سنگین‌سوارها

آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده (EPA) استانداردهای جدید و سختگیرانه‌تری برای کاهش آلودگی‌های ناشی از وسایل نقلیه سنگین و پیشرانه آنها برای گسترش هوای پاک از سال  2027 پیشنهاد داده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده (EPA) استانداردهای جدید و سختگیرانه‌تری برای کاهش آلودگی‌های ناشی از وسایل نقلیه سنگین و پیشرانه آنها برای گسترش هوای پاک از سال 2027 پیشنهاد داده است.
این استانداردها باعث کاهش انتشار اکسیدهای نیتروژن (NOx) که تشکیل‌دهنده مِه‌دود و دوده از موتورهای بنزینی و دیزلی سنگین هستند، می‌شود. استانداردهای به‌روزشده گازهای گلخانه‌ای (GHG) نیز برای گروه خاصی از خودروهای تجاری تعیین خواهد شد. این پیشنهاد موجب کاهش انتشار اکسیدهای نیتروژنی از کامیون‌ها تا 60درصد در سال 2045 نسبت به شرایط فعلی می‌شود.
اصلاحات پیشنهادی در استانداردهای موجود و افزایش حساسیت نسبت‌به انتشار گازهای گلخانه‌ای باعث حرکت سریع‌تر به سمت برقی‌سازی در زمینه تجاری‌ها خواهد شد. بخش‌های موردتاکید استاندارد جدید شامل اتوبوس‌های مدرسه، اتوبوس‌های ترانزیت، کامیون‌های حمل‌ونقل تجاری و تراکتورهای مسافت‌کوتاه هستند.
در اقدامی جداگانه، EPA؛ استانداردهای جدید انتشار گازهای گلخانه‌ای برای خودروهای سنگین با مدل سال 2030 را نیز تعیین خواهد کرد. این اقدام به‌طور جامع‌تر به روند بلندمدتی اشاره دارد که به وسایل نقلیه بدون‌آلایندگی در بخش سنگین می‌پردازد. این امر منجر به بهبود گسترده کیفیت هوا در سراسر ایالات‌متحده به‌ویژه در مناطقی که قبلا توسط آلودگی هوا و انتشار گازوئیل به وضعیت بدی دچار شده‌اند، خواهد شد.
به‌گفته EPA، مزایای استانداردهای پیشنهادی بیش‌از میلیاردها دلار نسبت‌به هزینه‌ها خواهد بود. این پیشنهاد با فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده مبنی‌بر «تقویت پیشروی آمریکا در تولید خودروها و کامیون‌های پاک» مطابقت دارد. این اعلامیه نخستین گام در طرح «کامیون‌های پاک» موسسه EPA و شامل مجموعه‌ای از مقررات‌های هوای پاک و آب و هواست و این آژانس در سه سال آینده برای کاهش آلودگی کامیون‌ها و اتوبوس‌ها و پیشبرد روند انتقال به حمل‌ونقل بدون آلایندگی ایجاد خواهد کرد.
تخمین زده می‌شود 72میلیون نفر حوالی مسیرهای باربری کامیون‌ها در آمریکا زندگی می‌کنند که به احتمال زیاد رنگین‌پوستان و افرادی با درآمد پایین‌تر هستند. مایکل اس. ریگان، مدیر سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: «این جوامع پر بار مستقیما در معرض آلاینده‌ها باعث ایجاد مشکلات تنفسی و قلبی عروقی می‌شوند که ازجمله اثرات جدی و پرهزینه برای سلامتی آنها هستند.
این استانداردهای جدید با بهره‌گیری از پیشرفت‌های اخیر در فناوری‌های وسایل نقلیه در سراسر صنعت حمل‌ونقل اجرا خواهد شد؛ در حالی که این صنعت به سمت آینده حمل‌ونقل بدون آلایندگی پیش می‌رود، این روند آلودگی خطرناک را به شدت کاهش خواهد داد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =