دوربین خودرو چیست: دلایلی که شما را مجاب می‌کند، دوربین خودرو نصب کنید!

دوربین خودرو

فرض کنید که خودروی شما در مکانی کنار خیابان پارک شده‌است و شما از خودرو خود فاصله گرفته‌اید، بعد از اینکه به سمت خودرو خود رفتید، می‌بینید که ماشین شما دچار حادثه شده‌است. در این لحظه شما هیچ گونه مدرکی و شاهدی برای این حادثه ندارید. می‌توانید، دوربین‌های حوالی خودرو خود را که در آن محل پارک کرده‌اید، چک کنید که ممکن است در محدوده دید این دوربین‌ها خودروی شما نباشد. در چنین شرایطی اگر دوربین خودرو نصب بود، می‌توانستید علت حادثه و جزئیات را بررسی کنید. در این مطلب سعی داریم درباره اینکه دوربین خودرو چیست و چه مزیت‌هایی دارد، توضیحاتی ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

دوربین خودرو چیست؟

دوربین ماشین از یک یا دو لنز تشکیل شده که در هر مکانی از خودرو قابل نصب خواهد بود. این دوربین‌ها قابلیت‌ها و کاربردهای مختلفی دارد که مهم‌ترین کار این دوربین‌ها را می‌توان فیلم برداری از جلو، عقب و داخل کابین خودرو دانست. همچنین دوربین‌ها، می‌توانند، تمام وقایع اطراف خودرو را هم ثبت کنند. در برخی از این مدل‌ها، شرایط مشاهده آنلاین بر روی گوشی امکان پذیر است و در هر لحظه می‌توان از سلامت خودرو خود، مطمئن شوید.

کاربرد دوربین خودرو چیست؟

با توجه به توضیحاتی که داده‌شد، متوجه کاربرد این دوربین شده‌اید. همان‌طور که می‌دانید، خودرو یکی از سرمایه‌های افراد است که برای حفظ آن باید شرایط مختلف را بررسی کرد. همچنین مشخص شدن آسیب‌های وارد شده هنگام پارک بودن خودرو نیز اهمیت دارد. برخی از افراد در صورت برخورد با خودروی گران قیمت، فرار کرده و نمی‌توان پیگیری‌های لازم را انجام داد.

دوربین خودرو چیست: دلایلی که شما را مجاب می‌کند، دوربین خودرو نصب کنید!

نصب دوربین ماشین

دوربین ماشین یک ابزار کاربردی، برای این است که در صورت حادثه و تصادف از چگونگی وارد شدن آسیب اطلاع پیدا کرد. البته به راحتی می‌توان حادثه را به صورت مستند پیگیری کرد.

ثبت وقایع جاده‌ای

هنگامی‌ که در حال رانندگی هستید، ممکن است که اتفاقات زیادی رخ دهد که در برخی از موارد، فیلمرداری این وقایع کاری ضروری است. اگر خودرو شما در جاده با یک شی یا خودرو دیگر تصادف کند؛ به راحتی با در دست داشتن فیلم دوربین خودرو خود، می‌توانید، روند را تسریع کرده و این فیلم را به پلیس راهنمایی و رانندگی تحویل دهید. استفاده از دوربین در بسیاری از کشورها رایج شده و بیشتر راننده‌ها برای اثبات تصادف‌های خود از این روش استفاده می‌کنند.

دوربین دنده عقب

در بیشتر مدل‌های دوربین خودرو یک لنز کوچک تعبیه شده‌است که می‌توان از آن برای دوربین دنده عقب، استفاده کرد. بدین گونه که دوربین، باید روی سپر عقب خودرو نصب شود. برق دوربین از چراغ دنده عقب خودرو تامین می‌شود. هنگامی ‌که دنده خودرو به حالت دنده عقب قرار می‌گیرد، دوربین به صورت اتوماتیک روشن می‌شود و شروع به فیلمبرداری خواهد کرد. تصویر عقب خودرو بر روی نمایشگر ماشین نمایش داده می‌شود و به راحتی می‌توان به تصاویر عقب خودرو اشراف داشته‌باشید.

ویژگی‌های دوربین خودرو چیست؟

دوربین خودروها در مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند؛ هر کدام از آنها یکسری ویژگی و قابلیت‌های گوناگون دارند. هنگام خرید دوربین ماشین به امکانات آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

منبع تغذیه دوربین خودرو

دوربین‌های خودرو یک باتری دارند که تا چند ساعت می‌تواند به صورت مداوم تصاویر را ضبط کنند. به طور حتم باتری به تنهایی برای یک مسافرت کافی نیست و برای برطرف کردن این نیاز از منبع برق ماشین استفاده می‌شود و زمان خاموش بودن خودرو، از باتری ماشین استفاده می‌شود.

حافظه دوربین خودرو چیست؟

دوربین‌های خودرو در مدل‌های گوناگون و با حافظه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایت به بازار ارائه شده‌اند. علاوه بر این در بعضی از مدل‌ها می‌توان بعد از پر شدن حافظه، فیلم‌های جدید را بر روی فیلم‌های قدیمی‌تر که لازم ندارید، ضبط کنید. علاوه بر ضبط تصاویر، می‌توانید این تصاویر را بر روی گوشی خود نیز مشاهده کنید.

انواع دوربین‌های مدار بسته خودرو

دوربین‌های مدار بسته خودرو از نظر: ظاهری، اندازه، فضای ذخیره سازی(حافظه) و محل نصب تفاوت‌هایی دارند. برخی از این دوربین‌ها در پشت اتومبیل و برخی دیگر در جلو خودرو نصب می‌شوند، هرچند که مدل‌هایی هم وجود دارند که به آینه جلو نصب خواهند شد. بهتر است که با توجه به نیازهای خود و ویژگی‌های مد نظر خود، دوربین مناسب را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوربین خودرو به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/mag/car-camera/

دوربین ۳۶۰ درجه

دوربین خودرو ۳۶۰ درجه دارای ۴ عدد دوربین است که زیر آینه بغل، روی سپر عقب خودرو و روی سپر جلوی خودرو قرار می‌گیرد. شرایط دید با زاویه ۳۶۰ درجه بر روس مانیتور خودرو برای راننده فراهم خواهد شد. استفاده از این دوربین‌ها به علت اینکه دید راننده را در تمام ابعاد در نظر گرفته‌است، بسیار کاربردی بوده و می‌توان به راحتی در مکان‌های باریک پارک خودرو را انجام داد. استفاده از دوربین خودرو ۳۶۰ درجه علاوه بر اینکه تصاویر را ضبط می‌کند با کیفیت عالی می‌تواند به صورت آنلاین بر روی گوشی موبایل هم مشاهده کرد.

دوربین خودرو چیست: دلایلی که شما را مجاب می‌کند، دوربین خودرو نصب کنید!

محل نصب دوربین خودرو

از دیگر ویژگی‌های دوربین ماشین 360 درجه، می‌توان به تشخیص صدا اشاره کرد. دوربین 360 درجه خودرو دارای Gps نیز است که در زمان سرقت، ردیابی اتومبیل را امکان پذیر می‌کند.

حال با توجه به اینکه شاید برخی از افراد تمایل نداشته باشند که از دوربین ماشین استفاده کنند، ما به آنها پیشنهاد می‌دهیم که بیمه سرقت خودرو را خریداری کنند.

خودرو چگونه به سرقت می‌رود؟

شکستن شیشه خودرو یکی از راحت‌ترین روش‌هایی است که خودرو را می‌توان سرقت کرد. این روش با ابزار مخصوصی انجام می‌شود؛ حتی صدای شکستن شیشه هم احساس نخواهد شد. موارد مختلف دیگری هم برای جلوگیری از سرقت خودرو وجود دارد که می‌توان به آن ها اشاره کرد. این موارد عبارتند از:

  • خودرو را در مکان‌های تاریک و بدون چراغ پارک کنید.
  • خودرو را در خروجی ها پارک کنید.
  • از دزدگیر برای امنیت ماشین استفاده نکنید.
  • وسایل با ارزش خودر را داخل ماشین قرار دهید.
  • درب های اتومبیل را قفل نکرده باشید.
  • درگیر حادثه رانندگی ساختگی شوید.
  • برای بکسل خودرو خود از افراد مطمئن استفاده نکنید.

مواردی که گفته شد قابل پیشگیری است و می‌توان راه حل برای آن‌ها در نظر گرفت. همچنین بهتر است که برای جلوگیری از خسارات مالی، خرید بیمه بدنه را به عنوان یک گزینه انتخاب کنید. تهیه بیمه بدنه و انتخاب پوشش سرقت می‌تواند بهترین گزینه برای جبران خسارت‌ها باشد.

پوشش سرقت بیمه بدنه

در بیمه ‌بدنه، بیمه‌گزار با پرداخت حق‌بیمه می‌تواند هنگام خسارت اتومبیل خود، خسارت دریافت کند. پوشش سرقت یکی از مزیت‌های بیمه بدنه است که سرقت جزئی را تحت پوشش قرار می‌دهد. سرقت رادیو پخش، رینگ، لاستیک و سیستم صوتی جزو پوشش سرقت بیمه بدنه قرار می‌گیرد.

اگر خودرو به صورت کامل از محل خود، جابه جا شود، اما وسایل جزئی به سرقت رفته‌باشد باز هم جزو پوشش سرقت بیمه بدنه قرار می‌گیرد. برای خرید بیمه بدنه با پوشش سرقت خودرو می‌توانید به سایت بیمه دات کام مراجعه کرده و از طریق منوی محصولات اقدام به خرید نمایید.

به طور کلی با پیشرفت صنعت خودروسازی و امکاناتی که در نظر گرفته شده‌است، می‌توان از دوربین خودرو استفاده کرد تا با آسایش بیشتری از این وسیله نقلیه بهره‌مند شد. در این مطلب سعی کردیم به سوال دوربین خودرو چیست؟ پاسخ دهیم. همچنین بیمه دات کام وب سایت مقایسه انواع بیمه‌نامه‌ها است که با قدمت طولانی شما عزیزان را در برابر خطرهای احتمالی بیمه می‌کند. کارشناس‌ها و متخصص‌های این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

ماخذ: مجله بیمه (https://bimeh.com/mag )

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =