طراحی عقب خودرو نسبت به‌نسل قبلی (یا همان TF) تغییرات جزئی داشته است که از آن جمله می‌توان به‌چراغ‌های جدید کشیده به‌همراه LED و خط برجسته‌تر روی صندوق‌عقب، اگزوزهای مجزای کروم و دیفیوزر یکپارچه میان اگزوزها اشاره کرد.

قصد خرید خودرو لوکس خانوادگی با آپشن‌های فراوان را دارم. به‌گفته یکی از دوستانم کیا اپتیما GT-Line مدل 2017 در بازه قیمتی 3 میلیارد و 500 میلیون‌تومان گزینه خوبی است. با در نظر گرفتن این بودجه، آیا کیا اپتیما 2017 خرید مناسبی خواهد بود؟

به گزارش «اخبار خودرو»،کیا اپتیما در دسته سدان‌های سایز متوسط قرار دارد. طراحی جدید یا به‌عبارت دیگر فیس‌لیفت آن حدود یک سالی است که راهی بازار جهانی شده است و در بازار جهانی از محبوبیت خاصی برخوردار است؛ بنابراین طراحان کمپانی کیاموتورز برای موفقیت بیشتر این خودرو در بازار، ظاهر آن را دستخوش تغییرات قرار داده‌اند. در طراحی جدید اپتیما JF شاهد چراغ‌های جدید بر پایه مدل قبلی هستیم که چراغ‌ها در کنار جلوپنجره جدید، هواکش‌های زیر سپر، چراغ LED جدید و خطوط واضح و برجسته سبب شده است این خودرو ظاهر جوان‌پسندتر و اسپرت‌تری داشته باشد.
طراحی عقب خودرو نسبت به‌نسل قبلی (یا همان TF) تغییرات جزئی داشته است که از آن جمله می‌توان به‌چراغ‌های جدید کشیده به‌همراه LED و خط برجسته‌تر روی صندوق‌عقب، اگزوزهای مجزای کروم و دیفیوزر یکپارچه میان اگزوزها اشاره کرد. همچنین چراغ‌های جدید به‌همراه اگزوز و دیفیوزر، ظاهر زیبا و اسپرتی را برای این سدان به‌ارمغان آورده است.
طراحی داخلی این خودرو در نسل جدید (یا همان JF) با توجه به‌غربیلک‌فرمان، طراحی هواکش‌های سیستم تهویه‌مطبوع، دسته‌دنده و پنل کیلومترشمار و چیدمان قطعات داشبورد، حس سوار شدن به‌آئودی A4 را به‌راننده و سرنشینان القا می‌کند. کیفیت قطعات داخلی اعم از چرم روی صندلی، نوع دوخت آن و روکش داشبورد، نسبت به‌نسل قبل باکیفیت‌تر طراحی و ساخته شده است که این موضوع می‌تواند یکی از نکات مثبت اپتیما JF باشد.
همچنین برای جلوه بهتر فضای داخلی، طراحان کیاموتورز یک سقف پانورامیک را برای آن طراحی کرده‌اند. از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به‌پیشرانه 4 سیلندر 2400 سی‌سی به‌همراه 16 سوپاپ در سرسیلندر اشاره کرد. پیشرانه نسل جدید این خودرو مانند نسل قبل یعنی TF موتور 4 سیلندر 2400 سی‌سی است؛ اما در نسل جدید، نحوه پاشش سوخت در محفظه احتراق و زمان‌بندی سوپاپ‌ها (یا همان سیستم وی‌وی‌تی) سبب شده این پیشرانه تا 172 اسب‌بخار قدرت و 222 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.
این قدرت و گشتاور به‌کمک یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. گیربکس 6 سرعته نسل جدید اپتیما با کمترین اتلاف انرژی عمل انتقال قدرت را انجام می‌دهد که یکی از مزایای این گیربکس 6 سرعته، کار کردن نرم و بدون تقه جا رفتن دنده‌هاست. سواری خودرو به‌دلیل عملکرد سیستم تعلیق و قطعات آن نرم است و از نظر آپشن باید گفت اپتیما JF مجهز به‌آپشن‌های جدید صنعت‌خودرو است و نسبت به‌رقبای خود درسطح بالاتری قرار دارد که می‌تواند شما را راضی کند.
درنهایت می‌توان گفت کیا اپتیما JF در بازه قیمتی خود مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای خرید یک خودرو سدان سایز متوسط جدید به‌شمار می‌رود. اما در نظر داشته باشید که خدمات خودروهای وارداتی در کشور ما با مشکلات زیادی مواجه است. این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که در بازه قیمتی 3 میلیارد و 500 میلیون‌تومان خودروهای باکیفیتی چون ب‌ام‌و 528i مدل 2013 و مرسدس‌بنز C200 مدل 2012، در کلاس اس‌یووی میتسوبیشی PHEV و رنو کولئوس و در کلاس پیکاپ‌ها تویوتا هایلوکس نیز برای خرید وجود دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =