SSP ۲۰۲۶

پلت‌فرم SSP ۲۰۲۶  فولکس‌واگن قرار است شارژ سریع‌تری داشته باشد و  تا ۱۷۰۰ اسب‌بخار قدرت ارائه کند.

فولکس‌واگن سرمایه‌گذاری سنگینی در بخش خودروهای برقی انجام داده است. درحال حاضر دو پلت‌فرم برقی موفق دربخش خودروهای برقی در این شرکت دیده می‌شود. اما پلت‌فرم جدید این خودروساز آلمانی قرار است معادلات را در بازار خودروهای برقی به‌هم بزند.

گروه فولکس‌واگن تاکنون با عملکرد موفقیت‌آمیز پلت‌فرم MEB توانسته موفقیت‌های بسیاری در حوزه خودروهای برقی کسب کند. از میان تمام خودروسازان قدیمی، گروه فولکس‌واگن رویکرد قابل توجهی را درمورد پلت‌فرم‌های برقی خود در پیش گرفته است. فولکس‌واگن تنها با استفاده از دو پلت‌فرم MEB و J۱ توانسته است مجموعه‌ای متنوع از خودروها را تولید کند.

پلت‌فرم MEB غول خودروسازی آلمانی توانست ۱۰ مدل خودرو سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوور مختلف عرضه کند. برخی از این خودروها عبارتند از ID.۳، ID.۴، ID.۷، Audi Q۴ e-tron، Skoda Enyaq iV، Cupra Born و حتی فورد اکسپلورر آینده برای بازار اروپا.

پلت‌فرم J۱ به‌اندازه MEB با مدل‌های زیادی ادغام نشد؛ اما همچنان در مدل‌های شاخصی مانند آئودی e-tron GT و پورشه تایکان استفاده شده است. هرچند این خودروها مانند همتایان خود در پلت‌فرم MEB حجم بازار قابل توجهی ندارند، اما بدون شک به‌تحریک کنجکاوی در بین مشتریان و جلب توجه آن‌ها به محصولات این برند کمک می‌کنند.

درحالی که این دو پلت‌فرم بر خودروهای مختلف تمرکز دارند، گروه فولکس‌واگن قصد دارد پلت‌فرمی طراحی کند که بتواند از آن در تمام خودروهایش، از پورشه گرفته تا هاچ‌بک فولکس‌واگن بهره ببرد. برای تحقق این امر این محصول باید به‌قدری مقیاس‌پذیر باشد که در زیر طیف وسیعی از طرح‌های خودرو قابل استفاده باشد.

تا سال ۲۰۲۶ فولکس‌واگن قصد دارد یک پلت‌فرم جدید به‌نام SSP (پلت‌فرم سیستم های مقیاس‌پذیر) راه‌اندازی کند. پلت‌فرم سیستم‌های مقیاس‌پذیر مجموعه وسیعی از وسایل نقلیه را در بر می گیرد؛ از فولکس‌واگن‌های سطح پایه تا پورشه‌های سطح بالا.

SSP فناوری ۸۰۰ ولت را ارائه می‌دهد و از چندین مدل باتری از جمله LFP، LMO و NMC پشتیبانی می‌کند. گروه فولکس‌واگن همچنین این پلت‌فرم را به‌گونه‌ای طراحی خواهد کرد که با سلول‌های حالت جامد در زمانی که این فناوری به‌طور گسترده در دسترس قرار گیرد، همخوانی داشته باشد. علاوه‌بر این، طبق گفته خودروساز این پلت‌فرم قدرت خروجی قابل توجهی با حداکثر ۱۷۰۰ اسب‌بخار را فراهم می‌کند.

این پلت‌فرم چند وسیله‌نقلیه اولیه را در پروژه آتی Artemis دربرخواهد داشت. در این پروژه، آئودی عرضه Q۸ e-tron را با پلت‌فرم به‌روزشده درحدود سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد. در میان افزایش برد و قدرت احتمالی، Q۸ e-tron از فناوری شارژ پیشرفته‌تری بهره می‌برد که سبب می‌شود خودرو همه‌جانبه‌تر و مطلوب‌تر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =