CLS۵۳ AMG

CLS کلاس همواره به عنوان کوپه چهاردرِ اسپرت و خانوادگی مرسدس بنز شناخته می شود.

تاکنون سه نسل از این خودرو به جهان معرفی شده است. نسل سوم این خودرو موسوم به C۲۵۷ در مارس سال ۲۰۱۸ به جهان معرفی شد و CLS سدان کوپه است که پرچمدار این کلاس از خودرو در سبد محصولات مرسدس بنز به شمار می رود. نسل سوم CLS کلاس با زبان جدید طراحی مرسدس بنز استایل زیباتری از نسل قبل دارد؛ تا حدی که گوردن واگنر، مدیر طراحی مرسدس بنز CLS جدید را این گونه معرفی می کند: «تیم طراحی ما با توجه به اِلِمانهای زبان جدید طراحی توانستند همان پیکره خاص و استایل زیبای همیشگی CLS را با خطوط نرم ترکیب کنند. درنتیجه شما حس و هیجان خاصی را درا وج زیبایی ا ز CLS جدید تجربه خواهید کرد. »

چندماه قبل نسخه پرفورمنسی CLS جدید موسوم به CLS۵۳ AMG رونمایی شد و درا ین نسخه پرفورمنسی بهلحاظ استایل تنها در بخ شهای جلو و عقب این خودرو تغییرات کوچک و جزئی ایجاد شده است. مهمترین تغییرات در بخش جلو عبارتند از سپر بازطراحی شده (که ورودیهای هوا درون آن طراحی شده است)، جلوپنجره ۶ ضلعی با خطوط عمودی به سبک AMG و گرافیک چرا غهای جلو با LED های L شکل.با این تغییرات شاهد سدان کوپه اسپرت اما با قلب تپنده هیبرید هستیم.

پروفیل خودروبه واسطه کشیده شدن ستون C و سقف کمانی، فرمت کوپه دارد که جذاب است. در این نما تنها با تغییراتی در طراحی رینگهای ۵ پره آیرودینامیکی به فرم خاص AMG مواجهیم که این خودرو را به لحاظ بصری سنگین تر میکند.

در نمای عقب، چراغهای کشیده با LED های ذوزنقه ای درون کاسه چراغ و حجم پردازی صریح زیبا و شیک مشاهده می شود وبا استفاده از سپرهای اسپرت در جلو و عقب،اسپویلر فیبرکربنی، دیفیوزر و سراگزوزهای کروی شکل در طرفین سپر، حس و هیجان خاصی به هر ببینده ای منتقل می شود.

در زمان ورود به کابین CLS۵۳ AMG با فضای کاملا مدرنی مواجه می شویم؛ زیرا دو نمایشگر ۱۲.۳ ا ینچی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) و کنسول میانی تعبیه شده است. نکته مهم اینکه نمایشگر میانی به سیستم ارتباط کاربری مرسدس بنز MBUX مجهز شده که توانایی اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی را دارد.

همچنین طراحان کمپانی مرسدس بنز با استفاده ا ز LED های نواری و سقف پانورامیک، فضای دلنشینی برای سرنشینان به ارمغان آورد ه اند. از سوی دیگر متریال چرم آلکانترا برای صندلیها درنظر گرفته شده است.

برای رانندگی اسپرت با CLS۵۳ AMG غربیلک فرمان AMG و دو پدال شیفتر بزرگ پشت آن تعبیه شده است.

در بخش فنی شاهد نصب یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی سه لیتری مجهز به تکنولوژی بای-توربو هستیم. البته ناگفته نماند که سیستم ۴۸ ولتی هیبرید متوسط نیز با موتور الکتریکی نسبتا پرتوان، قوای محرکه این خودرو سدان کوپه را تشکیل می دهند. این موتور بنزینی با هماهنگی با موتور الکتریکی می تواند حداکثر ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

گیربکس ۹ سرعته اسپیدشفت میتواند قدرت را با سامانه چهارچرخ محرک فورماتیک پلاس به دو محور جلو و عقب (دو دیفرانسیل) برساند. با این وجود تنها ۴.۱ ثانیه زمان نیاز است که این خودرو از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد.

حداکثر سرعت اعلام شده برای ۲۵۹ CLS۵۳ AMG کیلومتر برساعت است. از مهمترین آپشن های این سدان کوپه می توان به سیستم کمکی رانندگی پیشرفته با سطح سه خودران، کروزکنترل پیشرفته، سیستم پایش نقاط کور به همراه شناسایی عابرپیاده، سیستم اطلاعات-سرگرمی با قابلیت اتصال به اندروید اتو،اپل کارپلی، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، سامانه پیشگیری برخورد ا ز جلو و عقب و...ا شاره کرد.

قیمتا ین خودرو در بازار ایالات متحده ۹۳ هزار دلارا ست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =