سایپا

طرح پیش فروش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گروه خودروسازی سایپا از ساعت 9 صبح دیروز یکشنبه 16بهمن‌ماه به مدت سه روز آغاز شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،طرح پیش فروش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گروه خودروسازی سایپا از ساعت 9 صبح دیروز یکشنبه 16بهمن‌ماه به مدت سه روز آغاز شد. این خودروساز براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی اقدام به پیش‌فروش محصولات خود برای مادران حائز شرایط کرده است. در این طرح پیش‌فروش، محصولاتی چون ساینا اس دوگانه‌سوز، کوییک معمولی، کوییک‌آر و کوییک‌آر اتوماتیک با تاریخ تحویل آبان تا بهمن‌ماه 1402 عرضه شده است. بر اساس این گزارش، در این طرح فروش، پس از ثبت نام اولیه و شناسایی افراد حائزشرایط، امکان ثبت‌نام نهایی و واریز وجه میسر خواهد شد. در این طرح، محدودیت پلاک فعال، حداقل سن 18 سال، دارا بودن گواهینامه رانندگی و عدم خرید خودرو در 48‌ماه گذشته برای ماداران حائز شرایط لحاظ نخواهد شد. همچنین در این طرح فروش به افتتاح حساب وکالتی نیاز نیست.

«ساینا اس دوگانه‌سوز»؛ نوبرانه سایپا
ساینا اس دوگانه‌سوز از سطح استاندارد آلودگی یورو5 برخوردار بوده و مصرف سوخت آن در سیکل رانندگی ترکیبی شهری و جاده‌ای 6.4 لیتر در صدکیلومتر (میانگین گاز و بنزین) است. پیمایش خودرو با سوخت گاز نیز حدود 200 کیلومتر (سیکل ترکیبی) است و با وجود نصب مخزن گاز 62 لیتری در صندوق عقب، فضایی معادل 300 لیتر جهت حمل بار و لوازم سرنشین داشته و همچنان فضای کافی برای قراردادن بار و اثاثیه وجود دارد. ب‌ علاوه، فضای داخلی این خودرو نیز برای سرنشینان مناسب و جادار است. ساینا اس از پس آزمون‌های تصادف، ترمزگیری، محافظت از عابرپیاده و... برآمده و استانداردهای مهم ایمنی را در این زمینه‌ها اخذ کرده است. ایمنی این محصول با وجود کیسه هوای راننده و سرنشین، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای سرنشینان جلو و عقب، نگهدارنده صندلی کودک (ایزوفیکس)، ترمزهای ABS تقویت‌شده با BA (سیستم کمکی ترمز)، جلوبندی تقویت‌شده، و فرمان‌پذیری خوب، تضمین شده است. سیستم تعلیق و جلوبندی تقویت‌شده نیز دوام بالاتری برای این خودرو فراهم کرده است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو سیستم تهویه مطبوع نیمه‌اتوماتیک با نمایشگر، سیستم ضدسرقت، سنسور هشدار دنده‌عقب، هشدار سرعت، ریموت کنترل، قفل مرکزی روی داشبورد، نمایشگر دیجیتال چندمنظوره MFD، سیستم صوتی بلوتوثی همراه با USB و AUX، چراغ مه‌شکن، چراغ روز و اتولایت با قابلیت تنظیم ارتفاع نور است. ساینا اس همچنین به‌واسطه برخورداری از دریچه گاز برقی و سیستم برق‌والکترونیک یکپارچه با نود مرکزی (BCM) از قابلیت نصب اصولی کروزکنترل برخوردار است. صندلی‌های جلو و عقب این خودرو با روکش پارچه‌ای، ارگونومی خوبی دارد و در مسافت‌های طولانی رفاه حال سرنشینان را فراهم می‌کند. تریم و تزئینات داخلی خودرو به‌ویژه فرمان دی‌کات و صفحه‌کیلومتر نیمه‌دیجیتال آن هم مشابه نوع بنزینی جالب و چشم‌نواز است. این خودرو در رده قیمتی خودروهای دوگانه‌سوز بی‌رقیب است و اگر یک خودرو دوگانه‌سوز اقتصادی با استهلاک پایین، هزینه نگهداری پایین، مصرف سوخت اقتصادی و امکانات قابل قبول مد نظر مشتری باشد، بهترین انتخاب برای او خواهد بود. با مقایسه مصرف سوخت گاز و بنزین در هر کیلومتر پیمایش این خودرو، دارنده این خودرو در صورت مصرف CNG تنها یک‌پنجم هزینه را در مقایسه با بنزین پرداخت می‌کند.

«کوییک»؛ پرفروش‌ترین خودرو بازار
کوییک هاچ‌بکی با طراحی مینی‌کراس است که به عنوان پرفروش‌ترین خودرو بازار ایران شناخته می‌شود. طراحی بخش دماغه این خودرو بر اساس استاندارد محافظت از عابر پیاده طراحی شده و بستر پلت‌فرم، طراحی بدنه و دیگر بخش های آن به‌گونه‌ای در نظر گرفته شده است تا بتواند سال‌های طولانی برای توسعه مورد استفاده قرار بگیرد. کوییک هنگامی طراحی و معرفی شد که استانداردهای 85گانه در صنعت خودرو ایران الزامی نبودند، اما شرایط بهره‌گیری از این امکانات در کوییک بسترسازی شده است تا بتواند در هر شرایطی با استانداردها تطبیق پیدا کند. کوییک همچنین حدود 5‌سانتی‌متر ارتفاع بیشتری از نسخه سدان خود یعنی ساینا دارد. این خودرو در بخش فنی از پیشرانه M15 با حداکثر توان 87 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 127نیوتون‌متر بهره می‌برد. کوییک همچنین در بخش امکانات از تهویه مطبوع نیمه‌اتوماتیک با نمایشگر، روف‌رک، دستگیره آسان‌بازشو، چراغ روشنایی در روز، آینه جانبی برقی، نمایشگر دمای بیرون، ISO fix و... بهره می‌برد. مصرف سوخت ترکیبی کوییک ۷.۲لیتر در هر صد کیلومتر است. گنجایش صندوق عقب این هاچ‌بک سایپا به ۲۲۵ لیتر می‌رسد.

«کوییک‌آر» با ظاهری جذاب‌تر
چراغ‌های کوییک‌آر به‌رغم شباهت با ساینا دارای یک هاله سیاه‌رنگ است تا با دیگر اجزای بدنه هماهنگ باشد و چهره‌ای اسپرت پیدا کند. در این خودرو که از جلوپنجره و سپر جلو متفاوت بهره می‌برد، یک پوشش پلاستیکی روی گلگیرها قرار گرفته و ریل سقفی و دیفیوزر سپر جلو و سپر عقب نیز روی کوییک‌آر نصب شده است. این تغییرات ظاهر کوییک‌آر را به یک خودرو هاچ‌بک ‌کراس مانند ساندرو استپ‌وی شبیه کرده است. نمای عقب کوییک‌آر نیز شبیه ب‌ام‌و ایکس۱ است. رنگ سقف، سپر و آینه‌ها در این خودرو با رنگ اصلی بدنه تفاوت دارد. کوییک‌آر در رنگ‌های سفیدمشکی، سفیدقرمز، مشکی‌نقره‌ای و مشکی‌قرمز عرضه می‌شود. از دیگر تغییرات کوییک‌آر می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی دورنگ اشاره کرد. ایجاد تغییراتی در فرمان، تودری‌ها و کنسول میانی باعث شده است تا کابین کوییک‌آر مناسب به نظر برسد. مزیت کوییک‌آر نسبت‌به نسخه‌های دیگر کوییک، قطعات دورنگ داخل کابین است؛ قاب دور ورودی تهویه، قاب دور سیستم پخش، بخشی از رودری‌ها رنگ متفاوتی دارد. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور عقب، سیستم ضد سرقت خودرو، چراغ جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، بالابر برقی شیشه عقب، آینه بغل برقی، USB، برف‌پاک‌کن عقب، گرمکن شیشه عقب، باز شدن خودکار درها بعد از تصادف، صندلی تاشو عقب، باز کردن صندوق عقب با ریموت و سیستم ترمز ABS+EBD+BAS ازجمله آپشن‌ها و امکانات کوییک‌آر هستند.

امکانات بیشتر «کوییک‌آر» در نسخه اتوماتیک
در نسخه اتوماتیک کوییک‌آر مواردی همچون ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، صندلی‌های چرمی (با دوخت قرمز برای خودروهای با سقف قرمز)، مالتی‌مدیا مجهز به دوربین دید عقب و فرمان دی‌تایپ چرمی مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی به این خودرو اضافه شده‌اند. کوییک‌آر اتومات از جعبه‌دنده خودکار CVT ساخت کمپانی پانچ بلژیک بهره می‌برد، قابلیت تعویض دنده مصنوعی تیپ‌ترونیک را دارد و حالت رانندگی اسپرت و برفی نیز برای آن تعبیه شده؛ ترمز جلو کوییک‌آر از نوع دیسکی و ترمز عقب آن از نوع کاسه‌ای است. برای سیستم تعلیق جلو از مک‌فرسون و برای سیستم تعلیق عقب آن از میله‌پیچی استفاده شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =