Automotive Cells Co (ACC)

کارخانه ACC Billy-Berclau Douvrin که متعلق به‌شرکت‌های  Stellantis، Mercedes و TotalEnergies است، درحالی افتتاح شد که قرار است فرانسوی‌ها باتری مورد نیاز خود را برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی از طریق آن تامین کنند.

سهام کارخانه Automotive Cells Co (ACC) که به‌طور مساوی توسط مرسدس‌بنز و استلانتیس خریداری شده یکی از شرکت‌های تابعه TotalEnergies است. این شرکت دارای فناوری تولید باتری است. قرار است در این کارخانه سلول‌های ذخیره‌کننده انرژی طراحی و تولید شود. این پروژه با هفت میلیارد یورو سرمایه گذاری انجام شده است.

یان وینسنت، مدیرعامل ACC گفت: «ایجاد این کارخانه به‌معنای تولد یک بازیگر اصلی اروپایی در تولید باتری است که می‌تواند به‌چالش‌های متعدد کنترل زنجیره تولید، بازگشت به‌حاکمیت واقعی صنعتی در زمینه حمل‌ونقل الکتریکی و کاهش ردپای زیست‌محیطی پاسخ دهد.»

مقامات فرانسوی نیز معتقدند ظهور ACC به آن‌ها اجازه می‌دهد سهم ملموسی در دستیابی به‌اهداف انتقال انرژی و تقویت صنعت‌خودرو اروپا در رقابت جهانی داشته باشند. ACC سایتی به‌وسعت 34 هکتار دارد.

نخستین بلوک افتتاح‌شده 644 متر طول، 100 متر عرض و 31 متر ارتفاع دارد که معادل هشت زمین فوتبال است. این کارخانه برای محدود کردن اثرات آن بر محیط‌زیست طراحی شده است. بازیافت در این کارخانه 90 درصد تخمین زده شده و مصرف آب نیز پنج تا 10 برابر کمتر از یک کارخانه تولید خودرو خواهد بود.

Stellantis و مرسدس به‌عنوان سهامداران، ACC قصد دارند تا 2 میلیون دستگاه باتری لیتیوم-یونی را تا سال 2030 در این کارخانه تولید و مورد استفاده قرار دهند.

سایت ACC قرار است با دو کارخانه جدید تا قبل از سال 2030 توسعه یابد و به‌یک مرکز اشتغال بزرگ برای منطقه تبدیل شود. حدود 250 نفر درحال حاضر برای ACC مشغول به‌کار هستند و 200 استخدام جدید نیز تا قبل از پایان سال برنامه‌ریزی شده است. هدف این است که تا پایان سال 2024 به 620 کارمند، در سال 2025 به 1200 نفر و در سال 2030 به 2000 نفر برسد؛ زمانی که سایت با ظرفیت کامل کار می‌کند.

این کارخانه یکی از چند کارخانه بزرگ اتحادیه اروپا برای رهایی از وابستگی به‌تامین باتری به‌شرق آسیا خواهد بود. اروپایی‌ها قصد دارند تا پیش از سال 2030 ظرفیت تولید باتری خودروهای برقی در این قاره را به‌حداکثر برسانند. گیگاکارخانه‌های دیگری در ایتالیا، اسپانیا، آلمان و چند کشور دیگر طی سال‌های آینده به‌بهره‌برداری خواهند رسید. تولید خودروهای برقی طی دهه پیش رو در اروپا به‌الزام تبدیل خواهد شد و شرکت‌های اروپایی دیگر نمی‌توانند محصولات درون‌سوز در این قاره عرضه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =