پژو 206 تیپ 3

در راستای سیاست گروه صنعتی ایران‌خودرو مبنی بر توسعه محصولات و عرضه محصولات جدید و به‌روز، خودرو پژو۲۰۶ از مدار تولید خارج خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در راستای سیاست گروه صنعتی ایران‌خودرو مبنی بر توسعه محصولات و عرضه محصولات جدید و به‌روز، خودرو پژو۲۰۶ از مدار تولید خارج خواهد شد. با توجه به راهبرد گروه صنعتی ایران‌خودرو در طرح تحول کیفیت محصولات که از بهمن‌ماه سال گذشته تدوین شده و در حال اجراست و در راستای عمل به فرامین هشت‌ماده‌ای رئیس‌جمهور، توقف تولید محصولات قدیمی و جایگزینی آن‌ها با خودروهای به‌روز و جدید در دستور کار این خودروساز قرار دارد تا رضایت‌مندی مشتریان افزایش یابد. بر همین اساس، در سال جاری دو خودرو سمند و پژو۴۰۵ از خط تولید خارج شد و این بار محصول پژو۲۰۶ در آستانه توقف تولید قرار دارد. به این ترتیب، این محصول که در زمره محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو قرار دارد، در اسفندماه امسال و پس از تحقق تعهدات به مشتریان از خط تولید خارج می‌شود.

دو خودرو جایگزین «206»
بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، دو خودرو پژو۲۰۷ مجهز به موتور TU3 و محصول پروژه TF21 که در سال آینده به تولید انبوه می‌رسند، جایگزین ۲۰۶ خواهند شد. گفتنی است؛ گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای اجرای طرح تحول کیفیت محصولات، در سال جاری در بخش سواری از دو محصول جدید رونمایی کرده که طبق برنامه در سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهند رسید و همچنین محصولات فعلی را توسعه و بهبود بخشیده است.

جانشینانی بر پایه پلت‌فرم «206»
گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال‌های اخیر، با پژو۲۰۶ سهم قابل توجهی در بازار هاچ‌بک‌های اقتصادی داشته است و هرچند پژو۲۰۶ محبوبیت بالایی میان مشتریان دارد، اما ایران‌خودرو به فکر ارایه محصولی مدرن و کراس‌لوک (Cross Look) بر پایه پلت‌فرم P200 (بن‌سازه خودرو 206) بوده است.
در مهرماه امسال، محصول پروژه TF21 به‌عنوان محصولی جدید در مدل پرتوتایپ رونمایی شد. قرار بر این است که با عرضه محصول کراس‌لوک پروژه TF21 در کنار محصول هاچ‌بک پژو۲۰۷ با تنوعی از قوای محرکه و گیربکس، محدوده مناسبی از بخش‌های مختلف قیمتی بازار خودروهای ها بک و کرا لوک مجهز به تمامی تجهیزات ایمنی و استاندارد تحت پوشش قرار گیرد. مدل حجمی تولیدشده از TF21 در زمستان سال ۱۴۰۰ با بازدید مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نهایی شده بود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز فرآیند توسعه و تکوین محصول این پروژه در ایران‌خودرو آغاز شد. طبق تاکیدات مهدی خطیبی، فرآیند طراحی تا تولید انبوه این محصول باید در ظرف زمانی ۱۸ماهه انجام شود.

عرضه محصول جایگزین در سه تیپ
قرار است در زمان عرضه این محصول، سه نسخه پایه (Base)، میانی (Medium) و لوکس (Luxury) بر پایه پلت‌فرم 206 به بازار عرضه شود. البته ایران‌خودرو به‌خوبی از محبوبیت خودروهای هاچ‌بک شبه‌کراس در بازار خودرو ایران و دنیا آگاه است و قصد دارد که مدل کراس‌لوک خودرو TF21 که استایلی بین هاچ‌بک و کراس‌اوور دارد را طراحی و تولید کند که اتفاقا بین تمامی این نسخه ها، اولویت تولید با همین مدل کراس لوک است.
تبلور استانداردهای 85گانه در محصولات جانشین
ایران‌خودرو در مدت اخیر توجه زیادی به استانداردسازی محصولات گذشته و رعایت استانداردهای ۸۵گانه در محصولات جدید خود کرده است. نتیجه این تلاش‌ها، عبور از تمام استانداردهای جدید ۸۵گانه سختگیرانه ملی توسط خودرو TF21 بوده است و تمامی نسخه‌های این خودرو با وجود تفاوت‌هایی که در تریم داخل، سطح امکانات و حتی تفاوت‌های ظاهری دارند، قادر به پاس کردن استانداردهای ملی ۸۵گانه صنعت خودرو ایران هستند. البته محصول پروژه TF21 هم موفق به پاس‌کردن استاندارد ایمنی حفاظت از عابر پیاده در برخورد هم شده است که استاندارد روز اروپا محسوب می‌شود.

امکانات ایمنی و رفاهی و مشخصات فنی جایگزین «206»
خودرو TF21 در زمینه امکانات ایمنی، فراتر از انتظار ظاهر شده و دارای تجهیزاتی اعم از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS)، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور و سنسور باران است.
بدین‌ترتیب، این خودرو به‌خوبی قادر به رقابت با رقبای مطرح وارداتی هم‌رده در بازار ایران است. ازجمله دیگر تجهیزات مدل لوکس خودرو TF21 می‌توان به رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، غربیلک فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، سیستم مالتی‌مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی و سیستم ورود بدون کلید (Keyless) اشاره کرد.
خودرو TF21 به پیشرانه آشنای TU5 پلاس مجهز بوده که یک موتور چهارسیلندر ۱۶سوپاپ تنفس طبیعی با حجم دقیق ۱۵۸۷ سی‌سی است. این پیشرانه قادر به تولید ۱۱۰اسب‌بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۵۰نیوتون‌متر است که این توان توسط گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به‌صورت تیپ‌ترونیک و همچنین گیربکس دنده‌ای پنج‌سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته ایران‌خودرو قصد تولید خودرو TF21 با گیربکس شش‌سرعته دنده‌ای را هم در آینده دارد. بدین‌ترتیب، پیشرانه TF21 یکی از محبوب‌ترین پیشرانه‌هایی بوده که روی خودروهای تولیدی نصب شده است. ازجمله مزایای پیشرانه TU5P می‌توان به مصرف سوخت کم، آلایندگی پایین، صدا و لرزش کم، دوام بالا، تعمیر آسان و فراوانی تعمیرکار و قطعات اشاره کرد. در پروژه TF21، طراحی استایل ظاهری خودرو بر عهده واحد طراحی صنعتی معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو بوده است. ضمن این‌که طراحی تمامی قطعات تزیینی خارجی و داخلی نیز با استفاده از توان مرکز تحقیقات، ظرفیت تامین‌کنندگان سطح یک شرکت ساپکو و مشاوران خارجی انجام شده است. برای تولید بدنه، نسبت به ساخت قالب‌های بدنه و ایجاد خط جدید بدنه‌سازی اقدام شده و قرار است از ظرفیت‌های موجود سالن‌های مونتاژ جهت تولید این خودرو استفاده شود. همچنین استفاده حداکثری از تجهیزات و امکانات موجود در پروسه صنعتی‌سازی به‌منظور دست‌یابی به حداقل هزینه‌کرد در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در این پروژه برای اولین بار رویکرد سیستم‌محور برای انتخاب تامین کنندگان (Tiering) در دستور کار شرکت طراحی و مهندسی تامین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) قرار گرفته است که این اقدام، گامی بزرگ در راستای دستیابی به اهداف قیمتی منطقی و سودآوری پایدار در عرضه محصول خواهد بود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    همین خودروهای جدید ایران خودرو هم بر پایه خودروهای قدیمی ساخته شده اند مثلا تارا پلتفرمش پژو 301 هست دنا پلتفرمش سمند هست هر موقع پلتفرم قدیمی باشد نباید انتظاری داشت که ساخت خودروی جدید بر پایه همان پلتفرم خودرویی باکیفیت بالا از اب دراید .
  • مونتی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    خودروساز به اونایی میگن که مثلا شرکت هیوندا رو مثال بزنم.چند مدل النترا تولید کرده شما مدل اولی رو با جدیدترین مدل مقایسه کنی سراتو شرکت کیا رو ببینی روز اول چی بوده الان چی هست نه اینکه چراغ و سپر و داشبورد ماشین 30 سال قبل رو عوض کنی این اسمش خودرو سازی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =