واردات خودرو

اگر از ارزی که متعلق به خود مردم است، استفاده کنیم یقینا واردات خودرو امکان‌پذیر خواهد بود و در غیر این صورت نشدنی است.

بحث‌های مطرح‌شده درخصوص نحوه تامین ارز برای واردات خودرو نشان می‌دهند برخی کارشناسان عزم جدی برای رفع موانع ندارند. واردات خودرو باید بدون انتقال ارز و با استفاده از ارز مردم مانند سال ۱۳۹۴ انجام شود، در این صورت قابل اجراست و در غیر این صورت شدنی نیست.

سال ۹۴ واردات خودرو آزاد بود، مردم چه در داخل و چه در خارج کشور ارز داشتند، می‌توانستند ثبت‌سفارش و خودرو وارد کنند. اما الان بانک مرکزی این روش را قبول نمی‌کند و می‌گوید هر کسی هرچه می‌خواهد وارد کند باید به من اعلام کند تا به او ارز بدهم. این ارز نیز ارز حاصل از فروش نفت، پتروشیمی یا صادرات سایر کالاهاست که مقدارش محدود بوده و به خودرو نخواهد رسید.
اگر از ارزی که متعلق به مردم است، استفاده کنیم می‌توان واردات خودرو را عملی کرد.

دولت بهتر است از این روش استقبال کند چون از این طریق می‌تواند بر بازار نابسامان، به‌شدت حبابی و گران خودرو فائق آید. دولت اگر بتواند بازار خودرو را سامان بدهد، بر دیگر بازارها هم تسلط پیدا خواهد کرد و اگر نتواند بقیه موارد را نیز نمی‌تواند به سرانجام برساند.

دولت اراده واردات خودرو را دارد و بسیار هم علاقه‌مند است، اما پولی برای این کار ندارد. با آزادسازی واردات خودرو برای مردم و البته با استفاده از ارز خودشان، این مشکل حل خواهد شد. این مشکلات ریشه در سیاست‌های نادرست برخی سیاستگزاران این بخش دارد بنابراین دولت با یک حرکت انقلابی باید این گره کور را از سر خود باز ‌کند و برای همیشه این موضوع تمام ‌شود.

هرچند با این روش ابتدا مقداری نوسان ارزی خواهیم داشت، اما به محض اینکه واردات آغاز شود، رأس ۴ ماه کار تمام است. خودرو وارد می‌شود، قیمت‌ها خواهند شکست و دولت هم با کسب منافع مالی نسبت‌به اداره امور با حساسیت و آسودگی‌خاطر بیشتری متمرکز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =