بورس کالا

روند عرضه خودرو از اردیبهشت‌ماه تاکنون گویای آن است که سیر عرضه خودرو در بورس کالا بیشتر صعودی بوده است. اگرچه در اردیبهشت‌ماه تنها یک‌هزار عرضه صورت گرفت و در ماه‌های خرداد و تیر از عرضه خبری نبود. 

به گزارش «اخبار خودرو»،حدود سه ماه است عرضه خودرو در بورس کالا داغ شده و با حضور عامه مردم برای معامله در تالار شیشه‌ای، حجم معاملات رفته‌رفته افزایش یافته است.
درهمین رابطه بررسی روند عرضه خودرو از اردیبهشت‌ماه تاکنون گویای آن است که سیر عرضه خودرو در بورس کالا بیشتر صعودی بوده است. اگرچه در اردیبهشت‌ماه تنها یک‌هزار عرضه صورت گرفت و در ماه‌های خرداد و تیر از عرضه خبری نبود.
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد از مردادماه تعداد عرضه‌ها بالا رفت و در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر به‌ترتیب 600، 733 و 381 دستگاه خودرو روانه تابلوی بورس کالا شدند و از آبان‌ماه دیگر عرضه‌ها شدت گرفت و به‌ترتیب از این ماه تا 18 دی‌، 2 هزار و 522، 13 هزار و 742 و 19 هزار و 508 دستگاه انواع خودرو سواری و سنگین در تابلوی معاملاتی بورس کالا نقش بستند.
این در حالی است که از اردیبهشت‌ماه تا 18 دی‌ماه درمجموع 34 هزار و 816 دستگاه انواع خودروهای سواری، وانت و سنگین در بورس کالا معامله شدند که ارزش ریالی کل این داد و ستدها بالغ بر 19 هزار و 580 میلیاردتومان است. از سویی ارزش منافع حاصل از عرضه خودرو در بورس کالا درمجموع بالغ بر 10 هزار و 410 میلیاردتومان است که از این رقم 5 هزار و 990 میلیاردتومان سهم خودروسازان و 4 هزار و 420 میلیاردتومان سهم خریداران خودرو از بورس کالا بوده است. رقم 10 هزار و 410 میلیاردتومان حاصل تفاضل قیمت قرعه‌کشی خودرو و فروش آن در بازار آزاد است. به‌این معنا که اگر قرعه‌کشی ادامه پیدا می‌کرد و این 38 هزار دستگاه از این طریق به‌مشتریان واگذار می‌شد، برای این تعداد خودرو بیش از 10 هزار میلیاردتومان به‌جیب دلالان می‌رفت که هم‌اکنون این رقم به‌جیب تولیدکننده و مصرف‌کننده رفته است.
همچنین تاکنون 22 مدل خودرو سبک و سنگین، شامل جک جی 4، کارا تک‌کابین و دوکابین، جک اس 5، شاهین، هایما اس 5، هایما اس 7 و اس 7 سفارشی، هایما اس 8، تارا اتوماتیک و دستی، کی‌ام‌سی تی 8، پژو 207 دستی، اتوماتیک، اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای، فیدلیتی 5 و 7 نفره، دیگنیتی، دیگنیتی پرستیژ، لاماری، کامیون کشنده ام‌پاور و کامیون کشنده فاو در بورس کالا معامله شده‌اند. این خودروها نیز توسط ایران‌خودرو، سایپا، بهمن‌موتور، بهمن‌دیزل، سیبا موتور، آرین‌پارس‌موتور و کرمان‌موتور در بورس کالا روی تابلو رفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =