افزایش ۳۰ درصدی عمر باتری خودروها با ترکیبات جدید ال- جی

LG Chem اعلام کرد که نخستین تولید انبوه کاتدهای تک‌کریستالی با نیکل بالا برای باتری‌های نسل بعدی را در کره آغاز کرده است.

تولید این مدل باتری در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳ در کارخانه کاتد این شرکت واقع در Cheongju، ۷۵ مایلی (۱۲۰ کیلومتری) جنوب غربی سئول آغاز شد؛ بنابراین نخستین دسته از مواد باتری جدید از ماه جولای برای مشتریان جهانی ارسال خواهد شد.

به‌گفته LG Chem که پشتیبان سازنده باتری LG Energy Solution است، کاتدهای تک‌کریستالی (ساخته‌شده از تک ذرات چندین فلز مانند نیکل، کبالت و منگنز) برای باتری‌های نسل بعدی ضروری هستند؛ زیرا می‌توانند طول عمر باتری را افزایش دهند. یعنی با این ترکیبات طول عمر باتری‌ها تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت باتری‌ها نیز درمقایسه با محصولات فعلی تا ۱۰ درصد بهبود پیدا می‌کند.

LG Chem با پیش‌بینی تقاضای قابل‌توجه برای مواد کاتدی جدید، درحال برنامه‌ریزی است تا خط‌تولید کاتد تک‌کریستالی با نیکل بالا را تا سال ۲۰۲۷ به‌کارخانه گومی خود (همچنین در کره‌جنوبی) تعمیم دهد.

مجموع تولید سالانه بیش از ۵۰ هزارتن در سال است. مشخصات دقیق این ترکیبات جدید ال جی مشخص نیست. اما می‌توان تخمین زد که چنین مقداری معادل یک کارخانه بزرگ باتری (یا چندین کارخانه گیگا، با فرض محتوای کاتد جزئی) است.

LG Chem توضیح می‌دهد که در ابتدا انتظار می‌رود سازندگان باتری ذرات تک‌کریستال جدید را با مواد کاتدی معمولی مخلوط کنند و از محتوای ۲۰ درصد شروع و به‌تدریج تا صددرصد حرکت کنند.
در مراحل اولیه، LG Chem مواد کاتدی تک‌کریستالی را با مواد کاتدی معمولی با نسبت ۲:۸ مخلوط می‌کند و به‌تدریج به‌موادی که صددرصد تک‌کریستال دارند، تغییر خواهد کرد.

یک بخش جالب این است که انتظار می‌رود مواد کاتدی جدید در سلول‌های باتری استوانه‌ای نوع ۴۶۸۰ مورد استفاده قرار گیرند؛ اگرچه در ابتدا برای باتری‌های کیسه‌ای در دسترس خواهند بود.

ال‌جی همچنین کاربرد این مواد کاتدی را برای باتری‌های نسل بعدی مانند سلول‌های استوانه‌ای ۴۶۸۰ (با ابعاد خارجی ۴۶ میلی‌متر قطر و ۸۰ میلی‌متر ارتفاع) از باتری‌های کیسه‌ای موجود گسترش خواهد داد.

شین هاک چئول، مدیرعامل LG Chem گفت: «ما معتقدیم کاتدهای تک‌کریستالی با نیکل بالا یک نوآوری در بازار مواد باتری آینده و همچنین کلید حل مشکلات مشتریان ما هستند.»
ال‌جی با فناوری پیشرفته مواد باتری و سبد محصولات متنوع بازار را رهبری خواهد کرد تا به‌بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده مواد باتری یکپارچه در جهان تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =