جوینت‌ونچر تولید باتری هیوندای و ال‌جی در جورجیای آمریکا

گروه موتور هیوندای و LGES  تایید کردند که جوینت‌ونچر تولید باتری تا ۳۰ گیگاوات-ساعت در جورجیا ایجاد خواهد شد. این گیگافکتوری در مجاورت گروه هیوندای‌موتور متاپلانت آمریکا خواهد بود که درحال حاضر در حال ساخت است.

بر اساس اعلام این دو شرکت، این سرمایه‌گذاری مشترک به‌صورت ۵۰-۵۰ خواهد بود. همچنین این دو شرکت کره‌ای بیش از ۴.۳ میلیارددلار برای ایجاد این کارخانه در جورجیا سرمایه‌گذاری خواهند کرد. ساخت کارخانه باتری در نیمه دوم سال جاری در زمینی در مجاورت سایت هیوندای‌موتور گروه متاپلانت آمریکا (در حال حاضر در حال ساخت) آغاز خواهد شد؛ بنابراین تولید باتری قبل از پایان سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

انتظار می‌رود ظرفیت سالانه ۳۰ گیگاوات-ساعت برای حدود ۳۰۰ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه برقی کافی باشد که به‌طور متوسط حدود ۱۰۰ کیلووات-ساعت در هر بسته باتری را نشان می‌دهد.

هدف‌ گذاری گروه هیوندای‌ موتور برای افزایش سهم خودروهای برقی در آمریکا

چند هفته قبل گروه موتور هیوندای قرارداد مشابهی را با شرکت SK Innovation SK On امضا کرد تا سرمایه‌گذاری مشترک باتری ۳۵ گیگاوات-ساعتی را در Bartow Centreجورجیا بسازد. این دو کارخانه باتری سلول‌های باتری را برای کارخانه هیوندای‌موتور گروه متاپلانت آمریکا و همچنین سایر سایت‌های تولیدی گروه تامین خواهند کرد. بسته باتری توسط هیوندای موبیس مونتاژ می‌شود.

جاهون چانگ، رئیس و مدیرعامل شرکت هیوندای‌موتور گفت: «گروه موتور هیوندای بر تلاش‌های خود برای برقی‌سازی تمرکز دارد تا جایگاه رهبری را در صنعت‌خودرو جهانی حفظ کند. ما یک پایه قوی برای رهبری انتقال جهانی EV از طریق ایجاد یک کارخانه جدید سلول باتری EV باLG Energy Solution، یک تولیدکننده جهانی باتری پیشرو و شریک قدیمی ایجاد خواهیم کرد.»

Youngsoo Kwon، مدیر عامل LG Energy Solution گفت: «دو رهبر قوی در صنعت‌خودرو و باتری دست به‌دست هم داده‌اند و ما با هم آماده هستیم تا انتقال خودروهای برقی را در آمریکا پیش ببریم. ال‌جی رقابت‌پذیری محصول و عملیات‌های جهانی و تخصصی را با تلاش مضاعف برای ارائه راه‌حل‌های نهایی انرژی پایدار به‌مشتریان خود همواره دنبال خواهد کرد. گروه موتور هیوندای که علاوه‌بر برند هیوندای متشکل از کیا و جنسیس است، درحال آماده‌سازی برای تولید خودروهای الکتریکی با حجم بالا در ایالات‌متحده است و آن تولید ۶۰۰ هزاردستگاه به‌طور سالانه بوده که تنها با درنظر گرفتن کارخانه‌های باتری که اخیرا اعلام شده است، محقق می‌شود»

LG Energy Solution اشاره کرد که JV جدید با هیوندای درواقع هفتمین پروژه کارخانه باتری آن در ایالات‌متحده است (درحال حاضر یا در حال ساخت است).

مجموع خروجی این نیروگاه‌ها تقریبا ۲۵۰ تا ۳۰۰ گیگاوات-ساعت در سال است. هر دو شرکت سال‌ها در زمینه برقی‌سازی شریک بودند (نخستین هیبرید غیرقابل شارژ ۲۰۰۹ و چند مدل تمام‌الکتریکی - از جمله هیوندای کونای الکتریک و هیوندای آیونیک ۶). از دیگر پروژه‌های مشترک باتری، کارخانه‌ای در اندونزی (با ظرفیت تولید ۱۰ گیگاوات-ساعت در سال) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

آخرین اخبار