مهرنوش عبدالعلی مدیر بخش تیونینگ اتوشناس

مهرنوش عبدالعلی: در اتوشناس بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات تیونینگ را با قیمت رقابتی ارائه می‌کنیم. پرداخت هزینه خدمات تیونینگ به‌صورت اقساط و گارانتی مادام‌العمر از ویژگی‌های اتوشناس است

مرکز جامع خدمات خودرویی اتوشناس در سال‌های اخیر با تاکید بر کیفیت متمایز و ارائه خدمات ویژه، برند خود را در بازار خودرویی کشور تثبیت کرده‌است. از خدمات پس از فروش گرفته تا بحث تیونینگ، این مجموعه همواره بر توسعه کسب‌وکار و رشد کیفی خدمات خود تاکید داشته است. در سال‌های اخیر و به‌دلیل متوقف شدن واردات محصولات به‌روز و همچنین بالا رفتن قیمت خودروها، بسیاری از مشتریان به‌سمت خدمات تیونینگ، کاور بدنه و سرامیک بدنه رفته‌اند. در این حوزه مراکز بسیاری وجود دارد؛ اما ارائه خدماتی که گارانتی طولانی‌مدت و مادام‌العمر داشته باشد و با قیمت رقابتی به‌مشتریان ارائه شود را باید از اتوشناس جست‌وجو کرد. همچنین استفاده از متریال درجه‌یک خارجی و عدم استفاده از برندهای متفرقه مورد دیگری است که اتوشناس آن را تضمین می‌کند. استفاده از برندهای انگلیسی و اروپایی برای سرامیک و به‌کارگیری برندهای اروپایی و کره‌ای برای کاور از جمله موضوعاتی است که مشتریان اتوشناس از آن رضایت دارند.

یکی از اقدامات ویژه اتوشناس در راستای ارج نهادن به‌مقام مشتریان، عرضه خودرو جایگزین تا زمانی است که خودرو درمجموعه اتوشناس در حال دریافت خدمات است. خدمتی که در کشور در نوع خود بی‌نظیر است.

اتوشناس برای مدیریت و توسعه بخش تیونینگ خود از وجود یک خانم بهره می‌برد. فعالیت در تیونینگ خودرو احتمالا به‌عنوان یک کار مردانه شناخته می‌شود؛ اما وقتی یک خانم مدیریت این بخش مهم را برعهده‌ می‌گیرد، یعنی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. خانم مهرنوش عبدالعلی مدیریت بخش تیونینگ اتوشناس را برعهده گرفته تا هنر را با صنعت ترکیب و خودروهای زیبایی به‌مشتریان ارائه کند. بیش از ۱۷ سال سابقه در حوزه خودرو، مهرنوش عبدالعلی را به‌یکی از مدیران متفاوت حوزه خودرو تبدیل کرده است.

عبدالعلی علاوه‌بر مدیریت این بخش، کار اجرا و آموزش تخصصی تیونینگ را نیز برعهده دارد. مهرنوش عبدالعلی به‌ «دنیای‌خودرو» می‌گوید ظاهر و زیبایی خودرو همواره جزو علایق من بوده است. همچنین همواره از طراحی و زیباسازی خودروها لذت برده‌ام. این مساله من را به‌سمت گذراندن دوره‌های حرفه‌ای آموزشی تیونینگ خودرو درخارج از مرزهای کشور سوق داد. یعنی برای این‌که به‌طور کامل بر کار تیونینگ تسلط داشته باشم، دوره‌های مختلف این هنر را در ایران و کشورهای دیگر گذراندم. حالا با کسب چندین سال تجربه در حوزه خودرو و تیونینگ، این تجارب را در اختیار افراد علاقه‌مند قرار می‌دهم.

بحث تیونینگ خودرو این روزها بسیار مطرح و مورد استقبال است. اتوشناس به‌طور مشخص در کدام مراکز خود خدمات تیونینگ را به‌مشتریان عرضه می‌کند؟

تیونینگ به‌صورت گسترده و در تمام مراکز اتوشناس انجام می‌شود. فرقی نمی‌کند تهران، شهرستان و برج میلاد، در تمام مراکز خدمات تیونیگ خودرو به‌صورت کامل به مشتریان ارائه می‌شود. اتوشناس مرکزی، اتوشناس برج میلاد، اتوشناس در خیابان ظفر، استان البرز و بسیاری از شهرستان‌ها آماده ارائه خدمات جدیدی هستند که برای بخش تیونینگ تعریف شده است.

تیونینگ در اتوشناس شامل چه مواردی می‌شود؟

تقریبا هر کاری که مربوط به‌تیون کردن خودروها باشد در اتوشناس انجام می‌شود. از فیس‌لیفت خودرو تا کاور رنگی، کاور بدنه و سرامیک خودرو، همگی در اتوشناس به‌مشتریان ارائه می‌شود. در اتوشناس ما نماینده برندهای مختلف اروپایی مانند برند هگزیس فرانسه هستیم. همچنین برای کاورهای رنگی اوراکل، کی‌پی‌ام‌اف و... از بهترین برندهای اروپایی استفاده می‌کنیم. درعین حال اتوشناس برای سرامیک خودرو هم از بهترین متریال استفاده می‌کند. مواد اصلی برای سرامیک خودرو در اتوشناس عمدتا ساخت انگلستان است؛ اما از برندهای برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز استفاده می‌شود.

نکته مهم این‌که در سرامیک خودرو که تقاضای زیادی برای آن توسط مشتریان وجود دارد، به هیچ‌وجه از برندهای متفرقه استفاده نمی‌کنیم. در کار فیس‌لیفت به‌عنوان مثال برای خودرویی مانند لندکروزر تغییرات بسیار زیادی اعمال می‌کنیم و تغییر اتاق ۲۰۰ به ۳۰۰ را انجام‌ می‌دهیم. در کار تودوزی خودروها هم پکیج کاملی برای مشتریان در نظر گرفته‌ایم که شامل تعداد بسیاری از آیتم‌ها می‌شود. در این بخش نیز توجه به‌جزئیات و ریزه‌کاری‌های داخل خودرو مورد توجه اتوشناس است و در مقام اجرا مشتری را کاملا راضی نگه‌ می‌داریم. در اتوشناس ما پکیج کاملی از خدمات دربخش تیونینگ را در اختیار داریم و به‌مشتریان ارائه می‌کنیم.

با ورود شما به‌عنوان یک خانم به‌بخش خدمات تیونینگ اتوشناس چه اتفاقاتی را شاهد خواهیم بود؟

سعی من این است که با دقت بیشتر خدمات تیونینگ اتوشناس را به‌مشتریان ارائه کنم. همچنین مدیریت و توسعه تیونینگ در اتوشناس مورد دیگری است که به‌دنبال آن‌ هستم. پکیج‌های مختلفی را برای مشتریان در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند با توجه به‌نیاز و بودجه خود آن‌ها را انتخاب کنند. در حوزه کار نیز سخت‌گیری و جدیت بسیار بالایی خواهیم داشت و خدمتی که به‌مشتری ارائه می‌کنیم، به‌لحاظ کیفی درسطح بالایی خواهد بود. همچنین به‌لحاظ زیبایی‌شناسی سعی کردم از ذوق زنانه که البته همراه با ظرافت است بهره‌ بگیرم و بهترین کار و زیباترین اثر را به‌مشتری ارائه کنم. به‌نظر من تیونینگ خودرو هم یک نوع هنر است و باید دیدِ هنری به تیونینگ خودرو داشت. مطمئنا مشتری هم تفاوت ظرافت هنری با یک کار دم دستی را متوجه می‌شود.

گارانتی درحوزه تیونینگ هزینه‌بر و مهم است. اتوشناس در این بخش چه خدمتی ارائه می‌دهد؟

در بخش کاورها ما برندهای مختلفی از جمله برند هگزیس را در اختیار داریم. به‌جرأت می‌توانم بگویم هیچ مجموعه خودرویی به‌صورت درازمدت گارانتی به‌مشتریان ارائه نمی‌دهد. اما ما کاورهای‌مان را به‌صورت مادام‌العمر گارانتی می‌کنیم. این اتفاق در هیچ مجموعه‌تیونینگ دیگری دیده نمی‌شود. بنابراین گارانتی مادام‌العمر و بدون در نظر گرفتن کیلومتر خودرو را از اتوشناس بخواهید. این درحالی است که بالاترین گارانتی که مراکز دیگر به‌مشتریان ارائه می‌کنند ۵ سال است. اما ما گارانتی مادام‌العمر به‌مشتریانمان عرضه می‌کنیم. به این دلیل که ما از کارمان و همچنین از مواداولیه و برندهایی که استفاده می‌کنیم، اطمینان داریم. برای کاورهای محافظتی گارانتی مادام‌العمر خواهد بود و برای کاورهای رنگی تا سه سال ضمانت در نظر گرفته‌ایم.

همچنین در اتوشناس، خودرو جایگزین به‌مشتری ارائه می‌شود تا زمانی که خودرو درحال دریافت خدمات است، مشتری با مشکل مواجه نشود. معمولا کاور کردن خودرو ۳ روز زمان نیاز دارد؛ اما ما برای این‌که حداقل زمان خواب خودرو را برای مشتری داشته باشیم با نیروهای بیشتری فعالیت می‌کنیم و حدودا ۲ روزه خودرو را تحویل مشتری می‌دهیم. البته مورد مهم در مورد زمان بحث زیرسازی خودرو است؛ اما در هر صورت ما با نهایت سرعت خدمات ارائه می‌کنیم.

هزینه کاور کردن خودروها بالاست. اتوشناس برای پرداخت هزینه چه‌شرایط متمایزی در نظر گرفته است؟

یکی دیگر از مواردی که فقط در اتوشناس می‌بینید و در دیگر مراکز تیونینگ وجود ندارد، امکان پرداخت اقساطی هزینه کاور کردن خودروهاست. مشتری می‌تواند طی چهار ماه و چهار قسط هزینه کاور را پرداخت کند. این خدمات اقساطی در تودوزی، فیس‌لیفت و... هم وجود دارد. فروش خودرو به‌صورت اقساط در خیلی از مراکز خودرویی وجود دارد؛ اما در هیچ مرکزی اینکه خدمات به‌صورت اقساط ارائه شود، دیده نمی‌شود. به‌لحاظ قیمتی هم ما همواره به‌مشتریان اعلام می‌کنیم پیش از مراجعه به‌مراکز ما از دیگر مراکز تیونینگ خودرو استعلام کنند. ما برای کاور کردن خودرو لندکروزر و استفاده از برندهای اصلی قیمتی به‌مشتری اعلام کرده‌ایم که حدود ۴۰ میلیون‌تومان ارزان‌تر از سایر مراکز است. قیمت ما در برخی برندها بسیار پایین‌تر از بازار و در برخی برندها حد وسط بازار است.

تنوع برند در خدمت کاور خودرو در اتوشناس به چه صورت است؟

تنوع محصول در اتوشناس یک ویژگی ممتاز دیگر است. ما از برند هگزیس فرانسه استفاده می‌کنیم. همچنین از برندهای کره‌ای، آلمانی و انگلیسی هم در کاور کردن خودروها بهره می‌بریم. درعین حال از دیگر خدمات ما کارشناسی خودرو پیش از کاور کردن آن است. یعنی مشتری پیش از این‌که خودرو را کاور کند، می‌تواند نسبت به کارشناسی بدنه آن اقدام کند.

تیونینگ بسیار گسترده است. در اتوشناس چه اقداماتی برای تیونینگ انجام می‌شود؟

در اتوشناس از نصب کالیپر رنگی تا رنگ رینگ‌ها تا تغییر کامل فیس خودرو انجام می‌شود. نصب تجهیزات و تغییر تودوزی، تریم داخل و... همگی در اتوشناس انجام می‌شود. یکی از خدمات متمایزی که در اتوشناس انجام می‌شود، کاور کردن تمام تریم داخل است. یعنی تمام های‌گلس‌های داخلی خودرو که با کوچک‌ترین اشاره خط و خش‌دار می‌شود را کاور می‌کنیم. این کار بسیار وقت‌گیر است و تقریبا تمام مراکز بیرون این خدمت را ارائه نمی‌دهند. اما در اتوشناس تمام این خدمات به‌مشتریان ارائه می‌شود. تمام خودروها را برای تریم داخلی کاور می‌کنیم. یکی از ویژگی‌های این کاورها، خودترمیم بودن آن‌هاست. به‌محض این‌که بخاری خودرو روشن شود، تمام خط و خشی که روی کاورها وجود دارد از بین می‌رود.

برای چه برندهایی آمادگی برای فیس‌لیفت و ارائه کاور وجود دارد؟ آیا خودروهای قدیمی‌تر هم می‌توانند از خدمات فیس‌لیفت اتوشناس استفاده کنند؟

ما این آمادگی را داریم که برای تمام برندها خدمات تیونینگ ارائه کنیم. هیچ محدودیتی برای ما وجود ندارد. اتوشناس برای این‌که کیفیت خدمات درسطح بالایی باشد قطعات را مستقیم از دبی وارد می‌کند. همچنین بسته به‌نیاز و درخواست مشتری از قطعات اورجینال استفاده می‌کنیم. امکان انجام تغییر چراغ‌ها، سپر و بسیاری دیگر از مواردی که مشتری درخواست بدهد، توسط تیم تیونینگ اتوشناس وجود دارد.

چرا بازار تیونینگ تا این حد داغ شده است؟

درحال حاضر چون واردات انجام نمی‌شود یا به‌سختی و به‌صورت محدود در جریان است، همه سعی می‌کنند خودرو خود را با اعمال تغییراتی حفظ و ظاهر آن را به‌روز کنند. به‌همین دلیل بازار تیونینگ بسیار داغ است و رقابت بسیاری در این بخش در جریان است. اما ما در اتوشناس شرایطی ایجاد کرده‌ایم که در این بازار رقابت با ما سخت باشد. مزیت‌هایی که در اتوشناس وجود دارد در هیچ مجموعه خودرویی دیگری به‌چشم نمی‌خورد.

آیا سال ساخت خودرو در امکان یا عدم امکان تیونینگ و فیس‌لیفت آن تاثیر دارد؟

ما با توجه به‌کارهایی که می‌توانیم برای خودرو انجام دهیم خدمات ارائه می‌کنیم. به‌عنوان مثال در برخی خودروها می‌توانیم چراغ را تغییر دهیم و در برخی دیگر سپر و... . اما درحال حاضر به‌سمت تیونینگ خودروهای آفرودی می‌رویم که تقاضا برای این خودروها بسیار بالاست. ما با سفارش‌گذاری قطعات سعی می‌کنیم بیشترین و بهترین خدمات را در اختیار مشتری قرار دهیم. همچنین برای خودروهای آفرودی با توجه به‌مدل و نوع خودرو پکیج مشخصی به‌مشتری ارائه می‌شود.

تامین قطعات چقدر زمان‌بر خواهد برد؟

برای آفرود شرایط فرق می‌کند. چراکه در اتوشناس قطعات به‌صورت مستقیم و بدون واسطه از دبی خریداری می‌شود. برای این‌که بتوانیم مزیت رقابتی را حفظ کنیم، نمی‌توانیم از واسطه خرید داشته باشیم. بنابراین زمان‌بندی بستگی به‌واردات قطعات دارد. اما از سمت ما کار خیلی سریع انجام می‌شود تا جبران روزهایی باشد که قطعات درحال سفارش‌گذاری و واردات است. به‌طور کلی زمان انجام کار بستگی به‌حجم کار و قطعات استفاده‌شده در فیس‌لیفت خودرو دارد: اما شاید حدود ۳۰ تا ۴۰ روز زمان ببرد.

در بخش تیونینگ چه اقدامات متمایز دیگری از سوی اتوشناس انجام می‌شود؟

یکی از اقداماتی که قرار است درمجموعه اتوشناس انجام دهیم، برگزاری دوره‌های آموزشی نصب کاور است. کلاس‌های آموزشی تیونینگ به‌صورت تخصصی در آکادمی اتوشناس برگزار خواهد شد تا تجارب و دانش تیم اتوشناس به‌علاقه‌مندان هنر تیونینگ انتقال داده شود. به‌نظر من تیونینگ یک هنر است و صرفا نمی‌توان هر کاری را انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =