خودروهای وارداتی

بازار خودرو در دو روز پایانی هفته گذشته باز هم با افزایش قیمت همراه بود. اتفاقی که به‌واسطه افزایش نرخ ارز و تاثیر مستقیم آن بر بهای خودرو، ورق بازار را به‌یکباره برگرداند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو در دو روز پایانی هفته گذشته باز هم با افزایش قیمت همراه بود. اتفاقی که به‌واسطه افزایش نرخ ارز و تاثیر مستقیم آن بر بهای خودرو، ورق بازار را به‌یکباره برگرداند. این درحالی بود که روز پنجشنبه هفته گذشته با ورود نرخ ارز به کانال 43 هزارتومان، شاهد افزایش قیمت‌ها حتی در خودروهای داخلی بودیم. این افزایش قیمت در بازار داخلی‌ها سبب شد دوباره خریداران خودرو نگاه ویژه‌ای به‌قرعه‌کشی خودرو داشته باشند. اتفاقی که در قرعه‌کشی قبل افتاد و براساس آمار، حدود ۹ میلیون و ۶۷۶‌ هزار و ۱۷۷‌ نفر در فرآیند قرعه‌کشی خرید خودرو ثبت‌نام کردند. این درحالی است که تعداد خودروهای عرضه‌شده در این مرحله، تنها ۲۱ هزار دستگاه بود. با این حساب اگر هیچ‌ امتیاز ویژه‌ای برای هیچ‌یک از متقاضیان وجود نداشت، از میان تقریبا هر ۴۶۰ نفر متقاضی فروش فوق‌العاده، یک نفر شانس برنده شدن داشت. اما درطرف دیگر ماجرا، تکلیف خودروهای وارداتی و واردات خودرو همچنان مشخص نیست و به‌سرانجام خاصی نرسیده است. جایی که حدود ۱۰ روز از پذیرش ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو وارداتی در بورس کالا می‌گذرد و هنوز خبری از فروش وارداتی‌ها نیست. پیش از این وزارت صمت موعد فروش خودروهای خارجی در بورس کالا را دی‌ماه اعلام کرده بود. طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا خرداد سال آینده ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو با موعد تحویل ۳ و ۶ ماهه در بورس به‌فروش خواهد رفت و این درشرایطی است که حالا عنوان شده یکی از شروط عرضه وارداتی‌ها، حضور خودرو در گمرک‌های کشور است.
برخی خودروهای داخلی در پنجشنبه هفته گذشته با افزایش قیمت یک تا 25 میلیون‌تومانی همراه بودند. جایی که ارزش دنا پلاس توربو اتومات با 25 میلیون‌تومان افزایش به 726 میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو با 24 میلیون‌تومان افزایش به 690 میلیون‌تومان و پژو 207 پانوراما با 23 میلیون‌تومان افزایش به 620 میلیون‌تومان رسید. همچنین برخی خودروهای چینی نیز در پنجشنبه هفته گذشته افزایش قیمت 5 تا 80 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که فونیکس تیگو 8 پرو پریمیوم با 80 میلیون‌افزایش 2 میلیارد و 500 میلیون‌تومان، فونیکس تیگو 7 پرو اکسلنت با 30 میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و 830 میلیون‌تومان و هایما S5 جدید با 25 میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و 200 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین در گروه خودروهای خارجی پریمیوم شاهد افزایش بهای 20 تا 50 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که پژو 508 با 50 میلیون‌تومان افزایش 2 میلیارد و 850 میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با 50 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 450 میلیون‌تومان و تویوتا پریوس فول شرکتی با 40 میلیون‌تومان افزایش 2 میلیارد و 440 میلیون‌تومان قیمت خوردند. همچنین در میان خودروهای خارجی لوکس نیز شاهد افزایش بهای 50 و 100 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که ارزش فولکس تیگوان با 100 میلیون‌تومان افزایش به 5 میلیارد و 800 میلیون‌تومان رسید.
در آخرین روز هفته گذشته افزایش نرخ ارز سبب افزایش بهای تمام خودروهای بازار شد. قیمت دلار در بازار روز پنجشنبه با 42 هزار و 850 تومان کار خود را آغاز کرد و پس از آن‌که در یک روند نزولی بهای آن به 41 هزار و 680 تومان رسید، دوباره شکل صعودی به‌خود گرفت و به 43 هزار و 60 تومان رسید و در پایان روز با قیمت 42 هزار و 850 تومان به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =