واردات خودرو

سرپرست سازمان توسعه تجارت از ترخیص ٤٠٠٠ دستگاه از خودروهای ثبت‌سفارش‌شده وارداتی خبر داد.

ضیغمی گفت: «بخش مهمی از این خودروها از خانواده چانگان هستند. با توجه به دشواری ایجاد برخی هماهنگی‌ها میان دستگاه‌های مختلف و نهایی شدن ابلاغیه‌های گمرکی، قدری فرآیند ترخیص طولانی شد اما با رسیدن به یک هماهنگی مناسب، پیش‌بینی می‌کنیم که از این پس سرعت واردات خودرو به کشور افزایش پیدا کند.»

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ شرکت توانسته‌اند فرآیند ثبت‌سفارش خودرو را نهایی کنند، توضیح داد: «طبق برآوردهای صورت گرفته، به زودی خودرو زوتی نیز وارد گمرکات کشور شده و ترخیص خواهد شد و همچنین تعدادی هیوندای الانترا در مراحل پایانی ترخیص قرار دارند.»

به گفته سرپرست سازمان توسعه تجارت، این خودروها بنا نیست ارز نیمایی دریافت کنند و نیاز آنها از طریق ارز حاصل از صادرات تامین می‌شود که این فرآیند به سود صادرکننده و واردکننده خواهد بود. تاکنون تعدادی از این شرکت‌ها فرآیند تامین ارز خود را نهایی کرده‌اند و دیگر شرکت‌ها نیز پیگیر نهایی شدن آن هستند. وزارت صمت به سهم خود تلاش می‌کند هماهنگی‌های لازم را برای سرعت گرفتن این فرایند نهایی کند.

ضیغمی درباره پلاک‌گذاری خودروهای وارداتی اظهار کرد: «پس از نهایی شدن قیمت این خودروها ازسوی سازمان حمایت و شورای رقابت، خودروهای وارداتی ترخیص می‌شوند و در زمان تحویل مشکلی برای پلاک‌گذاری نخواهند داشت.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =