نخستین کارخانه کربن خنثی فورد در کلن

فورد مرکز تولید وسایل نقلیه الکتریکی را در شهر کلن آلمان افتتاح کرد. یک مرکز تولید با فناوری پیشرفته در آلمان که نسل جدید خودروهای سواری برقی فورد را برای میلیون‌ها مشتری اروپایی تولید خواهد کرد.

فورد کارخانه تاریخی خود را در نیهل کلن - که نخستین‌بار در سال ۱۹۳۰ تاسیس شد – به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری ۲ میلیارددلاری-احیا کرده که نشان‌دهنده رأی اعتماد عمده به‌مشاغل تولیدی آلمان و آینده تولید خودرو در اروپاست.

این سایت ۱۲۵ هکتاری که برای کارایی بالا طراحی شده است، مجهز به‌خط تولید کاملا جدید، مونتاژ باتری و ابزارآلات و اتوماسیون پیشرفته است که ظرفیت تولید سالانه بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو برقی را ممکن می کند.

پس از موفقیت‌های موستانگ Mach-E، E-Transit و F-۱۵۰ Lightning فورد اخیرا از چهارمین خودرو الکتریکی جهانی خود با نام اکسپلورر الکتریکی رونمایی کرد که نخستین خودرو الکتریکی خواهد بود که در کلن تولید می‌شود و پس از آن نیز دومین خودرو الکتریکی این شرکت آمریکایی تولید خواهد شد. قرار است یک کراس‌اوور اسپرت در مرکز خودروهای برقی کلن که اولین کارخانه کربن خنثی فورد است، تولید شود.

این کارخانه نخستین کارخانه کربن خنثی فورد درسطح جهانی است. تعهد این شرکت برای دستیابی به‌کربن صفر در سراسر اروپاست و در این راستا از امکانات، تدارکات و تامین‌کنندگان مستقیم تا سال ۲۰۳۵ پشتیبانی می‌کند.

بیل فورد، رئیس اجرایی این شرکت گفت: «باز کردن مرکز خودروهای برقی کلن، آغاز نسل جدیدی از خودروهای تولید پاک و الکتریکی در اروپاست. این تاسیسات اکنون یکی از کارآمدترین و مسئولیت‌پذیرترین مراکز در کل صنعت خواهد بود. من از ادامه کار برای آینده‌ای بدون آلایندگی برای فرزندان و نوه‌هایمان هیجان‌زده هستم.»

افتتاح مرکز تولید خودروهای برقی کلن آخرین فصل در تاریخ طولانی کارخانه فورد کلن بوده که از سال ۱۹۳۰ در قلب صنعت‌خودرو اروپا قرار داشته است.

خودروهای نمادین ساخته‌شده در این سایت شامل فورد مدل A، Taunus، کاپری، گرانادا و فیستاست.

برای بیش از ۹۰ سال، کارخانه فورد در کلن یکی از کارآمدترین کارخانه‌های فورد درسراسر جهان با تولید بیش از ۱۸ میلیون‌دستگاه خودرو بوده است.

این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو برقی، مرکز جدید خودروهای برقی از برنامه‌های جهانی این شرکت برای رسیدن به‌نرخ تولید سالانه دو میلیون دستگاه خودرو برقی تا پایان سال ۲۰۲۶ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =