Ultium

فرماندار اریک هولکامب اعلام کرد که کارخانه باتری مشترک جنرال‌موتورز و سامسونگ SDI در ایندیانا ساخته خواهد شد.

سرمایه‌گذاری آتی که بیش از ۳ میلیارددلار تخمین زده می‌شود، در ماه آوریل اعلام شد؛ اما جزئیات مکان این گیگاکارخانه مشخص نشده بود. اکنون گفته می‌شود کارخانه باتری ۳۰ گیگاوات-ساعتی (GWh) در شرق نیو کارلایل در شمال ایندیانا ساخته می‌شود و تقریبا ۱۷۰۰ شغل جدید ایجاد می‌کند.

انتظار می‌رود ساخت این کارخانه از سال آینده آغاز شود؛ درحالی که تولید انبوه باتری‌های این کارخانه باید در سال ۲۰۲۶ آغاز شود. یکی از جالب‌ترین موارد درارتباط با این جوینت‌ونچر جدید این‌که قرار است کارخانه هم باتری‌های منشوری و هم باتری‌های استوانه‌ای (هر دو با عملکرد بالا و شیمی غنی از نیکل) تولید کند.

پیش از این جنرال‌موتورز سه فقره سرمایه‌گذاری مشترک باتری با LG Energy Solution (سلول‌های اولتیوم) داشت که همگی مربوط به‌سلول‌های کیسه‌ای با فرمت بزرگ بودند. تا آن‌جا که می‌دانیم انتظار می‌رود این سه نیروگاه درمجموع تولید سالانه حدود ۱۴۰ گیگاوات-ساعتی (۴۰ گیگاوات-ساعت در اوهایو، ۵۰ گیگاوات-ساعت در تنسی و ۵۰ گیگاوات-ساعت در میشیگان) داشته باشند. همراه با چهارمین نیروگاه که با مشارکت سامسونگ SDI ساخته شده، مجموع تولید ممکن است به ۱۶۰ تا ۱۷۰ گیگاوات-ساعت درسال برسد.

جنرال‌موتورز توضیح می‌دهد که پلت‌فرم جدید Ultium آن «به‌طور استراتژیک برای پذیرش چندین فاکتور شکل سلولی و مواد شیمیایی طراحی شده است»؛ بنابراین نباید مشکلی درمورد سوئیچینگ بین انواع مختلف سلول وجود داشته باشد. به‌عنوان مثال این شرکت کادیلاک لیریک را نشان می‌دهد که مجهز به‌سلول‌های کیسه‌ای در آمریکای‌شمالی و سلول‌های منشوری درچین است.

پروژه مشترک باتری با سامسونگ SDI شایعات قبلی مبنی بر متوقف شدن مذاکرات با LGES درمورد چهارمین کارخانه UltiumCels (ژانویه ۲۰۲۳) را تایید می‌کند. این شرکت درحال بررسی تولید سلول‌های باتری استوانه‌ای است. تا به‌امروز، جنرال‌موتورز تقریبا به‌طور کامل روی شراکت LG Chem/LG Energy Solution متمرکز شده بود.

درهمین حال سامسونگ SDI اخیرا یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک باتری را در ایندیانا با Stellantis آغاز کرده است. این شرکت سلول‌های باتری را برای بسیاری دیگر از تولیدکنندگان خودروهای برقی، از جمله سلول‌های استوانه‌ای نوع ۲۱۷۰ برای Rivian تامین می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =