کد خبر: 244093
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
قیمت خودروها

سخنگوی شورای رقابت گفت: قیمت کارخانه‌ای خودرو در چند سال اخیر به طور غیرعادی پایین نگاه داشته شد که سبب زیان انباشته خودروسازان شده بود و امروز قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت در گفتگو با سیما درباره قیمت‌گذاری خودرو گفت: دو شرکت خودروسازی ایران به علل مختلف مدیریتی و مداخلات، دچار مشکل شده‌اند و چند سال است که از دولت گذشته قیمت خودروها ثابت نگه داشته شد که موجب شد خودروسازان دچار زیان انباشته شوند.

وی ادامه داد: راه‌حل اساسی صنعت خودرو، خصوصی شدن شرکت‌ها و تنظیم بازار با واردات است.

سخنگوی شورای رقابت از اقدامات چند ماه اخیر این شورا برای بررسی مشکلات صنعت خودرو خبر داد و گفت: هدف شورای رقابت، افزایش عرضه خودرو برای تامین بازار و سپس کنترل تقاضا است.

شجاعی اضافه کرد: در زمینه قیمت‌گذاری خودرو، سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و قیمت‌های جدید را محاسبه کرده که امروز ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد: قیمت کارخانه‌ای خودرو در چند سال اخیر به طور غیرعادی پایین نگاه داشته شده و امروز قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود.

سخنگوی شورای رقابت از مخالفت این شورا با عرضه خودرو در بورس کالا خبر داد و گفت: به اعتقاد شورای رقابت، عرضه خودرو در بورس به ضرر مردم و مصرف‌کنندگان بود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 1
    تا زمانیکه در نرم افزار دیوار قیمت درج میشود همچنان قیمت خودروهای کارکرده رشد صعودی دارند
  • سبحان محمدی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام تا وقتی مردم خودرو داخلی بخرن هرمدلی دولت وخودرو ساز بخواهد وضعیت همین جورمیمونه ابتدا مردم یادبگیرن که باید اینقدر سودجو نباشند تا دولت بتونندکه گران فروشی کند(هرجورکه دوست دارد) مردم باید خرید خودروی نو انجام ندهند.تا قیمت خودرو واقعی شود.چون پول بنز میدن(اما پرایدتحویل میگیرن) ۱۰۰برابر نرخ جهانی به ما خودرو میفروشن. خواهش میکنم انشاردهید تا مردم کمی به هودشون بیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =