تارا

در سال جاری برنامه‌ای برای توقف تولید محصولی در دستور کار قرار ندارد

پس از انتشار فهرست تولیدات خودروسازان در خردادماه امسال و آمار تجمعی از ابتدای سال تا پایان خردادماه، مشخص شد که آمار تولید برخی محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته کاهشی و برخی دیگر نیز افزایشی بوده است. گروه صنعتی ایران‌خودرو در این خصوص اعلام کرد: «نوع و تیراژ محصولات تولیدی براساس برنامه بازاریابی و فروش تعیین می‌شود و در سال جاری برنامه‌ای برای توقف تولید محصولی در دستور کار قرار ندارد.»

ایران‌خودرو تاکید کرده است: «نوع و تعداد خودروهای تولیدی براساس برنامه بازاریابی و فروش بوده و بر همین اساس، در ماه‌های آینده نیز این آمار دستخوش تغییرات خواهد شد.»

این خودروساز عنوان کرده است: «در سال جاری برنامه‌ای برای توقف تولید محصولی در دستور کار قرار ندارد و تولید خودروها براساس سفارش و خرید مشتریان ادامه خواهد داشت.»

بر اساس این گزارش؛ طبق جدول آمار تجمعی منتشرشده توسط وزارت صمت برای تولید خودرو منتهی به خردادماه امسال، گروه صنعتی ایران‌خودرو با تولید حدود ۱۲۸هزار دستگاه خودرو در بخش سواری، رشد قابل‌قبولی نسبت‌به سال گذشته به ثبت رسانده است. برنامه تولید محصولات نیز طبق برنامه‌ریزی بازاریابی و فروش ایران‌خودرو به‌صورت ماهانه تعیین می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد.

کاهش ارزبری در زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو

در همین راستا، اهم فعالیت‌ها و رویکردهای شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) در زمینه کاهش ارزبری فرآیندهای تامین و تولید قطعات و مجموعه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو از نیمه سال گذشته تاکنون تشریح شد.

شرکت ساپکو با رویکرد مدیریت و کاهش ارزبری و همچنین با اعمال تغییرات مهندسی در راستای کاهش ارزبری و تامین بهینه و به‌موقع قطعات و مجموعه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو، اقدامات گسترده‌ای را در زمینه طراحی، مهندسی، خودکفایی و کاهش ارزبری قطعات در دستور کار قرار داده است.

براساس این گزارش، در راستای کاهش ارزبری قطعات و مجموعه‌ها، داخلی‌سازی اتصالات سریع سیستم سوخت‌رسانی و خنک‌کاری، داخلی‌سازی جام شیشه سولار، خودکفایی ماژول LED چراغ خودروهای سورن و دناپلاس، داخلی‌سازی گرم‌کن صندلی تارای سال، داخلی‌سازی عایق‌ها و پوشش‌های تمام واریانت‌های خودرو هایما، داخلی‌سازی محرک آیینه‌های جانبی و بازطراحی روکش صندلی تارای سال ازجمله اهم پروژه‌های شرکت ساپکو در راستای کاهش ارزبری و مدیریت بهینه تولید عنوان شده است.

همچنین خودکفایی ورق گالوانیزه استحکام بالای پیشرفته دو فازی مورد مصرف در بدنه خودرو تارا و ورق گرم استحکام بالای مجموعه درایو پلیت، جمعا با صرفه‌جویی ارزی سالانه 4میلیون یورو ازجمله اقدامات شرکت ساپکو در زمینه کاهش ارزبری بوده و این در حالی است که با تعیین تکلیف قراردادهای سنواتی و تسویه کامل اقلام تبادلی نزد سازندگان، بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد تومان از دارایی‌های این شرکت به نرخ روز تعیین تکلیف و در دفاتر و مطالبات سازندگان منظور شده است.

در حوزه تامین نیز با استفاده از منابع جدید علاوه بر افزایش تیراژ تولید برخی قطعات ازجمله مالتی‌مدیا پلوس، ABS و باک، مدیریت و کاهش هزینه‌های ارزبری تامین قطعات حاصل شده است.

همچنین شرکت ساپکو پیرو اقدامات انجام‌شده در حوزه لجستیک و بهینه‌سازی فرآیندهای لجستیکی، امکان استفاده بهینه از اقلام انبارها را فراهم کرده و این امر بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان صرفه‌جویی و مدیریت بهینه هزینه‌ها را در پی داشته است.

جشنواره‌های تابستانی ایران‌خودرو در حوزه خدمات پس از فروش

اما علاوه‌بر تحرک و پویایی که این روزها در زنجیره تامین و خطوط تولید و بخش فروش ایران‌خودرو دیده می‌شود، در بخش خدمات پس از فروش نیز اتفاقات خوبی در جریان است. بر همین اساس، شرکت خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) به‌منظور ارایه خدمات ویژه به مشتریان، جشنواره عید تا عید (قربان تا غدیر) را برای فروش و نصب قطعات آپشن خودرو برگزار کرده است.

دزدگیر، ردیاب، رینگ اسپرت ازجمله قطعاتی هستند که در این جشنواره عرضه می‌شوند. همچنین ارایه خدمات تیونینگ و دیتیلینگ برای خودروهای داخلی و خارجی با تخفیفات ویژه، بخش دیگری از این جشنواره است.

این شرکت همچنین برای تعویض شمع‌های خودرو و ارتقای نرم افزار ECU (ریمپ) نیز تخفیف ویژه‌ای را در نظر گرفته است و مشتریان ایران‌خودرو می‌توانند برای بهره‌مندی از این خدمات در بازه زمانی اعلام‌شده، به شرکت آپکو واقع در کیلومتر۱۱ جاده شهید لشگری، خیابان سی‌ام مراجعه کنند.

برگزاری جشنواره تابستانی اشتراک طلایی

در همین زمینه، جشنواره تابستانی اشتراک طلایی امدادخودرو ایران نیز با هدف ارایه خدمات استاندارد و رضایت مشتریان، با تخفیف ویژه، از ابتدای تیرماه آغاز شد.

مدیر خدمات طلایی امدادخودروایران با اشاره به برگزاری این جشنواره با تخفیف تا ۷۵درصد در ایام تابستان برای دارندگان محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، اظهار کرد: «باتوجه به خدمات متنوع امدادخودرو ایران، این شرکت با هدف افزایش رضایت مشتریان، از خدمات خودرویی ارایه‌شده، تخفیف تا ۷۵درصدی اشتراک طلایی با اقساط بلندمدت و بدون بهره را در دستور کار خود قرار داده است تا تمامی مشتریان بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.»

رسول رمضانی با اشاره به مزایای اشتراک طلایی امدادخودرو ایران گفت: «در کنار آرامش‌خاطر مشتریان برای دریافت خدمات مطمئن شبانه‌روزی در محل موردنظر، انجام رایگان سرویس‌های دوره‌ای و خدماتی نظیر پوشش زیان ناشی‌از بلایای طبیعی، جبران خسارت به بدنه خودرو و پوشش زیان ناشی‌از حوادث و سرقت خودرو و شکست شیشه، امکان تعویض خودرو برای سرقت کلی یا خسارت‌های بیش‌از ۶۰ درصد، حمل رایگان و شبانه‌روزی خودرو به نمایندگی‌های منتخب گروه صنعتی ایران‌خودرو، انتقال رایگان سرنشینان خودرو آسیب‌دیده به نزدیک‌ترین شهر، تعمیرات سبک در محل و تامین قطعات استاندارد و تضمین کیفیت خدمات ارایه‌شده در سراسر کشور، شامل مشترکان طلایی می‌شود.»

وی تصریح کرد: «سطوح اشتراک طلایی شامل تک‌ستاره، تک‌ستاره پلاس، دوستاره، سه‌ستاره و چهارستاره است و در محصولات اشتراک طلایی، با افزوده شدن هرستاره، علاوه بر دریافت خدمات قبلی مشتریان، از خدمات ویژه هر ستاره افزوده شده نیز بهره‌مند می‌شوند. گفتنی است؛ دریافت اشتراک طلایی یا تمدید آن از طریق شماره سراسری «۰۹۶۴۴۰» یا وب‌سایت «www.096440.com» و همچنین با مراجعه به تمام نمایندگی‌های مجاز ایران‌خودرو در سراسر کشور امکان‌پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =