کد خبر: 239835
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱
تویوتا کرولا GR

تویوتا کرولا GR مدل 2022 نیز جدیدترین ساخته این تیم است. برخلاف نسخه‌های معمولی تویوتا کرولا که به‌موتور چهار سیلندر دو لیتری تنفس‌طبیعی مجهز هستند، تویوتا کرولا GR به‌پیشرانه سه‌سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژر مجهز شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،تویوتا تنها در تولید خودروهای اقتصادی تبحر ندارد، بلکه محصولات اسپرت متفاوتی را نیز روانه بازار می‌کند. نسخه‌های اسپرت و قدرتمند از خودروهای تویوتا با پسوند GR یا GAZOO RACING شناخته می‌شوند؛ عنوانی که به‌تیم مسابقه‌ای تویوتا اختصاص دارد. تویوتا کرولا GR مدل 2022 نیز جدیدترین ساخته این تیم است. برخلاف نسخه‌های معمولی تویوتا کرولا که به‌موتور چهار سیلندر دو لیتری تنفس‌طبیعی مجهز هستند، تویوتا کرولا GR به‌پیشرانه سه‌سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژر مجهز شده است.

رونمایی از تویوتا کرولا GR

این موتور با کد G16E-GTS شناخته می‌شود و حداکثر 300 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. استفاده از این پیشرانه سبب شده است تویوتا کرولا GR نسبت به‌هیوندای ولستر N قوی‌تر باشد.

رونمایی از تویوتا کرولا GR

با این حال همچنان این هاچ‌بک از فولکس‌واگن گلف R با 315 اسب‌بخار قدرت ضعیف‌تر محسوب می‌شود. تویوتا کرولا GR به‌گیربکس شش‌سرعته دستی و سیستم تمام‌چرخ‌محرک نیز مجهز است. قابلیت انتخاب نوع انتقال قدرت در این خودرو وجود دارد و راننده می‌تواند قدرت را درحالات 60:40، 50:50 و 30:70 تقسیم کند.

رونمایی از تویوتا کرولا GR

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =