مهرنوش عبدالعلی مسئول واحد تیونینگ پرشیاخودرو

مهرنوش عبدالعلی مسئول واحد تیونینگ پرشیاخودرو است. وی بیش از ۱۵ سال است در حوزه خودرو فعال است و به‌سبب جذابیتی که بخش تیونینگ خودرو داشته، وارد این بخش شده است.

تیونینگ خودروهای لوکس و زیباسازی فضای داخل و بیرون خودروها با اجرا و ظرافت یک خانم چشم‌نوازتر خواهد بود. تیونینگ در بسیاری از شرکت‌های خودروسازی انجام می‌شود. اما وقتی پای شرکت پرشیاخودرو به میان می‌آید، شاهد تفاوت‌ها و جذابیت‌های بیشتری هستیم. پرشیاخودرو به‌عنوان نماینده خودروساز آلمانی «ب‌ام‌و» همواره بر مدار استاندارد این شرکت حرکت کرده است. از خدمات پس از فروش تا ارائه آپشن‌ها و بحث تیونینگ خودرو همگی نشأت‌گرفته از استانداردهای شرکت مادر یعنی ب‌ام‌و است. بنابراین فرقی ندارد که چه خدماتی از پرشیاخودرو دریافت می‌کنید؛ چراکه اطمینان خواهید داشت از قطعات برند و اصلی بهره‌مند می‌شوید.

درحوزه تیونینگ نیز پرشیاخودرو دو نکته بسیار مهم را مد نظر قرار داده است. استفاده از قطعات و محصولات با کیفیت واصلی و همچنین بهره‌گیری از متخصصانی با دید زیبایی‌شناسی بالا. در این راستا مسئولیت واحد تیونینگ را یک بانو برعهده گرفته است.

مهرنوش عبدالعلی مسئول واحد تیونینگ پرشیاخودرو است. وی بیش از ۱۵ سال است در حوزه خودرو فعال است و به‌سبب جذابیتی که بخش تیونینگ خودرو داشته، وارد این بخش شده است.

شاید به نظر تیونینگ خودرو یک کار مردانه باشد، اما حالا می‌بینیم یک خانم در پرشیاخودرو مسئول شده و البته بخشی از کار اجرا را هم برعهده گرفته است. ظرافت، دقت و زیبایی‌شناسی زنانه درحوزه تیونینگ به‌تغییرات چشم‌نوازتر در داخل و بیرون خودروها کمک خواهد کرد.

همچنین در بحث اجرا نیز حضور یک خانم به‌عنوان مسئول این مرکز سبب خواهد شد کار با ظرافت و دقت بیشتری پیش برود. نتیجه آن نیز رضایت فراوان مشتریان پرشیاخودرو از دریافت خدمات در بخش تیونینگ بوده است. مواردی که سبب ورود مهرنوش عبدالعلی به این حوزه شده است.

ابتدا درخصوص حضور خود در بخش تیونینگ پرشیاخودرو توضیح دهید و این‌که چطور شد یک خانم، مسئول بخش تیونینگ شده است؟

بیش از ۱۵ سال است وارد صنعت‌خودرو شده‌ام و در شرکت‌های مختلفی مشغول به‌کار بوده‌ام. از آن‌جا که همواره به‌خودرو علاقه‌مند بوده‌ام ظاهر و زیبایی خودرو هم برایم جذاب بوده است. این مساله سبب شد به‌حوزه تیونینگ خودرو هم علاقه‌مند شوم. تلاشم این بوده که خودرو را به‌لحاظ ظاهری برای راننده، سرنشینان و کسانی که این خودرو را می‌بینند زیباتر کنم.

برای این‌که در بخش تیونینگ عملکرد بهتری داشته باشم دوره‌های مختلفی را در بخش تیونینگ در ایران و خارج از کشور گذراندم. دوست داشتم وقتی در بخش تیونینگ مشغول به‌کار هستم به‌خصوص در پرشیاخودرو که سرپرست بخش تیونینگ هستم، خودم به‌لحاظ اجرایی توانمندی داشته باشم تا ایرادات کار را برطرف کنم. به‌همین دلیل شروع به‌یادگیری تمام موارد مربوط به‌تیونینگ کردم.

از نصب کاور گرفته تا تغییرات مربوط به اگزوز و... سعی کردم به‌لحاظ اجرا هم تسلط داشته باشم. این‌ها سبب شد کار تیونینگ را به‌صورت جدی‌تر دنبال کنم. در پرشیاخودرو هم تمام بخش‌ها به‌صورت حرفه‌ای پیش می‌رود و نمی‌توان بدون تجربه و تخصص کافی رضایت مشتریان را جلب کرد. به‌طور کلی کار تیونینگ جزو کارهایی است که همواره باید در آن به‌روز بود. تخصص در اجرا بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین باید همواره خود را با جدیدترین فعالیت‌های این بخش جذاب خودرو به روز نگه داشت.

تیونینگ در پرشیاخودرو از کجا آغاز شد؟

تیونینگ از سال ۹۷ در شرکت پرشیاخودرو استارت خورد و پرشیا خودرو جزو نخستین شرکت‌های خودروسازی بود که تیونینگ را راه‌اندازی کرد. بعد از آن شرکت‌های خودروسازی دیگر با الگوبرداری از پرشیاخودرو این کار را آغاز کردند. پرشیاخودرو براساس استانداردهای ب‌ام‌و و گارانتی شرکت خدمات تیونینگ را ارائه می‌دهد که بسیار مهم است.

درواقع خدمات تیونینگ گارانتی می‌شود و این درمورد شرکت‌های دیگر صادق نیست. بر این اساس مواردی مانند رنگ بدنه، نصب کیت بدنه و تقویت موتور گارانتی می‌شود. از جمله اقدامات این شرکت می‌توان به‌نصب کاورهای بدنه و کاورهای رنگی اشاره کرد که جزو کاورهای محافظتی به‌شمار می‌روند و ۱۶۰ میکرون ضخامت دارند و از خط و خش‌ سطحی روی بدنه جلوگیری می‌کنند.

تیونینگ شامل چه مواردی می‌شود و چه تفاوتی با آپشنال کردن دارد؟

آپدیت‌های نرم‌افزاری توسط خدمات پس از فروش انجام می‌شود. در واحد تیونینگ کاورهای بدنه، کاورهای رنگی و کاورهای محفاظتی هگزیس استفاده می‌شود. شرکت پرشیاخودرو نماینده هگزیس است که یک برند فرانسوی است و شرکت سه سال این کاورها را گارانتی می‌کند. با استفاده از این کاورها از رنگ بدنه محافظت می‌شود.

کاورهای محافظتی به‌صورت شفاف و مات عرضه می‌شود که می‌تواند تغییراتی را هم در ظاهر خودرو ایجاد کند. کاورهای رنگی با آن‌که از خط و خش‌های سطحی جلوگیری می‌کند اما بیشتر جنبه زیبایی دارند. در این بخش کار اگزوز هم تحت برند FI انجام می‌شود. این برند هم از طریق اپلیکیشن روی موبایل نصب می‌شود و هم توسط یک ریموت از سوی مالک خودرو قابل کنترل است و امکان قطع و وصل صدا را به‌کاربر می‌دهد.

همچنین در قسمت کیت بدنه، فیس‌لیفت انجام و چراغ‌های جی‌تی‌اس و FCI به‌لحاظ ظاهری سبب تغییراتی در خودرو می‌شود. با توجه به این‌که در حال حاضر تحریم‌ها مانع از واردات مدل‌های جدید به‌کشور شده، با همین تغییرات می‌توانیم ظاهر خودروها را تغییر دهیم. موارد دیگری از جمله تقویت موتور، سرامیک خودرو، تنظیم ارتفاع و منیفولد ورودی و خروجی در تیونینگ پرشیاخودرو انجام می‌شود.

در مراکز متفرقه و خارج از شرکت هم، تیونینگ خودروها انجام می‌شود. به لحاظ قیمتی و کیفی کاری که در پرشیاخودرو و مراکز متفرقه انجام می‌شود، چه تفاوتی با هم دارد؟

با توجه به این‌که شرکت در حال حاضر نماینده هگزیس است، قیمتی که بابت خدمات کاور و بادی‌فنس تعیین می‌کند نسبت به‌سایر رقبا در بازار بسیار کمتر است. این درحالی است که بسیاری از رقبا هم کاورها را از پرشیاخودرو تهیه می‌کنند. اصلی‌ترین تفاوت اما گارانتی شرکت روی تیونینگ است. مراکز دیگر گارانتی روی این خدمات ارائه نمی‌دهند. از نظر قیمتی هم کمترین قیمت را در بازار برای این خدمات دریافت می‌کنیم. گارانتی و کیفیت تفاوت اصلی پرشیاخودرو با سایر مراکز است که می‌توان نمود آن‌ را در رضایت‌مندی مشتریان از تیونینگ دید.

تیونینگ پرشیاخودرو تنها روی محصولات ب‌ام‌و انجام می‌شود یا سایر محصولات را هم در برمی‌گیرد؟

در این بخش به‌صورت مولتی کار می‌کنیم. یعنی هم برای محصولات ب‌ام‌و و هم برای سایر محصولات تیونینگ انجام می‌شود. گارانتی شامل این محصولات هم می‌شود.
برای تقویت موتور یک چیپ‌تیونینگ را بر سر راه ای‌سی‌یو قرار می‌دهیم که سبب افزایش توان موتور می‌شود. همچنین روی خودرو پدال باکسی نصب می‌کنیم و با این کار تاخیر ابتدای شروع به‌حرکت که روی تمام خودروها شاهد هستیم از بین می‌رود.

تیونینگ در برخی مراکز انجام می‌شود یا تمام نمایندگی‌ها این خدمات را ارائه می‌دهند؟

تمام نمایندگی‌هایی که در زمینه ارائه خدمات با پرشیاخودرو همکاری می‌کنند، تیونینگ را ارائه می‌دهند. همچنین چارکپتیوی که زیرمجموعه پرشیاخودرو است این خدمات را ارائه می‌دهد. اگر مواردی هم وجود داشته باشد که نمایندگی امکان انجام آن را نداشته باشد، از شرکت پرسنلی برای انجام کارها اعزام می‌شود.

چرا مشتریان ترجیح می‌دهند از خدمات پرشیاخودرو استفاده کنند؟

پرشیاخودرو در زمینه کیفیت قطعات و خدمات، می‌تواند یکی از بهترین‌ها باشد و کاملا مشخص است. به‌همین لیل مشتریان ترجیح می‌دهند که برای دریافت خدمات به‌شرکت مراجعه کنند. محصولات متفرقه بسیاری در بازار وجود دارد که پرشیاخودرو از آن‌ها استفاده نمی‌کند. درحال حاضر بادی‌فنس‌هایی در بازار وجود دارد که هم به‌رنگ بدنه آسیب می‌زند و هم کیفیت آن‌ به حدی پایین است که از هیچ خط و خشی جلوگیری نمی‌کند. این بادی‌فنس‌ها را به جای برندهای معتبر استفاده می‌کنند. محصولاتی که پرشیاخودرو استفاده می‌کند هم معتبر است و هم قابل استعلام. درحالی که در بازار این محصولات به مشتریان نشان داده نمی‌شود.

جزئیات گارانتی تیونینگ پرشیاخودرو چیست؟

در زمینه بادی‌فنس ۳ سال گارانتی داریم. در بخش اگزوز نیز ۶ ماه خدمات گارانتی وجود دارد و این مدت درباره قطعات یک سال است. در تمام موارد گارانتی‌ مخصوص داریم.

عمر کاورهایی که استفاده می‌شود به‌طور متوسط چقدر است؟

پیشنهاد ما به‌مشتریان این است که بعد از ۳ سال کاورها را برداشته و از کاورهای جدید استفاده کنند؛ اما برند هگزیس، این کاورها را تا ۵ سال هم تضمین می‌کند.

آیا گارانتی شامل بخش‌های آسیب‌دیده کاور هم می‌شود؟

چنانچه قسمتی از کاورها آسیب دیده باشند، در صورت مراجعه، بخش معیوب را تعویض می‌کنیم.

توسعه تیونینگ پرشیاخودرو شامل چه مواردی می‌شود؟

با توسعه خدمات تیونینگ قرار است بازسازی خودروهای کلاسیک، تریم داخلی و خودروهای مسابقه را نیز به‌خدمات اضافه کنیم. در حال حاضر تنظیم ارتفاع و مانیفولد هوا و ورودی و خروجی را انجام می‌دهیم که تمام شرکت‌ها این کارها را انجام نمی‌دهند. بازسازی، تریم داخلی، چرم‌دوزی‌های داخل، سقف کهکشانی، جیر دور فرمان و... مواردی است که درحال حاضر برای مدل‌های کلاسیک وجود دارد؛ اما قرار است تیونینگ این خودروها را هم به‌خدمات شرکت اضافه کنیم. کیت‌های کریستالی را به‌محصولات اضافه کرده‌ایم.

تیونینگ بیشتر ظاهر خودرو را تغییر می‌دهد و برای افرادی که ظاهر خودرو را می‌بینند لذت‌بخش است؛ اما مواردی از جمله کیت‌های کریستالی برای راننده هم لذت‌بخش است. در تیونینگ از رینگ‌های برند اسنی‌اشنایزر آلمان استفاده می‌کنیم که استاندارد هستند.

این رینگ‌ها از نظر قیمتی در بازار رقابتی هستند. مشابه قیمت پرشیاخودرو در بازار وجود ندارد و کالیپرها هم با درخواست مشتری رنگ‌ می‌شود. البته شرکت‌ هم پیشنهادهایی را به‌مشتریان عرضه می‌کند. یکی از پیشنهادات ما این است که به‌عنوان مثال خودروهای سری ۳، ۵ و ۷ از کیت M استفاده کنند که از نظر زیبایی تغییرات اساسی روی خودرو ایجاد می‌کند و سپر و چراغ خودرو به‌روز می‌شود.

تیونینگ کردن با بخش گارانتی هم‌پوشانی دارد و اگر خودرویی برای تیونینگ مراجعه کند که گارانتی نداشته باشد، می‌تواند از گارانتی تیونینگ برخوردار شود؟

تمام خدمات تیونینگ تحت‌گارانتی انجام می‌شود و حتی خودروهایی که گارانتی ندارند هم خدمات تیونینگ را با گارانتی دریافت می‌کنند. اگر خودرویی گارانتی داشته باشد و تیونینگی خارج از مراکز اصلی انجام دهد، از گارانتی خارج می‌شود. باید توجه داشت که گارانتی تیونینگ تنها برای مدل‌های ب‌ام‌و عرضه می‌شود و خودروهای مولتی تنها گارانتی روی قطعه دریافت می‌کنند.

اگر خودرو ب‌ام‌و گارانتی داشته باشد، آیا برای دریافت تیونینگ شامل تخفیف هم می‌شود؟

در بسته گارانتی برای مشتریان تخفیف در نظر گرفته شده است. برخی مواقع هم کمپین‌های مناسبتی برای تخفیف در نظر می‌گیریم. برای عید ۱۴۰۲ هم کمپینی را برای اجرای کاور و سرامیک و زیباسازی کیت بدنه اجرا خواهیم کرد.

استقبال از تیونینگ پرشیاخودرو چطور بوده است؟

امروز این خدمات به‌خوبی میان مشتریان جا افتاده است و بخش زیادی از مشتریان به‌دنبال دریافت این خدمات هستند. شاید پیش از این بسیاری از افراد با این خدمات آشنایی نداشتند؛ اما امروز با حجم بالایی از اطلاعات به ما مراجعه می‌کنند و آشنایی زیادی با برندها دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

آخرین اخبار