به‌طور کلی از آنجا که پیشرانه خودرو شما تی‌یو ۵ است، خاموش شدن ناگهانی و عدم‌روشن شدن آن با استارت مجدد می‌تواند دو علت عمده داشته باشد. نخست این‌که بایدECU خودرو شما به‌دستگاه عیب‌یاب متصل شود که احتمال دارد در ادامه خطای دو سنسور دورموتور و فشار هوا را نشان دهد. 

خودرو رانا EL مدل ۹۲ دارم و حدود دو روز قبل خودرویم هنگام حرکت خاموش شد و دیگر روشن نشد. پس از برقراری تماس با یکی از امدادهای متفرقه دردسترس، امدادگر اعلام کرد برای رفع مشکل باید پمپ‌بنزین خودرو تعویض شود و درحالی حدود دو میلیون‌تومان هزینه تعویض این قطعه شد که مشکل خودرویم برطرف نشد. از سوی دیگر در زمان قفل کردن درها، درهای عقب خودرو قفل نمی‌شوند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌طور کلی از آنجا که پیشرانه خودرو شما تی‌یو ۵ است، خاموش شدن ناگهانی و عدم‌روشن شدن آن با استارت مجدد می‌تواند دو علت عمده داشته باشد. نخست این‌که بایدECU خودرو شما به‌دستگاه عیب‌یاب متصل شود که احتمال دارد در ادامه خطای دو سنسور دورموتور و فشار هوا را نشان دهد.
اما احتمال خرابی سنسور دورموتور در خودرو شما بیشتر است. این درحالی است که درشرایطی که سنسور دورموتور معیوب شده باشد، موتور روشن نمی‌شود. درچنین شرایطی نه‌تنها پمپ‌بنزین، بلکه سنسور دورموتور نیز باید بررسی شود و با بررسی این سنسور توسط شخص مکانیک و تعویض این قطعه الکترومکانیکی توسط وی، می‌توان مشکل را به‌کلی برطرف کرد.
اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر سنسور فشار هوا نیز معیوب شده باشد،‌ احتمال ایجاد چنین مشکلی وجود دارد. بنابراین باید این سنسور نیز توسط مکانیک بررسی و درصورت نیاز تعویض شود.
مرحله دوم عیب‌یابی، به پمپ‌بنزین و سیستم سوخت‌رسانی خودرو شما مربوط می‌شود. زیرا اگر پمپ‌بنزین تعویض‌شده توسط شخص امدادگر از نوع تقلبی یا نامرغوب باشد، احتمال این‌که سوخت‌ به‌سیستم سوخت‌رسانی نرسد، زیاد است.‌ براین اساس باید پمپ‌بنزین توسط شخص مکانیک بررسی و درصورت نیاز، این قطعه نیز تعویض شود. اما این نکته را نباید فراموش کرد که اگر رگلاتور سوخت نیز معیوب شده باشد، فشار سوخت‌ تنظیم نمی‌شود و بنابراین خودرو با تاخیر روشن شده یا اصلا روشن نمی‌شود.
بنابراین در این صورت رگلاتور سوخت باید بررسی و درصورت نیاز تنظیم یا تعویض شود. همچنین از آنجا که موتور خودرو شما تی‌یو ۵ است، لازم است نسبت به‌نگهداری از آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا این نوع پیشرانه باتوجه به‌طراحی کویل کتابی، به‌نگهداری دقیق‌تری نیاز دارد و پیشنهاد می‌شود هر شش ماه یک‌بار وایرها و شمع‌های آن را تعویض کنید.
همچنین باید به‌واشر قالپاق سوپاپ نیز توجه لازم را داشته باشید. اما درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت عدم قفل شدن درهای عقب باتوجه به‌قفل مرکزی، تنها به‌خرابی پمپ‌های در مربوط می‌شود. زیرا درهای عقب برای بسته شدن نیاز به‌یک پمپ هیدرولیکی دارند که اگر این قطعه مکانیکی معیوب شده باشد، درهای عقب بسته نمی‌شوند.
این نکته را فراموش نکنید که هر قطعه‌ای دارای عمر مفیدی است و باتوجه به‌سال ساخت خودرو شما، باید گفت این قطعه نیاز به‌تعویض دارد. بنابراین با تعویض این قطعه مشکل برطرف می‌شود.
اما درنظر داشته باشید که اگر سیستم دزدگیر روی خودرو نصب شده، امکان دارد که خطای این سیستم منجر به‌چنین ایرادی شود. بنابراین بهتر است این مشکل نیز توسط شخص مکانیک آشنا به‌سیستم الکترونیکی عیب‌یابی شود.
هرچند لازم به‌ذکر است برای تهیه و خرید قطعه باکیفیت و اصل لازم است این قطعه را از نمایندگی‌های ایساکو یا از فروشگاه‌های معتبری که زیر نظر این شرکت است، خریداری کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =