از آنجا که موتور خودرو شما از تکنولوژی پایینی برخوردار بوده و از قطعه الکترومکانیکی استپرموتور در آن استفاده شده است، بنابراین در گام اول عیب‌یابی، این قطعه باید مورد بررسی قرار گیرد.

خودرو وانت آریسان دارم و چند روز است هنگام روشن کردن آن، موتور ماشین تمایل به‌خاموشی دارد و گاهی نیز خاموش می‌شود. این درحالی است که با فشار دادن پدال گاز می‌توانم از خاموشی آن جلوگیری کنم. از سوی دیگر این مشکل زمانی که موتور خودرویم چندساعتی کار نکرده و سرد شده است، بیشتر خودنمایی می‌کند. علاوه‌بر این حدود دو هفته است در زمان حرکت صدای بسیار زیاد و غیرمتعارفی از بخش عقب خودرو به‌گوش می‌رسد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،عیب‌یابی خودرو از راه دور صحیح نیست؛ اما به‌صورت کلی برای رفع این مشکل باید سه‌مورد را بررسی کنید.
1- از آنجا که موتور خودرو شما از تکنولوژی پایینی برخوردار بوده و از قطعه الکترومکانیکی استپرموتور در آن استفاده شده است، بنابراین در گام اول عیب‌یابی، این قطعه باید مورد بررسی قرار گیرد. در این حالت ممکن است شفت داخلی استپرموتور گیر کرده باشد و باید ضمن باز کردن این قطعه، برای رفع این مشکل از روغن استفاده کرد. همچنین اگر استپرموتور به‌اصطلاح کثیف شده باشد، در به‌وجود آوردن این مشکل موثر است و باید آن را تمیز کرد. اما اگر با تمیز شدن مشکل همچنان وجود داشته باشد، باید استپرموتور را تعویض کنید.
2- یکی از دلایل بارزی که منجر به‌خاموش شدن موتور در شروع راه‌اندازی و روشن شدن آن می‌شود، معیوب شدن سنسور دمای آب است. درواقع اگر این سنسور با مشکل مواجه شده باشد یا به‌درستی کار نکند، چنین ایرادی را به‌وجود می‌آورد. بنابراین برای رفع مشکل باید سنسور دمای آب موتور خودرو شما تعویض شود. 3- ممکن است سنسور دریچه‌گاز نیز به‌درستی کار خود را انجام ندهد یا خطایی را در ECU به‌وجود آورده باشد که با متصل شدن دستگاه عیب‌یاب به ECU و پاک کردن خطای موجود می‌توان مشکل را برطرف کرد.
از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش آخر سوال شما باید گفت شنیده شدن سروصدای زیاد و غیرعادی در زمان حرکت تنها به‌سیستم انتقال قدرت یا به‌عبارتی دیفرانسیل خودرو مربوط می‌شود و در نظر داشته باشید که خودرو شما از نوع دیفرانسیل‌عقب است؛ بنابراین باید گاردان را بررسی کرد. به‌بیان دیگر درصورت بروز لقی در اتصالات گاردان یا خرابی رولبرینگ‌های اتصالات چهارشاخ در زمان حرکت سر و صدای زیادی از خودرو به‌گوش می‌رسد.
بنابراین اگر میان رولبرینگ‌ها و اتصالات چهارشاخ میل‌گاردان لقی وجود داشته باشد، در به‌وجود آوردن این اشکال تاثیرگذار است و با تعویض این قطعات مشکل به‌طور کامل رفع می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =