لارنس استرول Lawrence Stroll

استرول به‌نشانه‌های موفقیت این برند لوکس‌ساز اشاره می‌کند و می‌گوید آستون‌مارتین توانسته قیمت خودروها و حاشیه سود خود را بالا ببرد.

استرول از سال ۲۰۲۰ رئیس اجرایی آستون‌مارتین شده و مالک تیم فرمول‌یک آن نیز به‌شمار می‌رود. این مرد کانادایی که در آستانه جلسه مهم آستون‌مارتین با اصحاب رسانه سخن می‌گفت، اظهار داشت برای دستاوردهایی که داشته شایسته اعتبار بیشتری است.

او می‌گوید: «برای کاری که انجام دادم باید نشان شوالیه دریافت کنم. من هزاران شغل را نجات دادم و با سرمایه‌گذاری چند صد میلیون‌دلاری یک تیم فرمول‌یک جدید را بنا کردم.»

این میلیاردر کانادایی ادامه می‌دهد: «میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده خیره‌کننده است.»

استرول همچنین در ادامه خاطرنشان ساخته که به‌موفقیت آتی آستون‌مارتین اطمینان دارد.

سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲ میلیارددلاری

مدیر ارشد این خودروساز بریتانیایی می‌گوید حدود ۱.۹ میلیارددلار در آستون‌مارتین سرمایه‌گذاری کرده و چنین رقمی نشان‌دهنده اعتقاد قوی او به‌موفقیت است.

استرول می‌گوید: «افرادی که به‌آینده یک شرکت اعتقاد نداشته باشند، چنین پولی را سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.»

مدیرعامل آستون‌مارتین تصریح می‌کند هموار کردن راه موفقیت آتی این کمپانی هنوز کامل نشده؛ چراکه چنین اتفاقی نمی‌تواند تنها در عرض ۳ سال رخ دهد. درواقع احیای کمپانی‌های صنعتی بین ۵ تا ۱۰ سال زمان نیاز خواهد داشت.

استرول می‌گوید پوشش منفی رسانه‌ها از اوضاع آستون‌مارتین تنها سبب افزایش اعتمادبه‌نفس او و ایمان به‌موفقیت‌های آتی شده است.

او به‌آن‌چه انجام می‌دهد، اطمینان دارد. استرول معتقد است جو منفی پیرامون آستون‌مارتین به‌دلیل تاثیر عرضه عمومی سهام است؛ اما در داخل خود شرکت دیگر مدیر منفی‌نگر باقی نمانده است.

مدیر همیشه پیروز

استرول درباره موفقیت طولانی‌مدت آستون‌مارتین می‌گوید: «من در سایر کسب‌وکارهای خودم پیروز بوده‌ام.»

او انتظار دارد همین امر برای آستون‌مارتین هم رخ دهد.

استرول به‌نشانه‌های موفقیت این برند لوکس‌ساز اشاره می‌کند و می‌گوید آستون‌مارتین توانسته قیمت خودروها و حاشیه سود خود را بالا ببرد.

برای مثال باید گفت قیمت فروش متوسط محصولات آستون‌مارتین از ۱۹۸ هزار دلار سال ۲۰۲۰ به ۲۸۱ هزار دلار در سال جاری می‌رسد و حاشیه سود نیز در همین بازه زمانی از ۱۸ به ۳۷ درصد رسیده است.

هدف‌گذاری استرول رسیدن به‌حاشیه‌سود ۴۰ درصدی خواهد بود. آستون‌مارتین DB۱۲ نخستین محصول جدید آستون‌مارتین در دوران هدایت استرول بوده و جانشین‌های ونتیج و DBS نیز در راه هستند.

به‌این فهرست باید عرضه والهالا در سال ۲۰۲۴ و نخستین خودرو برقی در سال ۲۰۲۵ را اضافه کرد. همچنین آستون‌مارتین اخیرا توافقی با لوسید جهت سود بردن از تکنولوژی‌های برقی این شرکت امضا کرده است.

عبور از زیان ۱۰۰ میلیون‌ دلاری

با وجود این‌که آستون‌مارتین یکی از نمادین‌ترین برندهای خودرو در جهان است، اما ۱۲ ماه پرتلاطم را پشت سر گذاشته است.

این شرکت زیانی معادل ۷۶.۵ میلیون پوند (۹۰.۸ میلیون دلار) را در سال ۲۰۲۱ گزارش کرد و درحال حاضر مجموع بدهی آن حدود یک‌میلیارد دلار است. این برند بریتانیایی همچنین در ماه مه به‌رغم این‌که مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی‌اش تنها دو سال در این سمت بود، او را تعویض کرد.

با این حال، اوضاع می‌تواند بهتر شود. اوایل این هفته آستون‌مارتین یک استراتژی سرمایه‌گذاری ۶۵۳ میلیون‌پوندی (۷۷۵ میلیون دلاری) را اعلام کرد که به‌بازپرداخت بدهی‌ها، افزایش تولید و توسعه خودروهای الکتریکی کمک می‌کند.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی که درحال حاضر سهام زیادی در لوسید موتورز و مک‌لارن دارد، مبلغ ۷۸ میلیون‌پوند (۹۲.۵ میلیون‌دلار) را برای این شرکت سرمایه‌گذاری کرد.

مرسدس‌بنز همچنین سهام خود را برای آستون در میان سایر سهامداران افزایش داد. آستون‌مارتین در حال حاضر به‌دنبال پلت‌فرم‌های دیگر سازندگانی است که می‌تواند برای نخستین خودرو الکتریکی خود استفاده کند.

لارنس استرول اخیرا به‌سه خودروساز اشاره کرد: مرسدس‌بنز، ریماک و لوسیدموتورز. مرسدس درحال حاضر موتورهای آستون‌مارتین را تامین می‌کند؛ بنابراین ادامه این همکاری در عصر الکتریکی منطقی است.

در مارس ۲۰۲۱، لارنس استرول، رئیس اجرایی اعلام کرد آستون‌مارتین نخستین خودرو الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد کرد و طبق گزارش‌ها، این شرکت همچنان قصد دارد به‌این هدف دست یابد. یک نسخه هیبرید پلاگین از شاسی‌بلند محبوب DBX ابتدا احتمالا تا سال آینده یا اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد.

وقتی چینی‌ها وارد کابین می‌شوند

ساخت یک خودرو مدرن نیازمند قطعات مختلف از سازندگان متنوع است. برای شرکت‌های خودروساز، استفاده از لوازم ساخت کشورهای مختلف، با درنظر گرفتن قیمت و کیفیت آن‌ها صورت می‌گیرد. به‌همین دلیل، قراردادهای همکاری و سهام‌داری برندها از یکدیگر، نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های تجاری دارند.

بنابراین طی قرارداد همکاری آستون‌مارتین با جیلی چین، تجهیزات مختلف کابین برای برند انگلیسی تامین خواهد شد. بر این اساس ساخت سیستم سرمایش –گرمایش و صندلی‌های آستون‌مارتین توسط جیلی قطعی است. بدون شک، جیلی یکی از مهم‌ترین وزنه‌های اقتصادی در خودروسازی چین است و حالا غول صنعتی برای بازار جهانی محسوب می‌شود.

طی سال‌های اخیر، نه‌تنها بخش بزرگی از خودروهای صادراتی چین توسط جیلی و زیرمجموعه‌های آن تولید شده‌اند، بلکه بخشی از سهام برندهای مشهور دنیا مثل ولوو، مرسدس‌بنز و آستون‌مارتین هم تحت مالکیت جیلی است. ظاهرا ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی برای برند انگلیسی، لوازم تولید می‌کنند.

حالا ۱۷ درصد آستون‌مارتین به جیلی تعلق دارد و عقد قرارداد همکاری با جیلی منطقی به‌نظر می‌رسد. البته تجهیزات فنی مهم شامل موتور و گیربکس همچنان توسط مرسدس‌بنز ارائه می‌شوند.

خودروهای برقی آستون‌مارتین نیز طی سال‌های آینده با همکاری لوسید عرضه خواهند شد. سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو آستون‌مارتین تحویل مشتریان شده است. البته برند انگلیسی، فروش ۷ هزاردستگاه در سال ۲۰۲۳ را هدف خود قرار داده که تقریبا معادل ۱۰ درصد افزایش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

آخرین اخبار