سوناتا YF

نسل هفتم سوناتا وارد کشورمان شده و نسل ششم آن موسوم به YF یکی از محبوب‌ترین نسل‌های این خودرو در بازار کشورمان است. بر این اساس نسخه YF از سوناتا در این مطلب مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،سوناتا، نام ‌آشنا و محبوب سدان موفق هیوندای است که از سال 1985 میلادی روی خط‌تولید این کمپانی قرار دارد. تا به‌امروز هشت نسل از سوناتا روی خط‌تولید این کمپانی حضور داشته و آخرین نسل آن موسوم به DN8 از سال 2019 به‌بازار عرضه شده است. تا نسل هفتم سوناتا وارد کشورمان شده و نسل ششم آن موسوم به YF یکی از محبوب‌ترین نسل‌های این خودرو در بازار کشورمان است. بر این اساس نسخه YF از سوناتا در این مطلب مورد بررسی قرار می‌گیرد.
سوناتا YF نتیجه کار طراح چیره‌دستی همچون آندره هادسون (Andre Hudson) است که انقلابی در طراحی سوناتا محسوب می‌شود. این سدان میان‌سایز خانوادگی سگمنت D هیوندای بر اساس خطوط تیز و سطوح صاف شکل گرفته که با نگاهی به‌پروفیل بدنه این خودرو به‌خوبی این سبک طراحی را درک خواهید کرد. پروفیل سوناتا YF با خط تیز مورب روی بدنه که انتهای آن به‌چراغ‌های عقب ختم می‌شود، اورهنگ‌های نسبتا بلند و ستون C کشیده به‌همراه رینگ‌های 16، 17 و 18 اینچی، کاراکتری اسپرت و نافذ به‌این سدان میان‌سایز بخشیده است.
بر این اساس سوناتا YF با در نظر گرفتن فرمت کوپه بدنه که با انحنای سقف ایجاد شده، لقب مرسدس‌بنز CLS کره‌ای را به‌خود گرفته است. اما چراغ‌های کشیده زاویه‌دار در کنار خطوط تیز روی کاپوت و جلوپنجره چهارضلعی کروم هیوندای و فرم انحنای گلگیرهای جلو، چهره کاملا تهاجمی و اسپرتی را از سوناتا به‌نمایش می‌گذارد. در نمای عقب، وجود چراغ‌های کشیده با حجم خاصی روی صندوق‌عقب و همچنین یک خط کروم میان چراغ‌های عقب، طراحی کاملا زیبایی برای این خودرو رقم زده است. در زمان ورود به‌کابین هیوندای سوناتا YF شاهد یک فضای نیمه‌لوکس جذاب هستیم. تریم دو رنگ و استفاده از قطعات دکوراتیو کروم و چرم مصنوعی صندلی‌ها به‌خوبی این حس را القا می‌کند.
اما طراحی کلاستر با یک صفحه‌نمایشگر 5 اینچی در وسط آن، یک نمایشگر 5.7 اینچی در بخش مرکزی داشبورد (البته در نسخه‌های فول‌آپشن یک نمایشگر 7 اینچی لمسی وجود دارد) و تنظیمات منحصربه‌فرد اتوماتیک جذاب سیستم تهویه‌مطبوع، فضای داخلی این خودرو را مدرن جلوه می‌دهد. همچنین طراحی یک سقف بزرگ دوتکه پانوراما و نورپردازی داخل کابین سوناتا YF بسیار دلنشین و جذاب است. این سدان سایز متوسط خانوادگی هیوندای از آپشن‌های به‌روزی نیز بهره گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به‌سیستم‌های ترمز ABS، EBD، ESC و BAS، کروزکنترل، 6 ایربگ به‌صورت استاندارد، 6 بلندگو برای سیستم صوتی، ورودی‌های پورت iPod AUX، بلندگوهای سیستم صوتی متعلق به‌کمپانی اینفینیتی، پشت‌سری‌های فعال، ورود بدون کلید (کی‌لس)، سیستم استارت دکمه‌ای، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن برف‌پاکن، آینه میانی الکتروکرومیک، سنسور پارک، صندلی‌های جلو برقی (برای راننده تنظیم در 8 جهت با حافظه) و سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه اتوماتیک و مجزا برای سرنشینان عقب اشاره کرد. از سوی دیگر کمپانی هیوندای برای سوناتا نسل ششم پیشرانه‌های متعددی نصب کرده است؛ اما تمام سوناتا YFهای واردشده به‌کشورمان از پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری اتمسفریک مجهز به‌سیستم پاشش سوخت چندنقطه‌ای MPi برخوردارند. با در نظر گرفتن سیستم تایمینگ متغیر دائم سوپاپ‌ها CVVT، سیستم نسل جدید مدیریت دقیق جرقه‌زنی و نسبت تراکم 10.7 به‌یک، این پیشرانه می‌تواند حداکثر 197 اسب‌بخار قدرت را در 6300 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر 250 نیوتون‌متر گشتاور را در 4250 آرپی‌ام فراهم کند.
این پیشرانه موسوم به‌تتا 2 از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار است که استهلاک نسبتا کمی نسبت به‌شرایط سوختی و جوی کشورمان دارد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به‌چرخ‌های جلو را برعهده دارد. از آن‌جا که هیوندای سوناتا YF حداکثر تا 180 هزار کیلومتر کارکرد، خودرو نسبتا کم‌استهلاک و با کمترین میزان دردسر برای مالکش خواهد بود، بنابراین نسخه مدل 2014 این خودرو با کارکرد حداکثر 110 هزار کیلومتر در بازه قیمتی یک‌میلیارد و 500 میلیون‌تومان به‌شرط سالم بودن شاسی‌‎ و بدنه گزینه مناسبی برای خرید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

آخرین اخبار