هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت مونتاژی نسل چهارم در کشور ایران توسط شرکت کرمان‌موتور مونتاژ و عرضه شد و تا به‌امروز پنج نسل از اکسنت به‌بازار جهان معرفی شده است. اما نسل چهارم این خودرو که با استقبال بسیاری مواجه شد، در بازار ایران نیز بسیار محبوب است.

به گزارش «اخبار خودرو»،سدان‌ها از بهترین‌ انتخاب‌ها برای خرید یک خودرو خانوادگی محسوب می‌شوند و از آنجا که آن‌ها جزو پرطرفدارترین کلاس‌های خودرو در ایران به‌شمار می‌روند، شرکت کرمان‌موتور باتوجه به‌سابقه تولید خودرو در ایران در سال 1396 توانست سدان ساب‌کامپکت کمپانی هیوندای را تا اواخر سال 1397 روی خط مونتاژ داشته باشد. این سدان ساب‌کامپکت هیوندای با نام اکسنت و در برخی از بازارها مانند آمریکای‌شمالی با نام ورنا معرفی می‌شود.

ظاهر جوان‌پسند
هیوندای اکسنت مونتاژی نسل چهارم در کشور ایران توسط شرکت کرمان‌موتور مونتاژ و عرضه شد و تا به‌امروز پنج نسل از اکسنت به‌بازار جهان معرفی شده است. اما نسل چهارم این خودرو که با استقبال بسیاری مواجه شد، در بازار ایران نیز بسیار محبوب است. نسل چهارم اکسنت روی پلت‌فرم هیوندای-کیا PB شکل گرفته و با زبان جدید طراحی هیوندای، استایل جوان‌پسند و اسپرتی به‌خود گرفته است. با نگاهی به‌پروفیل خودرو درمی‌یابیم که این سدان ساب‌کامپکت با توجه به‌خط تیز شانه و سطوح تخت و با رینگ 16 اینچی استایلی جذاب دارد.
چهره خودرو با چراغ‌هایی به‌فرم D کشیده و خطوط تیز روی کاپوت و جلوپنجره شش‌ضلعی که باریک طراحی شده و نوار شش ضلعی روی سپر، تهاجمی به‌نظر می‌رسد. همچنین در نمای عقب چراغ‌های زاویه‌دار و حجم‌پردازی روی در صندوق‌عقب نمایی شیک را از این خودرو به‌نمایش‌ می‌گذارد.

کابین به‌روز اما اقتصادی
در زمان ورود به‌کابین، سبک طراحی این خودرو نسبتا ساده و خلوت به‌نظر می‌رسد. هرچند که با ورود زبان جدید طراحی هیوندای، کابین فوق جذابی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. باتوجه به‌تریم دو رنگ و طراحی سقف سانروف، فضای داخلی برای سرنشینان بسیار جذاب و دلنشین است. طراحی نمایشگر هفت‌اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و نمایشگر سه‌اینچی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) فضای نسبتا مدرنی را در کابین ایجاد کرده است. از طرفی تنظیمات سیستم تهویه‌مطبوع درنسخه مونتاژی اتوماتیک است.
طراحی دسته‌دنده کوچک و غربیلک‌فرمان اسپرت، رانندگی با این خودرو را جذاب جلوه می‌دهد و از مهم‌ترین آپشن‌های هیوندای اکسنت مونتاژی می‌توان به‌سانروف، ایربگ راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای، کنترل فشار باد تایرهای TPMS، سیستم ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم مدیریت پایداری VSM، استارت دکمه‌ای، سنسور نور، کامپیوتر سفری، دوربین دید عقب، صفحه‌نمایشگر لمسی هفت‌اینچی، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک و رهیاب ماهواره‌ای اشاره کرد.

با 750 میلیون‌تومان خودرو باکیفیت بخرید!


مشخصات فنی
زیر کاپوت هیوندای اکسنت یک موتور چهارسیلندر خطی 1591 سی‌سی تنفس‌طبیعی قرار گرفته و این پیشرانه موسوم به‌گاما 2 باتوجه به‌قرارگیری 16 سوپاپ در سرسیلندر، سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ‌ها و تغییراتی در بخش ECM می‌تواند حداکثر 122 اسب‌بخار قدرت را در 6300 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و 155 نیوتون‌متر گشتاور را در 4200 آرپی‌ام به‌ارمغان آورد. قدرت و گشتاور تولیدی نسبتا خوب است و این قدرت و گشتاور با گیربکس چهارسرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از سوی دیگر برای بهبود پرفورمنس این سدان ساب‌کامپکت از سیستم فرمان برقی MDPS استفاده شده است.
همچنین از دیگر ویژگی‌‎های فنی این سدان ساب‌کامپکت می‌توان به‌سیستم ترمز چهارچرخ دیسکی اشاره کرد. این سیستم ترمز می‌تواند ایمنی خودرو را بهبود بخشد و از آنجا که هیوندای اکسنت و هیوندای الانترا توسط کرمان‌موتور مونتاژ و به‌بازار عرضه شدند، درحال حاضر جزو باکیفیت‌ترین‌های بازار ایران هستند. همچنین نسخه اکسنت مونتاژی دارای رینگ‌های 16 اینچی با سایز تایر 50/195 است که سواری باکیفیت و نسبتا نرمی را در اختیار سرنشینان می‌‎گذارد. از دیگر ویژگی‌های هیوندای اکسنت باید به‌موتور یورو 6 آن اشاره کرد که باتوجه به‌شرایط سوختی کشور، این خودرو نسبتا با آن سازگار است. هیوندای اکسنت حداکثر تا 120 هزار کیلومتر خودرویی کم‌استهلاک و مناسب برای بازار ایران معرفی می‌شود.

قیمت
این روزها هیوندای اکسنت مدل 1397 با کارکرد 20 هزار کیلومتر با قیمت 750 میلیون‌تومان در بازار حضور دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =