محمد اوجانی ، مدیر فروش ب‌ام‌و و مینی شرکت پرشیاخودرو

بازار خودرو در ایرانیکی از بازارهای با افت و خیزفراوان بوده و نکته مهم، استفاده از فرصت‌های خرید در شرایط نوسانی بازار است

افزایش قیمت خودروهای لوکس سبب شده است خرید این خودروها نیز با چالش مواجه شود. درشرایط فعلی، فروش اعتباری خودرو اقدام سخت و مشکلی است؛ با این حال پرشیاخودرو که در سال‌های اخیر طرح‌های جذابی برای فروش خودروهای ب‌ام‌و و مینی ارائه کرده، جهت رفاه حال مشتریان و سهولت خرید خودرو بار دیگر فروش اعتباری خود را آغاز کرده است. فستیوال سراسری فروش ویژه اعتباری پرشیاخودرو فرصتی برای علاقه‌مندان به‌خرید خودروهای ب‌ام‌و و مینی یا معاوضه خودرو با محصولات مذکور خواهد بود تا ضمن خرید خودرو از آفرهای این فستیوال سراسری نیز بهره‌مند شوند. فستیوال سراسری فروش ویژه اعتباری پرشیاخودرو از ۲۱ تا ۳۰ خرداد و درتمام نمایندگی‌های این شرکت برگزار خواهد شد. متقاضیان می‌توانند با پرداخت ۵۰ یا ۶۰ درصد از مبلغ خودرو و بازپرداخت اقساط تا ۱۲ ماه صاحب یک خودرو لوکس شوند. پرشیاخودرو برای خریداران که به‌صورت اعتباری اقدام به‌خرید می‌کنند، آفرهای ویژه‌ای از جمله کاور بدنه شفاف برای خودروهای حائز شرایط و همچنین یک سال گارانتی در نظر گرفته است.

درهمین زمینه با محمد اوجانی، مدیر فروش ب‌ام‌و و مینی شرکت پرشیاخودرو به‌گفت‌وگو پرداختیم.

برنامه‌های فروش در شرکت پرشیاخودرو همواره متفاوت بوده و با استقبال مشتریان مواجه شده است. درمورد برنامه جدید شرکت درحوزه فروش خودروهای ب‌ام‌و و مینی توضیح دهید.

برای روزهای آینده قرار است برنامه‌ای جدید برای فروش اعتباری داشته باشیم. عنوان این برنامه فستیوال سراسری فروش ویژه اعتباری پرشیاخودرو خواهد بود. درمورد وسعت برگزاری هم باید بگویم این برنامه در سراسر نمایندگی‌ها اجرا می‌شود. در این فستیوال فروش مدل‌های متنوعی از برند ب‌ام‌و و مینی را در فهرست محصولات جشنواره خواهیم داشت.

هدف اصلی از برگزاری این فستیوال فروش اعتباری چیست؟

در دو سال گذشته فروش اعتباری ما متوقف یا محدود شده بود؛ اما حالا با اعتبار خوبی که برای مجموعه درنظر گرفته شده است می‌توانیم برنامه فروش اعتباری را با قدرت پیش ببریم؛ چیزی که همواره خواسته خریداران بوده است. هدف اصلی ما از برگزاری این فستیوال به‌جز گسترش فعالیت در حوزه فروش که به‌صورت روتین همواره انجام می‌شود، این است که مشتریان را از آغاز دوباره شرایط فروش به‌صورت اعتباری توسط پرشیاخودرو مطلع کنیم.

شرایط اعتباری جدید فروش خودرو توسط شرکت پرشیاخودرو چگونه خواهد بود؟

مجموعا در این طرح فروش، اعتباری با پیش‌پرداخت ۵۰ درصد و ۶۰ درصد را در نظر گرفته‌ایم و الباقی بازپرداخت طی ۱۲ ماه اقساط دیده شده است. در این طرح برخی آفرها را برای شروع در نظر گرفته‌ایم. جشنواره از ۲۱ تا ۳۰ خردادماه است و در مدت‌زمان این فستیوال شرایط ۵۰ درصد را برای این بازه زمانی آماده کرده‌ایم. پیش از این تنها پیش‌پرداخت ۶۰ درصد فعال بود.

این آفر و امتیازی که برای مشتریان در این فستیوال فروش در نظر گرفته شده شامل چه‌مواردی است؟

برای عمده‌مشتریانی که خودروهای ما را از طریق این طرح فروش اعتباری خریداری کنند، کاور شفاف بدنه در نظر گرفته‌ایم. همچنین به‌خریدهای نقدی در طی این جشنواره ۱۵ درصد هم تخفیف کاور شفاف بدنه اختصاص می‌یابد.

از سوی دیگر برای خریدهای نقدی، تخفیف کمیسیون خرید نقدی را در نظر گرفته‌ایم. در خرید نقدی یک کمیسیون از فروشنده و یک کمیسیون از خریدار دریافت می‌کنیم و کارگزار معامله هستیم. براساس این طرح، کمیسیون خرید نقدی را هم به‌میزان ۵۰ درصد فقط در این طرح و فقط در این بازه لحاظ می‌کنیم.

آفر دیگر ما در این طرح، تخفیف خدمات به‌روزرسانی نرم‌افزاری سیستم‌های خودرو ب‌ام‌و است که تا ۳۵ درصد لحاظ خواهد شد.

احتمالا از این طرح فروش و آفرهای آن استقبال فراوانی خواهد شد. تحویل خودروها در چه بازه زمانی خواهد بود؟

متقاضیان می‌توانند از این شرایط ویژه درتمام نمایندگی‌های پرشیاخودرو در سراسر کشور استفاده کنند. با توجه به‌استقبالی که از این طرح می‌شود، پرونده‌ها دارای اولویت خواهند بود؛ خودروهای نقدی با تحویل فوری و حداکثر تا یک هفته لحاظ می‌شود؛ البته در بازه این طرح خودروهای نقدی را تا ۴۸ ساعت پس از تکمیل پرونده تحویل می‌دهیم.

برای خودروهای اعتباری هم با توجه به‌ارائه مدارک و پرونده‌ای که مشتری تشکیل می‌دهد از زمان ثبت‌نام و ارائه چک‌های اقساط یک هفته تا ۱۰ روز خودروها را تحویل خواهیم داد .

محوریت جشنواره در دفتر مرکزی است؛ چهار شعبه اصلی در تهران داریم و تمام نمایندگی‌ها از طریق دفتر مرکزی در این طرح مدیریت می‌شوند. مشتریان می‌توانند پاسخ سوالات خود را در این طرح از تمام نمایندگی‌های رسمی پرشیاخودرو در سراسرکشور دریافت کنند.

مبلغ اقساط برای افرادی که اقدام به‌خرید اعتباری می‌کنند، چگونه محاسبه می‌شود؟

ماشین‌حساب فروش در سیستم و سایت پرشیاخودرو برای استفاده عموم فعال شده است. مشتریان می‌توانند بعد از استعلام قیمت، با استفاده از ماشین‌حساب شرکت، مبلغ اقساط یا درواقع مبلغ اجاره خودروها را محاسبه کنند. مشتریان از این طریق می‌توانند اعداد مربوط به‌پیش‌پرداخت، مبلغ اجاره ماهانه، جمع قرارداد و مبلغ وام دریافتی را محاسبه کنند.

سعی کردیم که ماشین‌حساب فروش را روی سایت نگه داریم تا متقاضیان در شرایط اعتباری همواره بتوانند به‌صورت شفاف اعداد و ارقام را ببینند.

در زمینه اعتبارسنجی نیز تلاش کرده‌ایم شناور و منعطف عمل کنیم و کمک کنیم که پرونده مشتریان زودتر به‌نتیجه برسد و دچار بوروکراسی نشود و اگر نقص مدارک وجود دارد، سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم به‌مشتری انجام شود.

همچنین به‌درخواست مشتری امکان مشاوره حضوری و اخذ مدارک مورد نیاز نیز فراهم شده است. برای این کار کافی است که مشتریان با دفتر مرکزی پرشیاخودرو تماس گرفته و با اعلام نمایندگی خود، هماهنگی لازم در این خصوص را انجام دهند. زمانی که مشتریان از طریق دفتر مرکزی این درخواست را ارائه می‌دهند، دفتر مرکزی ضمن هماهنگی با نمایندگی‌ها فرآیند را تسهیل خواهد کرد. سعی می‌کنیم با کمترین مراجعه مشتریان به‌دفاتر مرکزی و سایر نمایندگی‌ها، مدارک مورد نیاز اعتبارسنجی اخذ شود تا بتوانیم مشکل مربوط به‌کمبود وقت مشتریان را نیز برطرف کنیم.

خودروهایی که در این طرح به‌فروش می‌رسند، چه‌ویژگی‌هایی دارند؟

خودروهای این طرح، تماما خودروهایی هستند که تحت نظارت و کارشناسی پرشیاخودرو هستند و تمام آن‌ها گواهی تاییدیه پرشیاخودرو در بخش فنی و بدنه را خواهند داشت. خدمات کارشناسی فنی و بدنه در دفتر مرکزی و نمایندگی‌های منتخب ما قابل انجام است. خودروهایی که از پرشیا خودرو خریداری می‌شود با حساسیت بالا درخصوص تسلسل اسنادی توسط کارشناسان رسمی کنترل و تایید می‌شود .

بحث تغییر در کیلومتر خودروها این روزها بسیار دیده می‌شود. چه‌اقداماتی در این خصوص انجام شده تا مشتری شرکت پرشیاخودرو با خیال راحت اقدام به‌خرید کند؟

امروزه متاسفانه دستکاری کیلومتر خودروها در ایران شایع شده است. با توجه به‌قیمت بالای این خودروها، کارکرد و کیلومتر خودرو، تاثیر بسیاری روی قیمت‌ها دارد. در این خصوص هم مشتریان می‌توانند با اطمینان کامل خرید خود را از شرکت انجام دهند.

البته این تنها مربوط به‌طرح فعلی نیست و همیشه سعی کرده‌ایم در کارشناسی‌های خود خودرو را با جزئیات کامل از نظر فنی و بدنه بررسی کنیم.

ما تمام جزئیات خودرو را قبل از نهایی شدن فروش به‌اطلاع مشتریان محترم می‌رسانیم و پس از تایید برگه کارشناسی توسط مشتری فرآیند فروش آغاز می‌شود. اصل پرشیاخودرو این است که همیشه با مشتری بسیار شفاف رفتار می‌کند و اطمینان در خرید، از مهم‌ترین عوامل خرید از پرشیاخودرو است.

در این طرح فروش مشتری باید چه ‌اقدامی انجام دهد؟

موضوع دیگر این است که احتمال دارد شرایطی که در نظر گرفته‌ایم در بازه زمانی جشنواره محدود باشد. درخواست ما از مشتریان این است که با توجه به‌محدودیت اعتبارات اختصاص‌یافته، خرید خود را به‌روزهای پایانی جشنواره موکول نکنند.

در جشنواره از صفر تا صد کار را در کنار مشتریان هستیم و مشاوره‌های لازم را به‌آن‌ها می‌دهیم که درواقع با خیال راحت و اطلاعات و علم کافی خودرو را خریداری کنند و هر توضیحی که لازم باشد در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. رسالت ما این است که مشاور خوبی درحوزه فروش برای مشتریان باشیم. درنهایت تصمیم با مشتری است که خرید خود را از کجا انجام دهد.

براساس آمارهای ما، از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تا خردادماه سال جاری خودروهای ب‌ام‌و به‌طور متوسط ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

بنابراین اکثر مشتریان ما از خرید خود رضایت لازم را دارند.یکی از نکات مهم در زمان اجرای طرح‌های فروش پرشیاخودرو، برگزاری این طرح‌ها در بازه‌های زمانی موثر در بازار خودرو ایران جهت بهره‌برداری از فرصت‌های بازار است؛ به‌طوری که بعد از گذشت زمانی کوتاه از اجرای طرح‌های فروش، فرصت‌های نهفته در این طرح‌ها برای مخاطبان روشن ‌می‌شود.

بازار خودرو در ایران یکی از بازارهای با افت و خیز فراوان بوده و نکته مهم، استفاده از فرصت‌های خرید در شرایط نوسانی بازار است. به‌جرأت می‌توان گفت تمام مشتریان اعتباری پرشیاخودرو از خرید اعتباری خود در هر زمانی که بوده است، منتفع شده‌اند و راز ارتباط بلندمدت مشتریان پرشیاخودرو با شرکت، در همین امر نهفته است.

درمورد آموزش استفاده صحیح از آپشن‌ها، شرکت پرشیاخودرو چه‌اقداماتی صورت خواهد داد؟

مشتریان ما بعد از خرید می‌توانند درمورد آپشن‌های خودرو با ما در ارتباط باشند و چنان‌چه سوالی در این خصوص دارند با برنامه‌ریزی قبلی، زمانی را به آن‌ها اختصاص می‌دهیم که یا در شرکت یا در محل خود آپشن‌های خودرو را آموزش ببینند تا بتوانند استفاده درستی از خودرو داشته باشند. در این صورت آسیب به‌خودرو کاهش می‌یابد و همواره خودرو درشرایط مناسبی قرار می‌گیرد. خودروهایی که در طرح فعلی عرضه می‌شوند در شرایط اعتباری حداقل یک سال گارانتی خواهند داشت که از این طریق نیز در طی مدت‌زمان بازپرداخت اقساط، هزینه کمتری درخصوص سرویس یا تعمیرات احتمالی و قطعات به‌مشتری تحمیل می‌شود .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

آخرین اخبار