معرفی پرفروش‌ ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲

با پایان سال ۲۰۲۲ و تمام مشکلاتی که به‌همراه داشت، نشریه motor۱.com به‌کمک یافته‌های حاصل از شبـــکه جهانی خود، پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ را به‌تفکیک منطقه معرفی کرده است.

چین: استقبال از خودروهای برقی

با وجود رکورد اقتصادی، اوضاع چین در جایگاه بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان، چندان بد نیست. فروش سالانه با ۲ درصد افزایش نسبت به‌سال ۲۰۲۱ به ۲۶.۸۶ میلیون‌دستگاه رسیده که حتی نسبت به‌قبل از شیوع کرونا یعنی سال ۲۰۱۹ هم بهتر شده و برای نخستین‌بار، دو برابر آمار فروش در ایالات‌متحده است.

معرفی پرفروش‌ ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲

خودروهای برقی نقش مهمی در این افزایش داشته‌اند و ۲۰ درصد از فروش کل به‌آن‌ها اختصاص دارد.

رتبه اول تا سوم خودروهای پرفروش چـــــین به بی‌وای‌دی سانگ پلاس، نیسان سیلفی و وولینــــــگ مینی EV اختصــــاص یافته که خودروهای اول و سوم برقی هستند.

ایالات‌ متحده: اوضاع بدتر می‌ شود

دومین بازار خودرو جهان با ۸ درصد افت فروش نسبت به‌سال ۲۰۲۱، آمار ۱۳.۸۳ میلیون‌دستگاه را به‌ثبت رسانده است.

نکته مهم این‌که این رقم ۱۹ درصد نسبت به‌سال ۲۰۱۹ کاهش یافته و کمترین رقم از سال ۲۰۱۲ تاکنون است. مشتریان آمریکایی با رویگردانی از خودروهای سدان و مینی‌ون، بیشتر به‌مدل‌های شاسی ‌بلند و پیکاپ تمایل دارند.

معرفی پرفروش‌ ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲

محصولات تسلا نیز همچنان بخش بزرگی از بازار نسبتا کوچک خودروهای برقی را در اختیار دارند. سه پیکاپ فورد سری F، شورولت سیلورادو و رم، جایگاه اول تا سوم بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ را اشغال کرده‌اند.

اروپا: سقوط آزاد ادامه دارد

بازار خودرو اروپا در سال ۲۰۲۲، آمار فروش ۹.۰۵ میلیون‌دستگاه را به‌ثبت رسانده که نسبت به‌سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹، به‌ترتیب ۷ و ۲۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنان ۵ کشور آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا، ۷۵ درصد از کل فروش این قاره را به‌خود اختصاص داده‌اند. کاهش فروش در فرانسه و ایتالیا نسبت به‌سال ۲۰۲۱، چشمگیرتر بوده؛ درحالی ‌که وضعیت آلمان تغییر چندانی نداشته است. کمبود خودروهای صفر کیلومتر، افزایش هزینه‌های زندگی و بحران انرژی، از مهم‌ترین دلایل این اتفاق است.

در آلمان، سه‌محصول فولکس‌واگن یعنی گلف، تیگوان و تی‌راک و در فرانسه، پژو ۲۰۸، داچیا ساندرو و رنو کلیو در جایگاه اول تا سوم قرار دارند. نام داچیا ساندرو درجایگاه دوم بازار اسپانیا دیده می‌شود؛ درحالی که رتبه‌های اول و سوم در این کشور به‌هیوندای توسان و سئات آرونا اختصاص دارد. تسلا مدل Y توانسته پرفروش‌ترین خودرو برقی آلمان و سومین خودرو برتر بازار بریتاینا لقب بگیرد.

سایر نقاط جهان

برخلاف ایالات‌متحده و اروپا، در سال ۲۰۲۲ وضعیت بازار خودرو در استرالیا، هند، اندونزی و ترکیه، خوب بوده و نسبت به‌سال‌های قبل با افزایش فروش مواجه شده است.

در استرالیا، تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و تویوتا راوفور به‌عنوان خودروهای پرفروش شناخته شده‌اند؛ درحالی ‌که بازار هند برای نخستین‌بار به‌رکورد ۴.۳۷ میلیون‌دستگاه دست یافته و در رتبه سومین بازار خودرو جهان و بالاتر از ژاپن قرار گرفته است.

در آرژانتین فیات کرونوس با فروش ۳۸ دستگاه پرفروش‌ترین محصول بوده، جایگاه نخست در برزیل به‌فیات استرادا با ۱۱۲ هزار دستگاه فروش رسیده است. هندی‌ها بیشتر از همه ماروتی (سوزوکی) واگن آر با تیراژ ۲۱۷ هزار دستگاهی خریده‌اند؛ بازار اندونزی با دایهاتسو گرن‌مکس که ۶۵ هزار دستگاه فروش رفته قبضه شده است و درنهایت هم مشتریان کشور روسیه درشرایط فعلی خرید لادا گرانتا با تیراژ ۱۰۰ هزار دستگاهی را ترجیح داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =