید کشاورز افزود: «ما در گروه بهمن ۲۰۰هزار سهام‌دار داریم و همواره سعی کرده‌ایم تفکر توسعه را پیش ببریم و شرکتی که در گذشته فقط مونتاژکار بوده است را توسعه دهیم.» وی با بیان این‌که هنوز در این مسیر راه بسیاری را باید طی کنیم، ادامه داد:‌ «در صنعت خودرو دنیا، نخستین ذینفع مصرف‌کنندگان هستند. این موضوع بسیار اهمیت دارد و ما با این تفکر پا به میدان گذاشته‌ایم و حاضر نیستیم کیفیت را فدای کمیت کنیم. ذی‌نفع دوم، سهامداران هستند که توسعه و پیشرفت را در شرکت می‌بینند.» کشاورز تصریح کرد: «هنوز بهمن‌دیزل با استاندارد و رویایی که در ذهن ماست تفاوت دارد و با وجود این‌که سهم ۵۰درصدی در بازار داریم، اما همچنان باید پیشرفت کنیم.» وی با بیان این‌که ایران یک ابرقدرت واقعی است و از نظر اقتصادی هم در کوتاه‌مدت یک ابرقدرت خواهد شد، گفت: «اعتقاد دارم ایران یکی از بهترین کشورها برای تولید خودرو در منطقه است و تنها چیزی که احتیاج داریم، اراده و فکر است که این در شرکت بهمن وجود دارد.» وی در پایان اظهار کرد: «وانت فعلی محصولی قدیمی است که باید با محصولات جدید جایگزین شود. هرچند به لحاظ کیفی بسیار پیشرفت کرده است، اما ما راضی نیستیم. یک شرکت خودروسازی باید توان طراحی و تامین‌کنندگان قوی در اختیار داشته باشد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =