کد خبر: 243784
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
2023 Changan UNI-T SUV Launched In China

با وجود شایستگی چانگان UNI-T در بسیاری موارد، این خودرو نیز با ورود به‌سومین سال از عمر خود، با کاهش توجه از سوی مشتریان چینی مواجه شده است.

آمار فروش این خودرو از 84 هزار دستگاه در سال 2021 به 57 هزار دستگاه در سال 2022 کاهش یافته و به‌همین دلیل، خودروساز چینی به‌فکر به‌روزرسانی UNI-T افتاده است.

طراحان چانگان نیازی به‌اعمال تغییرات اساسی در فرم بدنه UNI-T ندیده‌اند، اما جزئیات جلوپنجره و فرم سپرها، آینه های جانبی و خروجیهای اگزوز کمی تغییر کرده‌اند و ابعاد باله عقب هم افزایش یافته است.

تغییر طراحی سپرها، طول کلی بدنه را 20 میلی‌متر افزایش داده و به 4 هزار و 535 متر رسانده است.

چانگان یونی‌تی مدل ۲۰۲۳ دو نسخه پایه و اسپرت دارد. در نسخه اسپرت نوارهای نارنجی‌رنگ دیده می‌شود؛ رنگ اگزوزها مشکی است و اسپویلر ابعاد بزرگ‌تری دارد. اوضاع در فضای داخلی چانگان UNI-T مدل 2023 کاملا متفاوت است؛ چراکه در این بخش با تغییرات اساسی شامل فرمان دو پره، تریم رنگی داشبورد و کنسول میانی و طراحی متفاوت پوشش داخلی درها مواجه هستیم.

ابعاد صفحه پشت آمپر از 10.3 به 12.3 افزایش یافته است. درحالی‌ که نمایشگر مرکزی هم که در مدل قبلی بسته به‌تریم با ابعاد 10.3 یا 12.3 نصب میشد، اکنون با ابعاد 12.8 اینچ، تراشه کوالکام اسنپ دراگون 8155 و قابلیت دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری، روی داشبورد حضور دارد. چانگان یونی‌تی به‌سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کمک‌ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، نظارت بر نقاط کور و کمک به‌تغییر لاین مجهز شده است.

چانگان UNI-T در مدل جدید تنها با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 188 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتون‌متر گشتاور قابل انتخاب است.

نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر به‌محور جلو منتقل خواهد شد. فعلا از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ که در مدل قبلی همراه با گیربکس 8 سرعته عرضه می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =