کارخانه گروه BMW در لایپزیگ از گسترش تولید قطعات خودروهای برقی خود با نخستین خط پوشش سلولی خبر داد. تا سال 2024 ایجاد هشت خط‌تولید برنامه‌ریزی شده است که مراحل مختلف تولید مونتاژ باتری آن‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،کارخانه گروه BMW در لایپزیگ از گسترش تولید قطعات خودروهای برقی خود با نخستین خط پوشش سلولی خبر داد. تا سال 2024 ایجاد هشت خط‌تولید برنامه‌ریزی شده است که مراحل مختلف تولید مونتاژ باتری آن‌ها انجام خواهد شد. دو خط مونتاژ ماژول موجود با یک‌سوم و همچنین چهار خط پوشش سلولی دیگر و دو خط مونتاژ باتری با ولتاژ بالا تکمیل خواهند شد. چهار خط پوشش امسال در فواصل تقریبا دو ماهه وارد عملیات تولید خواهند شد.
سیستم پوشش سلولی جدید در کارخانه BMW در لایپزیگ با پوشش 2300 مترمربع، در سالن تولید سابق BMW i3 است؛ جایی که تولید در تابستان سال گذشته به‌تدریج متوقف شد. بلافاصله پس از آن، فضا برای ساخت قطعات الکترونیکی در کمتر از 6 ماه فراهم شد و نیروی کار نیز آموزش‌های جدیدی دریافت کرد.
خط پوشش جدید می‌تواند بیش از 10 میلیون سلول در سال یا بیش از 2300 سلول در ساعت را مدیریت کند. سلول‌های پوشش‌داده‌شده سپس در خط تولید ماژول باتری در لایپزیگ برای ساخت ماژول‌هایی برای BMW i4 و BMW iX1 تمام‌برقی استفاده می‌شوند. خط دیگری در این مرکز تولید ماژول‌های باتری برای BMW iX است.
مارکوس فالبومر، رئیس تولید باتری در گروه BMW گفت: «از سال 2024 کارخانه ما در لایپزیگ قادر خواهد بود کل زنجیره فرآیند تولید باتری با ولتاژ بالا را اجرا کند. بنابراین ما سهم مهمی در صنعت خودروهای برقی خواهیم داشت.» گروه BMW برای رسیدن به‌هدف خود که تولید خودروهای تمام‌الکتریکی است و حداقل نیمی از کل فروش آن را تا سال 2030 به‌خود اختصاص می‌دهد، بیش از 800 میلیون‌یورو برای ایجاد و توسعه تولید قطعات الکترونیکی در کارخانه BMW لایپزیگ سرمایه‌گذاری کرده است.
توسعه مستمر کارخانه لایپزیگ به‌دلیل تولید قطعات الکترونیکی است که در آینده حدود 150 هزار مترمربع از فضای تولید را اشغال خواهد کرد. پترا پیترهانسل، مدیر کارخانه گفت: «این یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در کارخانه لایپزیگ است. در حال حاضر، بیش از 800 کارمند در تولید قطعات الکترونیکی در سایت لایپزیگ ما کار می‌کنند. این تعداد تا سال 2024 به بیش از یک‌هزار نفر خواهد رسید.»
نقطه عطف بعدی کارخانه لایپزیگ، تولید جانشین MINI Countryman است که پایان سال جاری از خطوط تولید خارج خواهد شد. این کراس‌اوور با پیشرانه‌ای کاملا الکتریکی و همچنین با باتری‌های ولتاژ بالا ساخت لایپزیگ تولید خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =