QuantumScape

QuantumScape، یکی از معروف‌ترین توسعه‌دهندگان باتری‌های حالت جامد، نخستین دسته سلول‌های لیتیوم-فلزی ۲۴ لایه‌ای خود را برای آزمایش‌های داخلی به‌تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی ارسال کرد.

این استارت‌آپ نمونه اولیه ۲۴ لایه خود را برای آزمایش به‌شرکت‌های خودروساز ارسال کرده تا در صورت موفق بودن فناوری این شرکت وارد فاز تازه‌ای شود.

طبق بیانیه مطبوعاتی رسمی این شرکت، این سلول‌های نمونه اولیه در داخل به‌عنوان نمونه‌های «A۰» شناخته می‌شوند و بزرگ‌ترین نقطه عطف QuantumScape برای سال ۲۰۲۲ هستند. این استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا موفق به‌ارائه یک قالب سلولی جدید شده است.

این شرکت می‌گوید این ترکیبی بین سلول‌های منشوری و کیسه‌ای است و این یکی از پیشرفت‌های کلیدی است که به‌آن اجازه داد همگام با توسعه پیش برود و نخستین دسته از نمونه‌های اولیه خود را برای تولیدکنندگان (OEMs) ارسال کند.

جاگدیپ سینگ، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران QuantumScape گفت: «درحالی که این نقطه عطف ما را به‌هدف نهایی‌مان نزدیک‌تر می‌کند، هنوز کارهای زیادی باید انجام دهیم تا این فناوری به‌یک محصول تجاری تبدیل شود و ما اکنون توجه خود را معطوف بر این کار مهم کرده‌ایم.»

نمونه‌های «A۰» که برای آزمایش به OEM ها فرستاده می‌شوند، بخشی از نخستین نسل از نمونه‌های اولیه این شرکت هستند و دارای ۲۴ لایه هستند که هرکدام از یک جداکننده حالت جامد، یک کاتد و یک آند فلزی لیتیوم در محل تشکیل شده‌اند. انتظار می‌رود نسل‌های بعدی (B و C) در سال‌های آینده با پیشرفت‌ بیشتری مواجه شوند.

QuantumScape گروه فولکس‌واگن و بیل گیتس را در میان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران خود دارد و سال گذشته توانست با یک نمونه اولیه سلولی قدیمی‌تر و ۱۰ لایه به‌هدف چشمگیری در آزمایشگاه دست پیدا کند.

سلول‌های آزمایش‌شده بیش از ۸۰ درصد ظرفیت خود را پس از ۸۰۰ چرخه شارژ یا معادل ۲۴۰ هزار مایل (۳۸۶ هزار کیلومتر) رانندگی با یک خودرو برقی تخمین‌زده‌شده حفظ کردند.

این شرکت کالیفرنیایی تنها شرکتی نیست که تلاش می‌کند باتری‌های حالت جامد را به‌بازار عرضه کند. StoreDot، SolidPower، Samsung SDI و ProLogium نیز روی این فناوری کار می‌کنند که پتانسیل ارائه زمان شارژ بسیار سریع‌تر (۰-۸۰ درصد در ۱۵ دقیقه)، خطر آتش‌سوزی کمتر و هزینه‌های تولید پایین‌تر را دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =