Volvo

در این مطالعه صرفا از کسانی نظرسنجی می‌شود که نخستین مالک خودرو بوده و به‌مدت سه سال آن خودرو را در اختیار داشته‌اند.

جی‌دی‌ پاور نتایج مطالعات خود را پیرامون قابلیت اطمینان به‌مدل‌های مختلف خودرو برای سال ۲۰۲۳ اعلام کرده که نام برندهایی همچون لندروور، لینکلن، تسلا و مرسدس‌بنز در انتهای فهرست آن به‌چشم می‌خورد. جی‌دی پاور هرساله از طریق نظرسنجی از هزاران نفر، مطالعاتی را در جهت تعیین قابلیت اطمینان برندهای خودرویی انجام می‌دهد. در این مطالعه صرفا از کسانی نظرسنجی می‌شود که نخستین مالک خودرو بوده و به‌مدت سه سال آن خودرو را در اختیار داشته‌اند. سپس مشکلات در هر صد دستگاه خودرو مشخص خواهد شد که به‌اختصار به‌آن PP100 گفته می‌شود و هرچه کمتر باشد بهتر است.

در مطالعه سال ۲۰۲۳ لکسوس با ۱۳۳ مشکل در هر صد دستگاه، در صدر جدول قرار گرفته؛ درحالی‌ که میانگین مشکل در کل صنعت‌خودرو ۱۸۶ مورد بوده است.

در ادامه قصد داریم غیرقابل ‌اعتمادترین برندهای خودرویی را سال ۲۰۲۳ مطابق با مطالعات جی‌دی پاور معرفی کنیم.

ولوو
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۱۴

شاید دیدن نام برندی که به‌ایمنی شهرت دارد، در فهرست غیرقابل ‌اعتمادها عجیب باشد؛ اما ولووهای مدرن مشکل‌ساز هستند. این برند بیشترین امتیازات را در بخش‌های کیفیت، قابلیت اطمینان و ارزش هنگام فروش دست‌دوم از دست داده است. در بین محصولات ولوو نیز مدل XC60 کمترین امتیاز را گرفته است.

فولکس‌واگن
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۱۶

درحال حاضر مشکل‌دارترین محصول فولکس‌واگن کراس‌اوور اطلس است. از آن‌جا ‌که کراس‌اوورهای سه‌ردیفه بزرگ با قیمت مقرون‌به‌صرفه در آمریکا محبوب هستند، فولکس‌واگن این مدل را به‌بازار فرستاد؛ اما برای کاهش قیمت آن مجبور شد در برخی قسمت‌ها کم‌کاری کند. درنتیجه ۱۳ بار در سال ۲۰۲۱ و ۶ بار در سال ۲۰۲۲ برای اطلس فراخوان صادر و باعث شد PP100 فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۳ به عدد ۲۱۶ برسد.

کرایسلر
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۲۶

کرایسلر درحال حاضر فقط دو محصول تولید می‌کند که یکی از آن‌ها یعنی ۳۰۰ سال آینده با خط‌تولید خداحافظی خواهد کرد. این یعنی احتمالا شرایط کرایسلر در مطالعه جی‌دی پاور بدتر خواهد شد؛ زیرا در بین این دو خودرو، ۳۰۰ با کسب رضایت کلی ۷۹ درصد، شرایط نسبتا خوبی داشته؛ اما امتیاز مینی‌ون پاسیفیکا تنها ۶۷ درصد بوده است.

جگوار
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۲۹

محصولات جگوار از دهه ۸۰ به‌قابلیت اطمینان وحشتناک شهرت داشته‌اند و به‌نظر می‌رسد این مشکل هنوز برطرف نشده؛ زیرا از هر صد دستگاه خودروهای این شرکت ۲۲۹ مشکل گزارش شده است. مشکل اصلی این برند محصولات قدیمی و سالخورده است. تا جایی که درحال حاضر تنها محصول قابل ‌قبول آن را می‌توان کراس‌اوور F- Pace دانست.

مرسدس‌بنز
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۴۰

در گذشته مرسدس‌بنز نماد کیفیت بود؛ اما طی سال‌های اخیر مشکلات کیفی زیادی در محصولات این برند لوکس آلمانی دیده شده است.
یکی از دلایل این موضوع تنوع بسیار زیاد محصولات مرسدس‌بنز است. این شرکت تمرکز زیادی روی خودروهای الکتریکی داشته و همین امر سبب شده است از کنترل کیفیت غافل شود.
به‌عنوان ‌مثال در سال ۲۰۲۱ به‌دلیل مشکلات احمقانه‌ای مثل شل بودن سنسورهای تصادف و معیوب بودن دوربین دید عقب برای E کلاس فراخوان صادر شد.

تسلا
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۴۵

محصولات تسلا معمولا از مشکلات کیفی رنج می‌برند. به‌عنوان‌ مثال فاصله بین پانل‌های بدنه برخی نمونه‌های مدل Y آن‌قدر زیاد است که فورد F150 می‌تواند از آن رد شود!
درحالی ‌که جدا شدن غربیلک‌فرمان هنگام رانندگی هم گزارش شده است؛ بنابراین، با این‌که بیش از یک دهه از عمر تسلا می‌گذرد اما هنوز هم نتوانسته مشکلات کیفی محصولات خود را برطرف کند.

فورد
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۴۹

در سال ۲۰۲۲ فورد بیش از هر خودروسازی فراخوان صادر کرد. جدی‌ترین فراخوان این شرکت به‌خاطر خطر آتش‌سوزی بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه اسکیپ و برانکو اسپرت به‌دلیل احتمال ترک خوردن انژکتور بود. البته این شرکت آمریکایی به‌طور جدی به‌دنبال برطرف کردن مشکلات کیفی محصولات خود است؛ اما آشکارا اعتراف کرده که انجام این کار سال‌ها طول خواهد کشید.

آئودی
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۵۲

با توجه به‌حضور شرکت مادر آئودی یعنی فولکس‌واگن در این فهرست و اشتراک بسیاری از قطعات، دیدن نام آئودی در قعر لیست عجیب نخواهد بود. در بین محصولات این شرکت، کراس‌اوور Q5 در بخش کیفیت و قابلیت اطمینان امتیاز ۶۹ از ۱۰۰ را گرفته و Q8 نیز درمقایسه با رقبای اصلی خود امتیاز نسبتا پایینی کسب کرده است.

لینکلن
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۵۹

مثل آئودی از آن‌جا ‌که نام فورد در این فهرست به‌چشم می‌خورد، دیدن لینکلن هم طبیعی است. در اواسط سال ۲۰۲۱ برای فورد اکسپدیشن و لینکلن نویگیتور به‌خاطر خطر آتش‌سوزی فراخوان صادر شد و در اوایل امسال نیز فورد بیش از یک‌میلیون دستگاه فیوژن و MKZ را به‌دلیل خرابی احتمالی ترمز فراخوان کرد.

لندروور
تعداد مشکل در هر صد دستگاه: ۲۷۳

لندروور نیز مثل جگوار سال‌هاست که در قعر فهرست قابلیت اطمینان جی‌دی پاور جا خوش کرده است. البته این شرکت درحال بهبود شرایط خود است و دیفندر جدید بازخورد مثبتی از خریداران دریافت کرده؛ اما مدل‌های قدیمی‌تر همچنان مشکل‌ساز هستند. بزرگ‌ترین مشکل لندروور این است که به‌عنوان محصول لوکس عرضه می‌شود، اما تجربه لوکسی را ارائه نمی‌کند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =