خودروهای پلیس ایالات‌متحده

مردم در کشورهای متمول، بخش اصلی تامین هزینه‌های پلیس را از طریق پرداخت مالیات انجام می‌دهند و به‌همین دلیل، خودروهای پرمصرف با آلایندگی بالا، مخالفان پرشمار دارند. حالا توجه ویژه به‌مدل‌های برقی بیشتر شده است و نیروهای پلیس در ایالت‌های مختلف آمریکا نیز، برنامه‌ریزی برای جایگزینی خودروهای قدیمی با الکتریکی‌ها را آغاز کرده‌اند.

تنوع خودروها و شرکت‌های خودروساز در آمریکا، این کشور را به‌یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان وسایل نقیله در دنیا تبدیل کرده است. غول‌های صنعتی آمریکا شامل فورد، جنرال‌موتورز و استلانتیس (مالک برندهای جیپ و دوج و رم)، از گذشته سهم قابل توجهی در تامین خودرو برای نیروهای نظامی و انتظامی آمریکا داشته‌اند؛ به‌طوری ‌که محصولات غیرآمریکایی در میان خودروهای پلیس این کشور دیده نمی‌شود. در ژاپن و کره‌جنوبی هم، شرایط مشابه وجود دارد و نهادهای خدمات اجتماعی، بیشترین نیاز خود را از محصولات ساخت داخل تامین می‌کنند.

برخلاف آمریکا و ژاپن، نیروهای پلیس در کشورهای مختلف از محصولات متنوع خارجی استفاده می‌کنند تا بهترین بازدهی با کمترین هزینه را داشته باشند. به‌عنوان مثال شاسی‌بلندهای ساخت نیسان و سواری‌های اشکودا به‌دلیل قیمت‌ پایین‌تر نسبت به‌رقبای آلمانی، توسط نهادهای نظامی آلمان خریداری شده‌اند تا در کنار هزاران دستگاه مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و، پورشه و فولکس‌واگن خدمت کنند.

در سوئد هم علاوه‌بر انواع ولوو، مدل‌هایی از تویوتا و برندهای آلمانی توسط پلیس استفاده می‌شوند. تعدادی تسلا مدل ۳ نیز توسط نیروهای انتظامی بریتانیا به‌خدمت گرفته شده‌اند.

آژیرکشان آمریکایی برقی می‌ شوند

کاپریس کلاسیک

خودروسازان بزرگ آمریکا، از گذشته اقدام به‌تولید مدل‌های متنوع با تجهیزات مخصوص پلیس کرده‌اند. این شرایط سبب می‌شود نیروهای انتظامی بی‌نیاز از شرکت‌های واسطه و تامین‌کننده‌ تجهیزات، محصول مورد نیاز خود را سفارش دهند. بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا، چنین امکاناتی را به‌صورت ساخت کارخانه ارائه نمی‌دهند. دیگر موضوع مهم در بحث خرید خودروهای پلیس و دیگر نهادهای خدمات اجتماعی، توجه به‌هزینه‌ تردد و آلودگی محیط‌زیست است.

مردم در کشورهای متمول، بخش اصلی تامین هزینه‌های پلیس را از طریق پرداخت مالیات انجام می‌دهند و به‌همین دلیل، خودروهای پرمصرف با آلایندگی بالا، مخالفان پرشمار دارند. حالا توجه ویژه به‌مدل‌های برقی بیشتر شده است و نیروهای پلیس در ایالت‌های مختلف آمریکا نیز، برنامه‌ریزی برای جایگزینی خودروهای قدیمی با الکتریکی‌ها را آغاز کرده‌اند.

در ادامه مطلب، تعدادی از جدیدترین خودروهای به‌خدمت گرفته شده برای پلیس آمریکا معرفی شده‌اند. نکته‌ جالب برای این گروه، افزایش توجه به‌کلاس شاسی‌بلندها و پیشرانه‌های الکتریکی است.

آژیرکشان آمریکایی برقی می‌ شوند

شورولت بلیزر برقی SS PPV

شاسی‌بلند برقی شورولت، نسخه‌ مخصوص پلیس را تقریبا هم‌زمان با مدل جاده‌ای معرفی کرد. این محصول، هنوز به‌نیروهای انتظامی آمریکا تحویل داده نشده؛ اما ظاهرا سفارش‌های پرتعداد داشته است. بلیزر برقی پلیس، دو مدل تک و دو موتوره با ساختار محرک عقب یا دو دیفرانسیل دارد.
قوی‌ترین نمونه، ۵۵۷ اسب‌بخار قدرت و ۸۷۸ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. بلیزر EV با این مشخصات، در زمانی کمتر از ۴ ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. توان پیمایش این خودرو با یک بار شارژ، حدود ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود.

شورولت بولت برقی

هاچ‌بک الکتریکی و کامپکت شورولت، گزینه‌ای جالب توجه برای گشت‌های شهری و نیروهای راهنمایی‌ورانندگی است. بولت EV و بولت EUV دو نوع بدنه‌ با ابعاد متفاوت ارائه می‌کنند؛ اما هر دو همراه تجهیزات ویژه پلیس تولید شده‌اند. قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتون‌متر برای شورولت بولت وجود دارد. توان پیمایش انواع مختلف این خودرو ۳۷۰ تا ۴۰۰ کیلومتر برآورد شده است. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت بولت EV حدود ۷ تا ۸ ثانیه خواهد بود.

شورولت اکسپرس ون

در کمال تعجب، شورولت اکسپرس یکی از قدیمی‌ترین خودروهای آمریکاست که باگذشت چند دهه، بدون تغییر پلت‌فرم تولید می‌شود. حتی ظاهر این مدل، از حدود سال ۲۰۱۱ تا امروز، تفاوت چندانی نداشته است. شورولت اکسپرس و جی‌ام‌سی ساوانا سال ۱۹۹۶ رونمایی شدند و طی ۲۷ سال، نقش مهمی در خدمات عمومی آمریکا بازی کردند. سه نوع پیشرانه برای شورولت اکسپرس وجود دارد. قدرت این خودروها، ۱۸۱ و ۲۷۶ و ۳۴۱ اسب‌بخار است. شورولت اکسپرس علاوه‌بر کاربری حمل بار برای پلیس آمریکا، امکان جابه‌جایی ۱۵ سرنشین را ارائه می‌کند. نسخه‌ ضد گلوله و زرهی این خودرو نیز ساخته شده است.

شورولت تاهو V8

قدیمی‌ترین شاسی‌بلند درحال خدمت به‌نیروهای امنیتی آمریکا، همچنان با پیشرانه‌ ۸ سیلندر تولید می‌شود. علاوه‌بر پلیس، بسیاری از خدمات اجتماعی، درمانی، امدادی، فرودگاهی و نظامی هم مشتری تاهو هستند. تاهو V8 با موتور ۵/۳ لیتری، ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل در زمان ۷ ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر دارد.

شورولت سیلورادو پیکاپ دو کابین

وانت شورولت، امکانات عالی برای رانندگی آفرود و تردد نیروهای پلیس در نواحی صعب‌العبور فراهم می‌کند. این مدل سیلورادو تایرهای ۲۰ اینچ، ترمزهای برمبو و سیستم تعلیق سفارشی دارد. سیلورادو پلیس از پیشرانه V8 موجود در تاهو، ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتون‌متر گشتاور می‌گیرد. توانایی‌های فنی و مصرف سوخت این خودروها نیز مشابه است.

دوج چارجر V6 و V8

چارجر هم یکی از قدیمی‌ترین خودروهای موجود در نیروی پلیس آمریکاست. این محصول علاوه‌بر پیشرانه‌ قدرتمند و مانورپذیری بسیار خوب، فضای مناسب ۴ سرنشین و صندوق‌عقب جادار نیز فراهم می‌کند. چارجر V6 از موتور ۳/۶ لیتر تنفس‌طبیعی، ۲۹۳ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتون‌متر گشتاور می‌گیرد. این مدل در مدت‌زمان ۶/۵ ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد و با میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر، نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتر برساعت دارد. چارجر V8 مجهز به‌پیشرانه ۵/۷ لیتر همی، ۳۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، ۵ ثانیه است و حدود ۱۳ لیتر در صد کیلومتر مصرف بنزین دارد.

دوج دورانگو

طی سال‌های اخیر، دوج دورانگو نیز به‌نیروهای پلیس آمریکا اضافه شده است. این مدل هم مشابه چارجر، دو نسخه با پیشرانه‌های V6 و V8 دارد؛ اما نمونه‌ هل‌کت با قدرت ۷۰۷ اسب‌بخار توسط مراکز انتظامی خریداری نمی‌شود. دورانگو پلیس از نظر عملکرد فنی و مصرف سوخت، تفاوت چندانی با چارجر V6 و V8 ندارد. انواع این شاسی‌بلند آمریکایی در نیروی پلیس، حدود ۶ تا ثانیه بعد از شروع حرکت به‌سرعت 100 کیلومتر می‌رسند.

فورد موستانگ مک‌ای GT

کراس‌اوور الکتریکی فورد به‌تازگی برای نیروهای پلیس معرفی شده است. ظاهرا یک نمونه از این خودرو برای پلیس نیویورک (NYPD) و نسخه فرمان راست برای انگلیس وجود دارد. قوی‌ترین پیشرانه ممکن برای تنها مک‌ای مخصوص پلیس ارائه شده است. این خودرو دو دیفرانسیل، ۴۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت مک‌ای GT، حدود ۴/۵ ثانیه و توان پیمایش آن ۵۰۰ کیلومتر است.

فورد F-150 لایتنینگ

پیکاپ برقی فورد برخلاف کراس‌اوور مک‌ای، مورد تحسین کارشناسان و توجه بازار آمریکا قرار دارد. این شرایط سبب می‌شوند فورد لایتنینگ برای استفاده‌ پلیس نیز جذاب باشد. دو مدل با قدرت‌های ۴۵۲ و ۵۸۰ اسب‌بخار، همراه گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون‌متر، جهت خدمت به‌نیروهای انتظامی ساخته شده است. قوی‌ترین نمونه در زمان ۴ ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد و توان پیمایش ۴۰۰ تا ۴۸۰ کیلومتر را ارائه می‌کند.

فورد F-150 اکوبوست V6

وانت فورد پرفروش‌ترین خودرو آمریکا در سال‌های اخیر است. این محصول نه‌تنها قدرتمند و پرشتاب عمل می‌کند، بلکه امکان حمل بار و رانندگی آفرود را نیز دارد. مدل V6 اکوبوست بیش از دیگر انواع F-150 توسط نیروهای پلیس آمریکا استفاده می‎شود. قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتون‌متر از موتور ۳/۶ لیتر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ ثانیه فراهم می‌کند و میانگین مصرف سوخت ۱۲ لیتر در صد کیلومتر را داراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =