محصولات سایپا

گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش تولید و کمک به تنظیم بازار خودرو، موفق شد از ابتدای سال جاری تا پایان روز شنبه هفته جاری با رشد 50 درصدی، تعداد 50 هزار و 653 دستگاه خودرو تولید کند و این درحالی است که سال گذشته در بازه زمانی یادشده 33 هزار و ۶۰۷ دستگاه خودرو تولید شده بود

شمارگان تولید امسال گروه خودروسازی سایپا تا پایان ۱۶ اردیبهشت‌ماه از 50 هزار و 653 دستگاه عبور کرد و رکورد 50 درصدی تولید در این بخش ثبت شد. این خودروساز بزرگ کشور در راستای افزایش تولید و کمک به‌تنظیم بازار خودرو، موفق شد از ابتدای سال جاری تا پایان روز شنبه هفته جاری، با رشد 50 درصدی، تعداد 50 هزار و 653 دستگاه خودرو تولید کند و این درحالی است که سال گذشته در بازه زمانی یادشده 33 هزار و ۶۰۷ دستگاه خودرو تولید شده بود. دیگر گروه خودروسازی سایپا در روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه، تولید 2 هزار و ۲۴۴ دستگاه بود که این اتفاق رکورد جدیدی در تولید روزانه ۴ سال اخیر گروه سایپاست.

سایپا رکورد تولید روزانه را شکست

حرکت در مسیر رشد تولید به‌رغم محدودیت‌های ارزی

گروه خودروسازی سایپا با توجه به‌شعار سال درخصوص رشد تولید و بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین با تلاش کارگران، مهندسان و مدیران این مجموعه، توانست در بدترین شرایط ارزی و با وجود استانداردهای سخت‌گیرانه، رشد تولید را در انواع محصولات خود محقق کند.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۶ اردیبهشت‌ماه درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تولید محصولات در گروه سایپا رشد چشمگیری داشته است؛ به‌گونه‌ای که در این بازه زمانی تولید خودروهای خانواده ساینا از ۲ هزار و ۶۵۶ دستگاه در سال ۱۴۰۱ به ۹ هزار و ۶۹ دستگاه افزایش یافته که رشد ۲۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

درمدت عنوان‌شده تولید خودروهای خانواده کوییک از ۷ هزار و ۴۴۳ دستگاه در سال گذشته به ۱۶ هزار و ۷۵ دستگاه رسیده و ۱۱۶ درصد رشد داشته است؛ همچنین تولید خودرو شاهین از ابتدای سال تا ۶ اردیبهشت‌ماه سال جاری ۳ هزار و ۶۴۱ دستگاه بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل با تیراژ ۲ هزار و ۱۵ دستگاه، رشد ۸۱ درصدی را ثبت کرده است.

تولید وانت ۱۵۱ نیز در بازه زمانی ذکرشده در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ دستگاه بوده که در سال جاری به ۳ هزار و ۷۲۵ دستگاه افزایش یافته و رشد ۴۶ درصدی داشته است.

در شرکت زامیاد نیز در سال جاری ۳ هزار و ۴۰۱ دستگاه خودرو تولید شده است که در قیاس با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با تیراژ ۳ هزار و ۶۱ دستگاه، رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. با سیاست‌گزاری و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تولید خودرو در سال جاری به ۸۰۰ هزاردستگاه خواهد رسید که این عدد در قیاس با تولیدات سال ۱۴۰۱ رشد قابل توجهی خواهد داشت و موجب کنترل و کاهش قیمت‌ها در بازار خواهد شد.

رشد ۴۱ درصدی تولید محصولات سایپا در فروردین‌ماه

در ادامه رکورد تولیدات داخلی در گروه خودروسازی سایپا که در انتهای سال گذشته بعد از ۱۰ سال شکسته شده بود، در نخستین ماه سال جاری نیز حدود ۳۰ هزار دستگاه و به‌طور میانگین، براساس روزهای کاری روزانه حدود ۲ هزار و ۴۵۰ خودرو در این گروه تولید شد. بر این اساس، ۹۶ درصد برنامه تولید فروردین‌ماه سال جاری محقق شده است و این امر به‌طور قطع برای ماه‌های آینده در دستور کار قرار دارد و افزایش تولید گروه سایپا در سال جاری براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده محقق خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا دراین‌باره گفت: «جدا از بحث قیمت تورمی خودرو در بازار که برای مردم سختی‌هایی را ایجاد کرده است، می‌بینیم که دیگر بابت تاخیر در تحویل و کیفیت خودروهای سایپا انتقاد جدی وجود ندارد.»

محمدعلی تیموری با تاکید بر این‌که در سال جاری در کنار واردات خودرو، تولیدات روزانه این مجموعه بیش از 2 هزار و 400 دستگاه خواهد شد، اظهارداشت: «پروژه‌های توسعه محصول، معرفی محصولات جدید، ارتقای تکنولوژی، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات جدید و مدرن را در گروه سایپا دنبال خواهیم کرد.»

وی افزود: «تحویل محصولات سایپا در فروردین‌ماه سال جاری درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 55 درصد افزایش یافته است.»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: «تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا در سال 1401 نسبت به‌مدت مشابه سال 1400، بیش از 35 درصد رشد داشته است و این امر در سال جاری نیز بیش از روند گذشته رشد خواهد داشت.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    من اسمم زمستان۱۴۰۳بود توایرانخودرو ولی حاضرنشدم ازسایپابزنم بازهمون۱۴۰۳افتاداسمم.کل کشورنماینده ها ...میگن ماشین مرگ باز هیچ مسوولی هیچ غلطی برای جلوی گیری از تولید ماشین بی کیفت نمی کنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =