ابتدا باید گفت تمام خودروسازان با توجه به‌اقتصاد قدرتمند چین، در این کشور سایت یا کارخانه تولیدی دارند. بنابراین اگر خودرو آلمانی نیز نسخه چینی داشته باشد، دلیل بر نامرغوب بودن آن نیست.

این‌که برخی می‌گویند قطعات پیشرانه‌های خودروهای ژاپنی ساخت کشور چین است، صحت دارد؟ همین‌طور اگر قصد تیونیگ خودرویم را داشته باشم، از بین موتور خودروهای هیوندای، کیا، تویوتا، مزدا و هوندا کدام‌یک مناسب‌تر است؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت تمام خودروسازان با توجه به‌اقتصاد قدرتمند چین، در این کشور سایت یا کارخانه تولیدی دارند. بنابراین اگر خودرو آلمانی نیز نسخه چینی داشته باشد، دلیل بر نامرغوب بودن آن نیست. متاسفانه در بازار لوازم‌یدکی کشورمان برخی سودجویان، نامرغوب‌ترین قطعات خودرویی را به‌کشور چین سفارش داده و آن‌ها را وارد می‌کنند. اما اگر زمان ارائه سفارش قطعات مکانیکی و الکترونیکی خودرویی به‌چین بر کیفیت بالای آن‌ها تاکید شود، دیگر شاهد خرابی بسیاری از خودروها درسطح کشور نخواهیم بود. همچنین بسیاری از قطعات خودروهای تولیدی جهان، تحت‌لیسانس و در کشور چین تولید می‌شوند. معمولا بسیاری از کمپانی‌ها برای کاهش هزینه‌های تولید، اقدام به‌مونتاژ برخی از قطعات خودروهای خود برای بازار افتر مارکت در چین می‌کنند. اما در ارتباط با سوال دوم شما می‌توان گفت برای تیون کردن پیشرانه باید به‌مولفه‌های متعددی توجه داشت که مهم‌ترین آن‌ها ساختار طراحی، کیفیت قطعات، آلیاژ به‌کاررفته در پیشرانه و تکنولوژی به‌کاررفته در آن است. معمولا پیشرانه‌های ژاپنی، تمام ضرایب اطمینان و فاکتورهای دوام، خستگی، کیفیت و ساختار متناسب با قدرت تولیدی را دارند. به‌عبارت دیگر پیشرانه‌های ژاپنی از هر نظر نسبت به‌پیشرانه‌های کره‌ای برتری دارند. در صورتی که پیشرانه‌های کره‌ای دستخوش تغییرات قرار بگیرند، پارامتر استهلاک و خستگی قطعات در آن‌ها به‌شدت تقویت می‌شود. با توجه به‌تکنولوژی و نوع ساخت پیشرانه‌های ژاپنی و کره‌ای موجود در کشور، پیشرانه‌های ژاپنی از هر نظر برای تیون کردن بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پیشرانه خودروهای کره‌ای نسبتا پرتوان‌تر از پیشرانه‌های خودروهای ژاپنی هستند.
اما به‌هر میزان که توان و گشتاور تولیدی موتور افزایش می‌یابد، به‌همان اندازه درصد خرابی و استهلاک آن نیز بالا می‌رود. بنابراین با توجه به‌شرایط سوختی و جوی کشور، پیشرانه‌های ژاپنی یکی از بهترین و کم‌استهلاک‌ترین پیشرانه‌های مناسب برای تیونینگ هستند. به‌این نکته نیز توجه ویژه داشته باشید که اغلب، به‌دلیل دوام و کیفیت بالای پیشرانه‌های خودروسازان ژاپنی، موتورهای محصولات تویوتا، مزدا و هوندا جزو بهترین گزینه‌های ممکن برای تیونینگ به‌شمار می‌آیند.
اما با توجه به‌این‌که شما به‌مدل خودرویتان اشاره نکردید، بد نیست بدانید که اگر خودرو شما ساخت داخل باشد، به‌هیچ‌عنوان این پیشنهاد برای خودرو شما مناسب به‌نظر نمی‌رسد. زیرا خودروهای ساخت داخل، اغلب بر پایه و اساس مدل‌های قدیمی فرانسوی ساخته شده و نصب هرگونه پیشرانه ژاپنی یا کره‌ای روی آن‌ها کاملا اشتباه و نادرست است. همچنین اگر خودرو شما ساخت کشور چین باشد، باز هم نصب این موتورها روی آن پیشنهاد نمی‌شود. در این زمینه می‌توانید از پیشرانه‌های قدرتمندتری که توسط سایر خودروسازهای چینی تولید شده‌اند، استفاده کنید.
اما اگر خودرو شما اروپایی، ژاپنی یا کره‌ای است، بهترین و مناسب‌ترین پیشنهاد برای تیونینگ خودرو شما، استفاده از پیشرانه‌های قوی‌تر کمپانی سازنده خودرویتان است. زیرا در این صورت شاهد کمترین میزان خرابی و استهلاک در آن خواهید بود. اما بهترین و مناسب‌ترین راه برای تیونینگ خودروهای داخلی، ارتقای استاندارد و اصولی پیشرانه و تمام بخش‌های فنی خودرو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =