رنگ بدنه محصولات ایران‌خودرو

قیمت تمامی خودروها که در سایت کدال نیز قرار گرفته، منطبق بر مصوبه شورای رقابت است

در ادامه روند تبیین و شفاف‌سازی در گروه صنعتی ایران‌خودرو، این خودروساز بزرگ اطلاعاتی را درخصوص کیفیت رنگ محصولات و جزئیات قیمت‌گذاری برخی محصولات خودرو منتشر کرد.

ایران‌خودرو ضمن تاکید بر مطابقت قیمت‌های اعلام‌شده با مصوبات شورای رقابت، درخصوص قیمت محصول دناپلاس دستی شفاف‌سازی کرد. این شرکت در پاسخ به سوال مطرح‌شده ازسوی مشتریان دناپلاس دستی عنوان کرده؛ قیمت تمام خودروها که در سایت کدال نیز قرار گرفته، منطبق بر مصوبه شورای رقابت است.

ایران‌خودرو درباره قیمت محصول دناپلاس دستی اظهار کرد محصول پایه برای محاسبه قیمت این خودرو با کد کلاس ۷۰۳۲۳، خودرو دناپلاس دستی توربو با کد کلاس ۷۰۴۰۸ است که بر اساس ابلاغیه شورای رقابت باید مبلغ ۴۳۸,۶۱۳,۹۴۳ ریال از قیمت خودروی پایه کسر شود و پس از اضافه‌شدن متعلقات قانونی شامل بیمه، مالیات و عوارض متعلقه، قیمت نهایی مصرف‌کننده محصول دنا پلاس جدید رقم ۴,۱۰۰,۰۱۲.۴۸۴ ریال خواهد شد.

اعلام جزئیات قیمت‌گذاری دناپلاس دستی

درپی ایجاد سوال و ابهام برای مشتریان درخصوص نحوه قیمت‌گذاری محصول دناپلاس دستی، گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌منظور پاسخ‌گویی به افکار عمومی، جزییات قیمت‌گذاری این خودرو را اعلام کرد.

ایران‌خودرو عنوان کرده؛ تولید محصول دناپلاس با کد ۷۰۴۰۸ از زمان آغاز تولید تاکنون به صورت مستمر ادامه داشته و طبق مصوبه ۵۴۷ شورای رقابت به بهای کارخانه‌ای ۳۹۰میلیون تومان به‌عنوان محصول پایه و مبنای قیمت‌گذاری درنظر گرفته شده است.

محصولات ایران‌ خودرو؛ از کیفیت رنگ تا جزئیات تعیین قیمت

بر همین اساس و طبق مصوبه شورای رقابت، قیمت دناپلاس با کد ۷۰۳۲۳ به میزان ۴۳.۸میلیون تومان کمتر از بهای محصول مبنا، به قیمت ۳۴۷میلیون تومان تعیین نرخ شده است.

ایران‌خودرو علت سوءبرداشت مشتریان را مبنا قرار دادن محصول دناپلاس با کد ٧٠٣١٧ برای قیمت‌گذاری دناپلاس با کد ۷۰۳۲۳ دانسته و تاکید کرده است تولید محصول ٧٠٣١٧ از مهر سال ١۴٠١ متوقف شده و آخرین تولیدات این محصول در نیمه اول سال ١۴٠١، مربوط به تعهدات ایجادشده قبل از سال ١۴٠٠ بوده است.

این خودروساز همچنین عنوان کرده؛ در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ براساس اعلام از سوی نهادهای ذی‌ربط و ضرورت افشای اطلاعات، بهای کارخانه‌ای محصولات را براساس صورت‌های مالی شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ که به تایید مراجع ذی‌ربط رسیده بود، منتشر و در سایت کدال افشا کرده است و به همین دلیل دناپلاس با کد ۷۰۳۱۷ در لیست قیمت فروردین‌ماه شرکت اعلام شده و به علت توقف تولید، از فهرست قیمت اردیبهشت و خرداد حذف شده است‌.

این خودروساز درباره مشخصات دو خودرو و تفاوت‌های موثر در قیمت‌گذاری عنوان کرده؛ دناپلاس دستی کد ٧٠٣٢٣ دارای تفاوت‌هایی ازجمله توربوشارژ، سانروف، رینگ آلومینیومی و اکسل عقب دیسکی است که سبب کاهش حدود ۴۴میلیون تومانی آن نسبت‌به خودرو مبنا شده است.

ایران‌خودرو در ادامه عنوان و تصریح کرده است؛ قیمت‌گذاری محصولات براساس مصوبات نهادهای ذی‌ربط صورت می‌گیرد و به‌طور حتم این شرکت خود را ملزم به تبعیت از ضوابط جاری قیمت‌گذاری می‌داند.

برخورداری محصولات ایران‌خودرو از سه سال گارانتی رنگ

در همین حال، معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو تاکید کرد: «رنگ بدنه محصولات این شرکت مشمول سه‌سال گارانتی بوده و در صورت بروز ایراد، هرگونه درخواست مشتریان از طریق مراجعه به کانال‌های ارتباط با مشتریان این شرکت نظیر وب‌سایت crm.ikco.ir و مرکز پاسخگویی گروه صنعتی ایران‌خودرو با شماره تماس ٠٩٦٤٤٠ قابل بررسی و رسیدگی است.»

محصولات ایران‌ خودرو؛ از کیفیت رنگ تا جزئیات تعیین قیمت

سهراب برفروشان با اشاره به انتشار برخی ویدئوهای غیرکارشناسی که با هدف تخریب وجهه محصولات ایران‌خودرو در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، تصریح کرد: «با توجه به تکنولوژی مدرن و به‌روز سالن‌های رنگ ایران‌خودرو، احتمال بروز ایرادات ظاهری و دوام در رنگ بدنه به حداقل رسیده است، اما در صورت وجود ایراد نیز با توجه به گارانتی سه‌ساله، مشتریان محترم می‌توانند با مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش این شرکت، نسبت به رسیدگی و رفع ایرادات احتمالی اقدام کنند.»

وی اظهار کرد: «در تمام خودروسازی‌های جهان، به‌منظور جلوگیری از زنگ‌زدگی، سطح ورق خودرو با پوشش‌های مخصوص رنگ PT و ED (Pre-Treatment و Electro Deposition) آغشته و رنگ‌آمیزی می‌شود و این فرآیند کاملا مکانیزه است که سالن‌های رنگ ایران‌خودرو نیز از مجهزترین سالن‌های رنگ بوده و همین فرآیند را طی می‌کند. به گفته وی، روش آماده‌سازی و رنگ‌آمیزی خودرو در تمامی خودروسازان به‌صورت غوطه‌وری و شناور شدن در مواد است تا تمامی بخش‌های بدنه به رنگ آغشته شود تا از زنگ‌زدگی جلوگیری به‌عمل آید.»

رفع ایراد و جلب رضایت مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن

برفروشان با بیان این‌که با ورود آسیب به لایه‌های رنگ و از بین رفتن سطوح پوششی رنگ و ED، فرآیند اکسیداسیون آن آغاز می‌شود، تاکید کرد: «این آسیب می‌تواند در اثر تصادف، وارد شدن ضربه، ایجاد سوراخ و حفره برروی بدنه و... بر روی بدنه خودرو وارد شود و به‌منظور جلوگیری از زنگ‌زدگی و گستردگی زنگ‌زدگی باید در کوتاه‌ترین زمان، ناحیه آسیب‌دیده با مواد استاندارد و توسط افراد ماهر اصلاح شود.»

وی درخصوص خودرو به نمایش گذاشته‌شده در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: «خودرو دچار تصادف شده و مشخص نیست چه مدت زمانی خودرو در این وضعیت نگه‌داری شده است و در لبه‌های داخلی گلگیر برای نصب تجهیزات اضافی، سوراخ‌کاری انجام شده که لایه‌های رنگ و نواحی گلگیر را از حالت استاندارد رنگی خارج کرده و آنالیز دقیق‌تر مشکل نیازمند بازدید فنی خودرو است.»

برفروشان در پایان گفت: «شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو درگاه اصلی رسیدگی به مشکلات محصولات این گروه صنعتی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع ایراد و جلب رضایت مشتریان اقدام می‌کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =