کد خبر: 244145
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
اطلس

گروه خودروسازی سایپا به‌تازگی تصاویر و کاتالوگ رسمی خودرو اطلس را در وب‌سایت رسمی خود بارگذاری کرده است که نشان می‌دهد محصول جدید این خودروساز بزرگ به‌زودی در چهار تیپ به بازار خواهد آمد.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه خودروسازی سایپا به‌تازگی تصاویر و کاتالوگ رسمی خودرو اطلس را در وب‌سایت رسمی خود بارگذاری کرده است که نشان می‌دهد محصول جدید این خودروساز بزرگ به‌زودی در چهار تیپ به بازار خواهد آمد. اطلس درواقع فیس‌لیفتی از کوییک محسوب می‌شود و از اِلِمان‌های طراحی جدید سایپا بهره می‌برد. این خودرو به‌طور کلی در دو تیپ ۱ و ۲ و به‌صورت دقیق‌تر در چهار تیپ S، L، G و E به‌بازار می‌آید. تیپ‌های S و G نمونه‌های 5 دنده دستی هستند که تیپ S نمونه پایه و تیپ G نمونه فول‌آپشن دنده‌دستی از اطلس است. تیپ‌های L و E به‌جعبه‌دنده اتوماتیک CVT با ۶ دنده مصنوعی مجهز هستند که به‌ترتیب تیپ L به‌عنوان نمونه پایه و تیپ E به‌عنوان نمونه فول‌آپشن اتوماتیک اطلس در نظر گرفته شده است.

قوای محرکه و مشخصات فنی اطلس
در همه تیپ‌ها پیشرانه ۱.۵ لیتر 4 سیلندر 8 ‌سوپاپ را داریم که M15GSI نام دارد. تفاوت این پیشرانه نسبت به‌موتور M15 معمولی، اضافه ‌شدن هدرز و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌هاست که سبب می‌شود گشتاور بیشتری در دورهای پایین‌تر در دسترس باشد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب‌بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتون‌متر را دارد و همان‌طور که گفته شد، قدرت از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک CVT یا 5 سرعته دستی به‌چرخ‌های جلو می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، نزدیک به ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و باک ۴۱ لیتری است.

امکانات نسخه S و G
در نسخه S خودرو اطلس امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، رینگ ۱۴ اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه‌هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ بدرقه، کامپیوتر سفر، چراغ‌های روشنایی روز، رادیو پخش (AUX، USB و بلوتوث)، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سنسور نور و... مشاهده می‌شود. سایپا اطلس G نمونه فول‌آپشن از اطلس دنده‌ای است. این یعنی مشخصات فنی و سیستم انتقال قدرت با نسخه S یکسان است؛ اما نسبت به‌نسخه S امکانات بیشتری دارد. امکانات شاخصی که این تیپ را از نسخه S متمایز می‌کند، عبارت است از صفحه‌نمایش ۷ اینچ مالتی‌مدیا، دوربین عقب، کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها، آینه‌های تاشو برقی، آنتن سقفی کوسه‌ای، تریم داخلی دو رنگ، سانروف برقی و سقف رنگی.

ویژگی‌های فنی و امکانات اطلس L و E
نسخه L از سایپا اطلس درواقع نمونه پایه از اطلس اتومات است؛ این یعنی جعبه‌دنده CVT در این نسخه قدرت را به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و پیشرانه M15GSI را در این نسخه داریم. سایپا اطلس L به‌عنوان نسخه پایه از تیپ اتوماتیک امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، رینگ ۱۴ اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه‌هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ بدرقه، کامپیوتر سفر، چراغ‌های روشنایی روز، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سنسور نور، صفحه‌نمایش ۷ اینچ مالتی‌مدیا، دوربین عقب، آنتن سقفی کوسه‌ای، آینه‌های تاشو برقی، تریم داخلی دو رنگ، کروزکنترل و محدودکننده سرعت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای برای این خودرو لحاظ شده است.
اما درنسخه E که فول‌ترین نسخه از خودرو اطلس محسوب می‌شود، نه‌تنها به‌جعبه‌دنده CVT پانچ بلژیک مجهز شده، بلکه در بحث امکانات نیز نسبت به‌نسخه L آپشن‌های بیشتری دارد.
امکانات شاخصی که این تیپ را از نسخه L متمایز می‌کند، عبارت است از سانروف، سقف با رنگ متفاوت، صندلی برقی دوحالته راننده، گرمکن صندلی راننده، شیشه‌دودی عقب، سنسور باران، ۲ تیوتر و رادار نقطه‌کور. بر این اساس اطلس در نسخه S، ارزان‌ترین نسخه و تیپ E گران‌ترین تیپ از محصول جدید سایپا خواهد بود. احتمالا فروش این خودرو در بهار ۱۴۰۲ انجام خواهد شد و درحال‌ حاضر بیلبوردهای تبلیغاتی این خودرو نیز اکران شده است. هنوز مشخص نیست چه‌تیپی از این خودرو اول به‌بازار می‌آید؛ اما با توجه به‌تصاویر منتشرشده از خط‌تولید سایپا، احتمالا ابتدا نسخه دنده‌ای فول‌آپشن یعنی تیپ G به بازار خواهد آمد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    8 0
    خودتون رو بگیرید اطلس اومد .
  • حسین IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    5 0
    اسباب بازی زشت ،😂😂ترکمون زدیم تو طراحی خودرو🤣🤣مبارک جناب میر سلیم ... یکی از مافیای خودرو.
  • شهرام IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 0
    جلوی کوئیک از این بهتر پشت این از پشت کوئیک بهتر خلاصه هرچی تولید میکنید یه عیب بزرگی داره
  • پسر بد IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    خر همون خره فقط پالونش عوض شده.
  • آراز FR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    همون کوییک رو فرض کنید جلوش چراغ شاهین وصل کردن شده اطلس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =