tesla 4680 battery

مدیران تسلا اعلام کرده‌اند از آن‌جا کهCybertruck به‌زودی وارد بازار می‌شود و تسلا رکورد فروش خودروهای برقی را در اختیار دارد، زمان آن رسیده است که تولید باتری را افزایش دهیم.

تسلا درحال آماده شدن برای افزایش تولید باتری داخلی خود از سلول‌های اختصاصی 4680 در نزدیکی کارخانه تولید خودروهای خود در فرمونت کالیفرنیاست.

چندی پیش این خودروساز قرارداد ایجاد یک مرکز تولیدی را امضا کرد که قرار بود محلی برای ایجاد فناوری و ساخت باتری باشد. حالا به‌نظر می‌رسد از این مرکز برای تولید سلول‌های بسته باتری 4680 استفاده خواهد شد.

Business Times درخصوص این مرکز اعلام کرده که تسلا 210 هزار فوت مربع فضای تولیدی را از Prologis اجاره کرده است و از آن برای 4680 سلول باتری استفاده خواهد شد. تسلا مدتی است تولید سلول باتری 4680 خود را افزایش داده است.

تا سه‌ماهه سوم سال 2022، تسلا خروجی داخلی 4680 سلولی خود را سه‌برابر کرده و هیات‌مدیره شرکت موافقت خود را برای افزایش آن صادر کرده است.

به‌گزارش تسلاراتی، یکی از مدیران این شرکت گفت: «تولید این باتری به‌خوبی پیش می‌رود. مجموع تولید 3 برابر نسبت به‌سه‌ماهه گذشته افزایش یافته است و تولید در این سه‌ماهه از یک‌هزار سلول خودرو در هفته فراتر خواهد رفت. همان‌طور که ایلان نیز اشاره کرد، اکنون تمرکز ما بر افزایش ظرفیت تولید در آمریکای شمالی خواهد بود.»

تسلا گفت که در پایان سال گذشته به‌ظرفیت تولید حدود یک‌هزار 4680 سلول در هفته رسیده است. هدف بلندمدت این سازنده خودروهای برقی رسیدن به 100 گیگاوات-ساعت (GWh) سالانه پس از اجرای برنامه‌های جدید خود در گیگای نواداست. هدف بلندمدت رسیدن به یک‌هزار گیگاوات-ساعت است.

این شرکت همچنین اطمینان داده که تولید سلولی 4680 برای ادامه تولید سلول‌های 2170 مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

تسلا قصد دارد به‌بررسی اشکال، اندازه‌ها و ترکیبات مختلف سلول‌های باتری ادامه دهد و با تکیه بر شرکای دیگر، علاوه‌بر باتری‌هایی که در داخل تولید می‌کند، به‌تامین باتری‌های مورد نیازش کمک کند.

تسلا همچنان به‌بسیاری از شرکای باتری از جمله CATL، LG Energy Solutions و البته پاناسونیک متکی است. همچنین گزارش شده است که به‌تازگی شروع به‌خرید سلول‌های باتری EV از BYD کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =