هایما

به‌منظور ارتقای کیفیت تحویل محصولات به‌مشتریان، از ابتدای دی‌ماه امسال محصولات گروه هایما و خودرو سورن‌پلاس از خدمات «کنترل ویژه پیش از تحویل» بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌منظور ارتقای کیفیت تحویل محصولات به‌مشتریان، از ابتدای دی‌ماه امسال محصولات گروه هایما و خودرو سورن‌پلاس از خدمات «کنترل ویژه پیش از تحویل» بهره‌مند شده‌اند. برای عملیاتی شدن این مصوبه ستاد عالی کیفیت ایران‌خودرو که مورد تایید مدیرعامل این گروه صنعتی نیز قرار گرفته، کارگروه اجرایی متشکل از معاونتهای فروش و کیفیت ایران‌خودرو و شرکت ایساکو ایجاد شد و پس از تدارک و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، امکان انجام کنترل ویژه قبل از تحویل محصول (+PDS) روی محصولات گروه هایما و سورن‌پلاس فراهم شد. این طرح در راستای طرح تحول کیفیت محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو و هم‌زمان با اجرای طرح تضمین کیفیت موتور و قوای محرکه محصولات گروه هایما شامل اس 5 پلاس و اس 7 پلاس و 8 اس از ابتدای دی‌ماه امسال به‌اجرا درآمده است.

برنامه کنترل ویژه پیش از تحویل برای سایر محصولات
اجرای این طرح که نشان از دست‌یابی گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌خودباوری و بلوغ در تولید و ارائه محصول باکیفیت در کنار قوای محرکه تضمین‌شده دارد، با هدف ارتقای رضایت مشتریان صورت گرفته است و موجب می‌شود مشتریان محصولات هایما و سورن‌پلاس، با فراغ خاطر و اطمینان بیش‌تری از کیفیت محصول، نسبت به‌خرید این محصولات اقدام کنند. بنا بر این گزارش، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، در آینده برای سایر خودروهای تولیدی ایران‌خودرو نیز انجام خدمات کنترل ویژه پیش از تحویل عملیاتی خواهد شد.

خرید قطعات آپشن با 10 تا 20 درصد تخفیف
هم‌زمان با اجرای این طرح، مدیرعامل شرکت خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) اعلام کرد: «دارندگان محصولات ایران‌خودرو می‌توانند در جشنواره جمعه‌های آپشن آپکو، قطعات و تجهیزات مورد نیاز محصولات خود را با استاندارد و کیفیت مناسب با تخفیف خریداری کنند.» امیر خلج‌اسعدی افزود: «برای ایجاد دسترسی راحت مشتریان به‌قطعات آپشنال، جشنواره جمعه‌های آپکویی اجرا می‌شود.» وی ادامه داد: «در جمعه‌های آپکو، امکان خرید قطعات ایمنی، تجهیزات و آپشن‌های مورد نیاز محصولات ایران‌خودرو با گارانتی و تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی فراهم شده است.» مدیرعامل آپکو به‌توسعه شبکه این شرکت در خارج از گروه صنعتی ایران‌خودرو اشاره کرد و گفت: «با تمهیدات صورت‌گرفته در سطح شهر تهران، در کنار نمایندگی‌های مرکزی ایران‌خودرو، چهار مرکز که دارای استانداردهای شرکت آپکو هستند به‌ارائه خدمات آپشنال به‌محصولات ایران‌خودرو می‌پردازند و طرح‌هایی برای توسعه شبکه فروشگاه‌های آپکو در سطح کشور داریم.» وی از اجرای طرح‌های توسعه شبکه فروشگاه‌های آپکو در سطح کشور خبر داد و گفت: «در کنار قطعات و تجهیزات ایمنی و آپشن با حفظ گارانتی خودرو، سرامیک رنگ بدنه محصولات ایران‌خودرو با آخرین فناوری و تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود که این پوشش علاوه‌بر زیبایی سبب مقاومت خودرو در برابر نور، لکه‌های آب و ساییدگی است. این خدمت آپکو با گارانتی سه‌ساله به‌مشتریان عرضه می‌شود.» به‌گفته خلج‌اسعدی، جمعه‌های آپکو در دو جمعه هر ماه برگزار می‌شود که در هر جمعه دارندگان محصولات پس از اعلام فراخوان در این جشنواره شرکت می‌کنند. در آذرماه امسال، دارندگان دو محصول هایما و تارا در جشنواره آپشن شرکت کردند. درحاشیه این جشنواره نیز نسیم راشدی، قهرمان رالی کشور با محصول پژو ۲۰۶ حرکات نمایشی انجام داد که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان شبکه خدمات پس ‌از فروش
در همین ‌حال و برای ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان شبکه خدمات پس‌ از فروش ایران‌خودرو، گسترده‌ترین آزمون مهارتی سراسری صنعت‌خودرو کشور در حوزه خدمات پس ‌از فروش، بین پرسنل تمام نمایندگی‌های این خودروساز درحال برگزاری است. این آزمون که به‌صورت آنلاین به‌منظور مهارت‌سنجی کارکنان نمایندگی‌ها برای چهاردهمین سال متوالی برگزار می‌شود، از ۲۷ آذرماه آغاز شده و تا پنجم دی‌ماه ادامه خواهد داشت. معاون مهندسی و کیفیت ایساکو دراین‌باره گفت: «امسال در این آزمون که گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین آزمون مهارتی در صنعت‌خودرو کشور است، 6 هزار و ۸۰۰ نفر از کارکنان ۶۵۵ نمایندگی‌ ایران‌خودرو در سه‌سطح مدیریتی، کارشناسی و تعمیراتی حضور یافته‌اند.» محمدحسین محمدتقی‌زاده، هدف از برگزاری این آزمون را سنجش دانش و مهارت فنی و عمومی پرسنل شاغل در نمایندگی‌های مجاز و ارتقای روزافزون مهارت کارکنان عنوان کرد و افزود: «این آزمون ضمن پایش اثربخشی اقدامات آموزشی ارائه‌شده‌ پیشین و انجام برنامه‌ریزی برای آموزش‌های آتی، نقاط قابل بهبود و زمینه ارتقای کارکنان مجموعه را مشخص خواهد کرد و با رشد توانمندی‌های حرفه‌ای آن‌ها، ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش و افزایش روزافزون رضایت مشتریان در این زمینه را در پی خواهد داشت.» به‌گفته وی، سوالات آزمون با شبیه‌سازی فرآیند عیب‌یابی و تعمیرات به‌صورت چندگزینه‌ای طراحی شده و منابع آن «جزوات آموزشی» و «مستندات فنی و تعمیراتی» است و از آن‌جا که نتایج به‌دست‌آمده از این آزمون به‌صورت مستقیم در امتیاز «خبرگی» پرسنل و کارشناسان فنی تاثیر دارد، سبب ارتقای جایگاه شغلی آن‌ها می‌شود. از بعد انگیزشی نیز برای مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف صالحی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    با دورود بنظر بنده طرح خوبی است .برای مشتریان و مردم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =