شاهین

در گذشته انصراف از خرید خودرو در سایپا بسیار زیاد بود و این به‌شبکه خدمات پس از فروش لطمه زیادی وارد می‌کرد؛ اما اکنون با انجام بیش از 40 پروژه کیفی روی محصول شاهین، خوشبختانه انصراف از خرید به‌صفر رسیده که نشان از رضایت مشتریان از این خودرو دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: «در گذشته انصراف از خرید خودرو در سایپا بسیار زیاد بود و این به‌شبکه خدمات پس از فروش لطمه زیادی وارد می‌کرد؛ اما اکنون با انجام بیش از 40 پروژه کیفی روی محصول شاهین، خوشبختانه انصراف از خرید به‌صفر رسیده که نشان از رضایت مشتریان از این خودرو دارد.» محمدعلی تیموری با بیان این‌که تولید شاهین با موتور ME16 را در دستور کار داریم، افزود: «تمام تلاش ما بر این بوده که در مسیر برطرف کردن دغدغه‌های مشتریان در بخش کیفیت اقدام کنیم و به‌همین دلیل پروژه‌های بسیار مهمی تعریف کرده و فرآیند ارتقای کیفیت را برای تمام محصولات در دست اجرا داریم تا بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.»

ارتقای 87 درصدی رضایت مشتریان از شاهین
در همین راستا، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: «در راستای استراتژی‌های گروه سایپا درخصوص افزایش رضایتمندی مشتریان درحوزه‌های مختلف از جمله کیفیت محصولات، برنامه‌ریزی مستمری با تعریف پروژه‌های مختلف انجام شده است.»
حسین کاظمی طرقی افزود: «نتیجه این برنامه‌ریزی‌ها که با همت تمام همکاران صورت پذیرفته، سبب افزایش کیفیت خودرو شاهین شده است و در آخرین نظرسنجی‌های انجام‌شده از مشتریان این خودرو، سطح رضایتمندی مشتریان 87 درصد ارتقا یافته که نشان از به‌ثمر نشستن اقدامات انجام‌شده دارد.» وی افزود: «براساس این موضوع از آبان‌ماه، شاهد جهش فروش خودرو شاهین بوده‌ایم؛ به‌نحوی‌ که میزان پذیرش ثبت‌نام بیش از 400 درصد نسبت به‌مهرماه افزایش یافت و با توجه به‌افزایش درخواست متقاضیان جهت خرید این محصول برنامه‌ریزی لازم به‌منظور افزایش تولید صورت پذیرفت.»

برخی از موارد اصلاح، بهبود و ارتقای شاهین
در اردیبهشت‌ماه امسال، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از کاهش صدای ورودی به‌کابین شاهین با انجام اقدامات فنی در خط تولید خبر داد. بدین منظور، طی یک فرآیند 45 روزه صدای غیرعادی این محصول حذف شد. بدین‌ترتیب اکنون شاهین نسبت ‌به‌صدا ایزوله شده و حذف صدای غیرعادی اتاق آن مورد تایید واحدهای کیفیت و مهندسی قرار گرفته که سبب رضایت نسبی خریداران بوده است. اما این اقدام اصلاحی، تنها یکی از اقدامات انجام‌شده برای افزایش کیفیت شاهین با تاکید و پیگیری محمدعلی تیموری بوده است.
به‌عنوان مثال با تعویض صندلی‌های شاهین و استفاده از طراحی و ارگونومی صندلی زانتیا و سیتروئن سی 3، ایرادهای آن که موجب خستگی و ناراحتی سرنشینان می‌شد، برطرف شده است. بدین ترتیب، فضای مناسب و جادار شاهین برای سرنشینان عقب، پس از اصلاح صندلی‌ها راحت‌تر از قبل شده است و سه فرد قدبلند 180 سانتی‌متری می‌توانند حتی در مسافت‌های طولانی بدون احساس ناراحتی با این خودرو سفر کنند.
از دیگر اقدامات سایپا درخصوص افزایش کیفیت شاهین، رفع نقص موتور شیشه‌بالابرهای این خودرو بوده است. چراکه وضعیت پیشین شیشه‌بالابرها موجب نارضایتی خریداران شده بود. همچنین اقداماتی نیز برای باز و بسته شدن بهتر درهای شاهین انجام شده است. درمجموع می‌توان گفت مواردی همچون کاهش صدای پیشرانه و کابین، تغییر ارگونومی صندلی‌ها و رفع نقص شیشه‌بالابرهای شاهین، تنها نمونه‌هایی از 40 پروژه کیفی اجراشده برای اصلاح، بهبود و ارتقای کیفی این خودرو بوده است.

ارتقای قوای محرکه شاهین در نسخه‌های بعدی
گرچه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ارتقای قوای محرکه شاهین در نسخه‌های بعدی این خودرو خبر داده است، اما باید اذعان داشت که موتور فعلی شاهین یعنی M15GSI توربوشارژ نیز به‌خوبی امتحان خود را در نسخه پایه این خودرو پس داده و گارانتی طولانی سایپا برای موتور توربوشارژ شاهین، خیال خریداران را بابت این موتور راحت کرده است.
پیشرانه 110 اسبی شاهین، گشتاور 178 نیوتون‌متر را تولید می‌کند و این درحالی است که دیگر خودروهای داخلی دارای اسب‌بخار و ابعاد مشابه (فراتر از 4.4 متری داخلی) حداکثر گشتاورشان به‌حدود 142 تا 158 نیوتون‌متر می‌رسد.
اما اخبار اعلام‌شده از سوی مدیرعامل گروه سایپا، از عرضه این خودرو با موتور خودرو جدید P90 یعنی ME16 حکایت می‌کند. به‌گفته تیموری برای خودرو شاهین‌پلاس، قوای محرکه خودرو تارا (TU5) نیز نصب شده که مراحل کالیبراسیون آن به‌انجام رسیده و تنها تست تصادف آن باقی مانده است که باید در خارج از کشور انجام شود. مدیرعامل گروه سایپا همچنین از تولید و عرضه شاهین‌پلاس با جعبه‌دنده خودکار 6 ‌سرعته در سال آینده خبر داده است.
در این خودرو شاهد دستگیره‌ها، جلوپنجره و گارنیش پشت خودرو کروم‌کاری‌شده خواهیم بود و داشبورد داخلی نیز به‌صورت دو رنگ طراحی شده است. شاهین‌پلاس اتوماتیک با گیربکسCVT عرضه می‌شود که تولیدکننده آن شرکت صاحب‌سبک و مطرح «پانچ» بلژیک است. بنا بر اعلام معاونت فنی و مهندسی گروه سایپا، تست‌های صحه‌گذاری این محصول هم انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تمام آزمون‌ها و فرآیند شماره‌گذاری این خودرو انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =