کوئیک R پلاس

شتاب صفر تا صد این خودرو بنا بر اعلام سایپا معادل ۱۳.۶ثانیه است. ترمزهای جلو نیز از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند. سیستم تعلیق جلو کوییک اتومات از نوع مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب آن Torsion Beam است.

به گزارش «اخبار خودرو»،سایپا از شنبه هفته گذشته، فروش فوق‌العاده محصول کوییک‌پلاس اتومات را به‌عنوان تنها گزینه سواری برای فروش در این دوره به‌همراه خودرو سبک تجاری 151 (وانت پراید) آغاز کرده است. فروش فوق‌العاده (عادی) و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این دو محصول از روز شنبه گذشته (19 آذرماه) جاری روی سایت فروش این گروه کلید خورده است. امکان پیش‌ثبت‌نام در طرح‌های مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مدت سه روز فعال بود، اما درخصوص ثبت‌نام سایر روش‌های فروش تا زمان تکمیل ظرفیت امکان ثبت‌نام وجود دارد.

نخستین خودرو تولید داخل مجهزبه گیربکس CVT
در سال 1397 و با فراگیر شدن گیربکس‌های CVT سایپا تصمیم گرفت تا محصول جدیدی با نام کوییک را به‌عنوان اولین خودرو داخلی مجهز به این گیربکس روانه بازار کند. کوییک و نسخه صندوق‌دار یعنی ساینا که فیس‌لیفت‌های قابل قبول صنعت خودرو ایران محسوب می‌شوند، در واقع نسخه‌های فیس‌لیفت تیبا2 و تیبا هستند.
سایپا نسخه هاچ‌بک این فیس‌لیفت را به‌عنوان یک هاچ‌بک‌کراس به بازار کرده و برای شأنیت دادن به این حرکت، چرخ‌های این خودرو را بزرگ‌تر کرده، ارتفاع آن را ۴۰میلی‌متر بیشتر گرفته، دور تا دور خودرو را زه‌کشی کرده، گلگیر را فلاپ انداخته و در نهایت روف‌رک (باربند) پایه کوتاهی به سقف آن افزوده است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور کوییک به ترتیب برابر با ۴۰۰۵، ۱۶۷۸، ۱۴۹۲ و ۲۴۱۵ میلی‌متر، وزن آن برابر با ۱۱۰۵کیلوگرم و حجم صندوق آن 225.6
لیتر است.
چرخ‌های این خودرو نیز از نوع ۱۴اینچی با سایز ۱۸۵/۶۵ و مجهز به رینگ آلومینیومی هستند. در بخش قوای محرکه کوییک‌پلاس با همان موتور ۴ سیلندر 1503 سی‌سی M15 روبه‌رو هستیم، اما با دو تفاوت مهم که یکی دریچه گاز برقی و دیگری استاندارد آلایندگی یورو۵ است. این پیشرانه که توانایی تولید حداکثر قدرت ۸۷اسب‌بخار در دور 5300rpm و حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتون‌متر در دور 4000rpm را دارد، با مصرف ترکیبی 7.67لیتر از کم‌مصرف‌ترین موتورها در بازار خودرو ایران است. ظرفیت باک این خودرو نیز ۴۱ لیتر است. موتور M15 این بار با یک گیربکس CVT چهارسرعته ساخت شرکت پانچ بلژیک هماهنگ شده، فرمان برقی نیز از دیگر تمایزات کوییک‌پلاس اتومات است.
شتاب صفر تا صد این خودرو بنا بر اعلام سایپا معادل ۱۳.۶ثانیه است. ترمزهای جلو نیز از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند. سیستم تعلیق جلو کوییک اتومات از نوع مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب آن Torsion Beam است.

تجهیزات و امکانات در یک نگاه
از تجهیزات و امکانات کوییک‌پلاس اتوماتیک می‌توان به سیستم استارت دکمه‌ای، ورود به خودرو بدون کلید PEPS، مالتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچی، دوربین عقب، سنسور پارک دنده‌عقب، سیستم تهویه‌مطبوع نیمه‌اتوماتیک، روف‌رک، دستگیره آسان بازشو، مه‌شکن جلو و عقب، نمایش دمای هوای بیرون، نمایشگر سیستم کنترل فشار تایر، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، هشداردهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی، آیینه جانبی برقی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سیستم ضد سرقت، کامپیوتر سفر، برف‌پاکن عقب، گرمکن شیشه عقب، ریموت‌کنترل و قفل مرکزی، قابلیت تاشوندگی و برخورداری از نگهدارنده صندلی کودک در صندلی‌های عقب، قابلیت تنظیم‌دستی شش‌حالته صندلی راننده و چهارحالته صندلی مسافر اشاره کرد. با توجه به‌درخواست‌های مشتریان مبنی بر نصب برخی آپشن‌ها در این خودرو، گروه خودروسازی سایپا مطابق با نظر مشتریان، برنامه افزایش آپشن‌های مورد درخواست متقاضیان را در دستور کار قرار داد.
بر این اساس، خودرو آن دسته از مشتریانی را که مطابق با برنامه فروش جاری خودرو کوییک اتوماتیک از تاریخ 19 آذرماه اقدام به‌ثبت‌نام کرده‌اند، شامل آپشن‌های صندلی چرم، کفی سه‌بعدی و کفی صندوق‌عقب و همچنین کروزکنترل خواهد بود.
طراحی بیرونی و کابین
در بخش طراحی ظاهری کوییک، هدف آن بوده که این خودرو طرح اسپرت‌تری نسبت به تیبا2 داشته باشد که این هدف به‌رغم مشابهت فرم درها در نمای جانبی، در نمای جلو و عقب محقق شده است. در نمای جلوی کوییک اصلی‌ترین مشخصه‌ای که جلب توجه می‌کند، سپر عضلانی و حجیمی است که محفظه ورودی هوای بزرگی را در دل خود جا داده است و می‌توان گفت؛ فرم کلی چراغ‌های جلو، جلوپنجره و مه‌شکن‌ها و چراغ روشنایی روز در بخش پایینی این سپر درمجموع قابل‌قبول بوده، در نمای عقب نیز که تداعی‌کننده ب‌ام‌و X1 است، چراغ‌های دو تکه عقب و حجم‌پردازی سپر ترکیب مناسبی را نمایش می‌دهد. همچنین نصب دیفیوزر نقره‌ای رنگ در قسمت زیرین سپر یکی از همان المان‌هایی است که سبب شده ظاهری اسپرت و کراس‌مانند برای کوییک شکل بگیرد. در داخل اتاق نیز اگر از نقاط ‌ضعف مشترک اغلب محصولات داخلی یعنی فقدان پلاستیک نرم و استفاده از پلاستیک خشک برای تمام اجزای تودری‌ها و داشبورد و نیز برخی نقایص مربوط به کیفیت مونتاژ بگذریم، افزودن رنگ دوم به تریم خودرو و فرمان دی‌تایپ آن، حال‌وهوای اسپرتی به کابین بخشیده است. فضای کابین مناسب یکی از ویژگی‌های مثبت این خودروست و به‌رغم ابعاد کلی نه‌چندان بزرگ، فضای پای کافی برای سرنشینان جلو و عقب مشاهده می‌شود.

پشت فرمان ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک بازار
با قرارگیری پشت فرمان کوییک اتومات، نخستین نکته‌ای که توجه راننده را به خود جلب می‌کند فرمان نرم و سبک آن است که از مزیت‌های فرمان برقی به شمار می‌رود. اما حجم صدای ورودی موتور و جعبه‌دنده به اتاق نسبت به نسخه‌های دارای گیربکس دستی در دور موتور بالا بیشتر است. گیربکس CVT شرکت پانچ هم در کل عملکرد به‌نسبت خوبی را از خود نشان می‌دهد، اما در صورت تردد خودرو با حداکثر سرنشین و بار، در سربالایی‌ها شاهد افت این عملکرد هستیم. همچنین از آن‌جا که کوییک مجهز به کنترل کشش الکترونیکی نیست و تنها از امتیاز فرمان برقی برخوردار است، باید دقت عمل بیشتری را در رانندگی با آن به خرج داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =