تیگو 7 پرو

نسل دوم چری تیگو 7 پس از گذشت چهار سال یعنی در آبان سال 1400 طی مراسمی از سوی مدیران‌خودرو معرفی شد و درحقیقت نسل دوم چری تیگو 7 که با برند فونیکس تیگو 7 پرو شناخته می‌شود، از نظر طراحی در مسیر تکامل این خودروساز چینی قرار گرفته است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،سال 1396 بود که چری تیگو 7 به‌عنوان کراس‌اوور کامپکت این خودروساز چینی و نمایندگی رسمی آن در ایران یعنی مدیران‌خودرو پا به‌خیابان‌ها گذاشت. نسل اول چری تیگو 7 با کیفیت نسبتا بالای ساخت، طراحی و امکانات به‌روز و پیشرانه توربوشارژ و گیربکس دوکلاچه سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد در بازار کشورمان مورد توجه و استقبال قرار گرفت. نسل دوم چری تیگو 7 پس از گذشت چهار سال یعنی در آبان سال 1400 طی مراسمی از سوی مدیران‌خودرو معرفی شد و درحقیقت نسل دوم چری تیگو 7 که با برند فونیکس تیگو 7 پرو شناخته می‌شود، از نظر طراحی در مسیر تکامل این خودروساز چینی قرار گرفته است.
فونیکس تیگو 7 پرو درحقیقت از خطوط تیز و سطوح صاف روی بدنه بیشتری برخوردار است. خط تیز روی در و گلگیرهای عقب حالت برجسته‌ای به‌وجود آورده که با سطوح تخت بدنه و رینگ‌های 18 اینچی و اورهنگ‌های کوتاه، کاراکتر اسپرتی به‌این کراس‌اوور کامپکت بخشیده است. در نمای جلو با یک چهره کاملا تهاجمی مواجهیم؛ زیرا به‌گفته کمپانی چری طراحان این خودروساز از سبک طراحی موسوم به‌پوزه‌ببری استفاده کرده‌اند.
چراغ‌های کشیده در جلو، جلوپنجره شش‌ضلعی و خطوط تیز روی کاپوت حس تهاجمی را به‌خوبی القا می‌کند و در نمای عقب خودرو شاهد طراحی زیباتری هستیم و چراغ‌های پیوسته با گرافیک LED نمای زیبایی از یک کراس‌اوور را به‌نمایش می‌گذارد. هرچند که طراحی اسپویلر الحاقی و اگزوزهای دوبل مستطیل‌شکل در طرفین سپر، هیجان و ویژگی اسپرت بودن در این خودرو را دوچندان می‌کند. از طرفی با ورود به‌کابین تیگو 7 پرو شاهد سبک طراحی جدیدی از طراحان چری هستیم. زیرا با توجه به‌ترند این روزهای طراحی، نمایشگرهای لمسی برای داشبورد این خودرو طراحی شده که نمای کاملا مدرنی را فراهم می‌کند.

تیگو7 پرو؛ کراس‌اووری با امکانات لوکس!


درعین حال یک صفحه‌نمایشگر هفت‌اینچی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) و یک نمایشگر هشت‌اینچی برای سیستم تهویه‌مطبوع و یک نمایشگر 10.25 برای سیستم اطلاعات-سرگرمی داشبورد چری تیگو 7 پرو را کاملا به‌روز و پیشرفته به‌نمایش می‌گذارد. البته نکته بسیار مهم این است که در طراحی داشبورد، کیفیت ساخت در سطح بسیار بالایی قرار دارد. زیرا از پلاستیک نرم در بخش میانی داشبورد و از روکش چرم مصنوعی استفاده شده است. طراحی دریچه‌های مستطیل‌شکل افقی با استارت دکمه‌ای و دکمه‌های پیانویی، داشبورد را بسیار جذاب جلوه می‌دهند و از سوی دیگر طراحی دسته‌دنده کوچک اسپرت مشابه محصولات ولوو و غربیلک‌فرمان دی-کات، رانندگی با این کراس‌اوور کامپکت را هیجان‌انگیز می‌کند. از مهم‌‎ترین امکانات فونیکس تیگو 7 پرو می‌توان به‌دوربین360 درجه‌، سنسورهای پارک جانبی، سقف پانوراما، سنسورهای نور و باران، ترمزدستی برقی، سیستم اتوهلد، سامانه حرکت کنترل در سراشیبی، کروزکنترل، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک و مجزا برای سرنشینان عقب، ورود بدون کلید (کی‌لس) و استارت دکمه‌ای، سامانه پایش فشار باد تایرها، شارژر وایرلس برای گوشی‌های هوشمند، آینه الکتروکرومیک، فرمان برقی، شش ایربگ، سیستم ترمز ABS، EBD، TCS و باز شدن خودکار درِ صندوق‌عقب اشاره کرد.
زیر کاپوت این کراس‌اوور کامپکت چری یک موتور چهارسیلندر 1.5 لیتری مزین‌شده به‌سیستم توربوشارژ جا خوش کرده که حداکثر می‌تواند 157 اسب‌بخار قدرت را در 5500 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و 230 نیوتون‌متر گشتاور را در 1750 آرپی‌ام به‌ارمغان آورد. این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس 9 سرعته CVT قدرت را به‌چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.
لازم به‌ذکر است نسل جدید چری تیگو 7 پرو نسبت به‌نسل قبلی تنبل‌تر شده است و علت این امر به‌جایگزینی گیربکس CVT به‌جای دوکلاچه مربوط می‌شود. این روزها نمایندگی مدیران‌خودرو فونیکس تیگو 7 پرو را با قیمت یک‌میلیارد و 200 میلیون‌تومان به‌بازار عرضه می‌کند و این درحالی است که در بازار آزاد، قیمت این کراس‌اوور کامپکت یک‌میلیارد و 300 میلیون‌تومان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =