خرید خودرو

پس از انتشار فهرست قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای‌رقابت، مدیرکل خودرویی وزارت صمت طی نامه‌ای خواهان بازنگری با دقت و مستندات بیشتر در قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای‌رقابت شد. 

عبدالله توکلی در بخش دیگری از این نامه، روی تاثیری‌پذیری تولید خودرو از نوسانات نرخ ارز تاکید کرده و خواستار قیمت‌گذاری دقیق‌تر خودروها براساس تیپ و آپشن‌های خاص در مدل‌های مختلف شده است.

بدین ترتیب، بخشی از مشتریان در بازار خودرو که بر اساس دستورالعمل شورای‌رقابت به‌کاهش قیمت چینی‌ها دل بسته بودند، با سردرگمی در انتظار واکنش شورای‌رقابت به این درخواست وزارت صمت نشسته‌اند.

«زمزمه ممنوعیت واردات کره‌ای‌ها»

براساس برخی شنیده‌ها که هنوز تایید یا تکذیب نشده، بنا به‌درخواست وزارت امور خارجه و تایید وزارت صمت، واردات خودروهای کره‌ای ممنوع شده و آن‌ها نیز مانند فرانسوی‌ها از صادرات خودرو به‌ایران محروم شده‌اند.

ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای در عمل سبب متوقف شدن فعالیت نمایندگان کیا، هیوندا و سانگ‌یانگ خواهد شد و حیطه فعالیت آن‌ها صرفا به‌اندازه محصولاتی خواهد بود که تاکنون ثبت سفارش کرده‌اند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راد IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    بازهم لابی مافیاجواب دادوبرای اینکه مافیاچندهزاردستگاه ماشین کره ای واردکردندوبایدسودکلانی ببرندبنابراین واردات کره ای هاراممنوع کردند. واقعا ...
  • ارسلان IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    واقعن حالمون از این خاک بهم میخوره از هر زره ش فساد میزنه بیرون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =